طرح و نقشه های معمارینقشه مسجد و کلیسا

دانلود پروژه کامل مسجد همراه با ( کد , تری دی , رندر , شیت , psd )

مسجد

مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است. کعبه طبق آیات قرآن اولین مسجد روی زمین است. مسجد النبی با ورود محمد، پیامبر اسلام به مدینه در عربستان سعودی پایه‌گذاری شد.
پذیرش این مسئله که وجود مساجد گنبدها مناره‌ها در بافت یک شهر نمی‌تواند به معنای اسلامی بودن آن شهر باشد این امر را بدیهی می‌سازد که باید در عناصر و مؤلفه‌های دیگری که نه تنها کالبد بلکه روح و هویت شهرها را می‌سازند به دنبال نشانه‌هایی از زیست مسلمانان و الگوهای یک شهر اسلامی بود.

نام

واژهٔ مسجد در لغت به معنای سجده‌گاه و پیشانی است. بر طبق یک نظر، واژهٔ مسجد معرب واژهٔ مزگت است که از زبان آرامی وارد عربی و فارسی شده‌است.
مَزگَت واژه‌ای ایرانی به معنی مسجد است. منظور از مز در مزکد یا مزگت همان خدا و کد به معنی خانه است. در زبان کُردی به مسجد، مزگت یا مِزگوت گفته می‌شود و در تمامی کردستان ایران، عراق، ترکیه و سوریه این واژه کاربرد دارد. هنوز برخی از مسجدهای کهن ایران با نام مزگت نامیده می‌شود مانند «ایسپیه مزگت» (مسجد سپید) در گیلان «دزگامزگت» مازندران و در تمامی مناطق کردنشین مانند مزگت طوبی خانم.

پروژه کامل مسجد همراه با ( کد , تری دی , رندر , شیت , psd )

پروژه کامل مسجد به عنوان یکی از نمونه های طراحی معماری اسلامی میتواند برای ارائه در نظر گرفته شود تا پروژه کاملی از طراحی و معماری مساجد با بکارگیری عناصر معماری ایران و اسلامی در نظر گرفته شود که در وب سایت تخصصی معماری بنا نمونه های متنوعی از طراحی مساجد همچون پروژه معماری مسجد با تمامی مدارک ارائه شده است تا نمونه های مختلفی در حجم و فرم متنوع در اختیار شما عزیزان باشد که برای کامل تر شدن بخش نقشه مسجد در این مقاله نیز به ارائه نمونه ای دیگر از طراحی مساجد می پردازیم تا این نمونه را نیز در دسترس داشته باشید .

پروژه طراحی مسجد کامل

مساجد به عناون مهمترین مکان مذهبی مسلمانان می باشند که انجام مراسمات مذهبی و … در این مکان ها صورت میگیرد و در هر شهر و منطقه ای میتوان نمونه های متعددی از مساجد را یافت چرا که اهمیت مساجد در دین اسلام بسیار زیاد می باشد و با توجه به اسلامی بودن کشور ما وجود چنین مکانی در دسترس مسلمانان بسیار حائز اهمیت می باشد که علاوه بر در دسترس بودن این مکان باید طراحی و معماری آن نیز مورد توجه باشد که این مبحث مربوط به معماری و طراحی مسجد می باشد که باید معماران ایده های جذاب و فرم و حجم زیبایی برای این مکان در نظر بگیرند . معماری مساجد از دیر باز مورد توجه بوده است که میتوان امروزه نمونه های طراحی مساجد در دوره های قبل همچون مسجد شیخ لطف الله و … را مشاهده نمود که بنا به معماری زیبا و منحصر بفردی که دارند امروزه نیز مورد توجه هستند .

پروژه کامل مسجد معرفی شده در این مقاله نمونه ای زیبا از طراحی مساجد می باشد که با در نظر گرفتن عناصر معماری اسلامی ایرانی و رعایت تمامی استاندارد ها و ضوابط طراحی ترسیم شده است , این مسجد در حجمی مربع و در یک طبقه طراحی شده است که دارای سقف گنبدی می باشد که در کنار این حجم مربع دو شکستگی در گوشه ها ایجاد شده است که میتوان این شکستگی در حجم را مناره های مسجد تلقی کرد که به حجم اصلی مسجد متصل اند . نمونه های بیشتر از طراحی و پروژه مسجد را میتوانید در مقالات زیر نیز دنبال کنید :

موارد موجود در فایل پروژه دانشجویی مسجد

پلان اتوکدی تمام طبقات
پلان اندازه گذاری
پلان ستون گذاری و اکس بندی
2 عدد برش
11 عدد رندر تریدی مکس خارجی و نما
شیت بندی حرفه ای
مدلینگ طرح
فایل تریدی مکس
فایل فوتوشاپ پوستر

قایل اتوکدی موجود در پروژه قابل ویرایش میباشد همچنین فایل تریدی مکس هم قابل ویرایش میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:

مطالب مشابه:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا