مرمت ابنیه

پاور پوینت کامل مرمت کاروانسرای گنجعلی خان کرمان

این فایل شامل:

تاریخچه مجموعه گنجعلی خان
گنجعلی خان از سرداران سلحشور دربار صفویه بود که به سال ۱۰۰۵ هـ .ق به فرمان شاه عباس صفوی حاکم کرمان گردید. او مردی لایق و حاکمی دلیر و مدیر بود. دوران حکومت وی در کرمان از روشن ترین دوران تاریخی این دیار است. در این دوره کرمان از ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار بود و بی تردید این وضعیت سرچشمه از لیاقت و کفایت حاکم «گنجعلی خان» سرچشمه می گرفت.
اقدامات عمرانی چشمگیری در دوران حکومت (۱۰۰۵ – ۱۰۳۴ هـ .ق) صورت پذیرفت که بنا به گفته دکتر باستانی پاریزی «او سعی داشت شهر ضعفا را لااقل به دهکده اغنیا تبدیل نماید». از جمله بناهای عام المنفعه که به دستور این حاکم در شهر کرمان ساخته شده مجموعه گنجعلی خان شامل میدان، مسجد، حمام، بازار، سرا و سایر ابنیه دیگری است که در دوران حکومت او احداث و امروزه از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر کرمان محسوب می گردند.

کاروانسرای گنجعلیخان در ضلع شرقی میدان این مجموعه قرار گرفته است . گنجعلیخان از حاکمان صاحب نفوذ عصر صفویه (۱۰۳۴- ۱۰۰۵ ه ق ) بود که از موقعیت خود در دربار شاه عباس بهره گرفت و به احداث مجموعه ای پرداخت که امروز جایگاه بالندگی کرمان به شمار می رود . این مکان در مقاطعی از تاریخ به عنوان مدرسه نیز استفاده شده است.

فصل اول :

_ شناخت
_ اجتماعی
_ کالبدی
_ زیباشناسی

فصل دوم :

_ آسیب شناسی داخلی خارجی

فصل سوم :

_ طرح حفاظت مرمت احیاء

این فایل دارای ۶۲ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


برای دیدن پروژه های بیشتر مرمت ابنیه اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا