طرح و نقشه های معماری

دانلود پروژه اتوکدی هتل همراه با حجم سه بعدی

اصول طراحی هتل

فضاهای عمومی

فضای عمومی هر هتل باید با توجه به تعداد اتاق‌ها و مهمانان و تعداد مشتریان و مراجعان هتل طراحی شود. کوچکی فضای عمومی باعث شلوغ به نظر رسیدن این فضاها می‌شود. موقعیت هتل و نوع میهمانان آن، بسته به درجه‌ی هتل، تعیین‌کننده‌ی اندازه و نوع فضاهای عمومی آن است.

یک ستاره:

محوطه ممکن است فضای محدودی داشته باشد. وسایل و تزئینات آن باید کیفیت مناسب و شرایط خوبی داشته باشد. ممکن است آسایش و راحتی در محوطه‌ی عمومی محدود باشد، یعنی فقط محوطه‌ای برای نشستن و چند جای محدود وجود داشته باشد و احتمالاً تزئینات محدودی خواهد داشت. فروشگاه‌های مختلفی از قبیل گلفروشی، عطریات، جواهرات، غرفه‌ی صنایع دستی، عتیقه‌فروشی، نمایشگاه و سایر فروشگاه‌های مناسب مهمانخانه را می‌توان در نظر گرفت، مشروط بر آنکه ورودی به خیابان یا معابر نداشته باشد (وجود فروشگاه‌ها در هتل‌های یک تا سه ستاره اختیاری است).
دو ستاره: فضاهای عمومی نسبت به یک ستاره کیفیت بهتری دارد و تلاش می‌شود تا فضای خوشایندی برای مهمان فراهم شود و تزئینات خوبی داشته باشد.

سه ستاره:

محوطه‌های عمومی معمولاً فضای بزرگتری دارند و توجه خاصی به راحتی و استانداردهای کیفیت می‌شود. چیدمان وسایل باید با تناسب صورت گیرد و تزئینات کیفیت خوبی داشته باشد. امکانات تبدیل ارز خارجی برای مسافران اختیاری است.
چهار ستاره: محوطه‌های عمومی معمولاً وسیع هستند و تسهیلات متنوع دارند. چیدمان آن کیفیت عالی دارد. تسهیلات اضافه‌ای برای تفریح، ملاقات‌های تجاری و خدمات بازرگانی و محوطه‌هایی برای خوردن و آشامیدن در نظر گرفته می‌شود. می‌تواند دارای آرایشگاه، غرفه‌ی فروش کتاب، مجلات، روزنامه، فیلم و اسلاید، دفتر خدمات تاکسی برای مهمانان، باجه‌ی رزرو بلیط و خدمات مسافرتی، خدمات فرهنگی، باجه‌ی امور بانکی و ارزی، باجه‌ی فکس، تلکس، پست و تلگراف و اینترنت، غرفه‌ی عرضه‌ی شیرینی و شکلات، و محل برگزاری نمایشگاه‌ها باشد. امکانات تبدیل پول برحسب نیازهای مشتریان بین‌المللی اجباری است.

پنج ستاره:

محوطه‌ی عمومی وسیع با چیدمان بسیار عالی. بسته به محل، سبک و نوع وسایل و تسهیلات اضافی قابل قبول است. میتوان در محوطه‌ی عمومی فروشگاه، آرایشگاه، تسهیلات تفریحی و تجاری (مانند هتل چهار ستاره)، تسهیلات برای جشن‌ها و فضایی برای خوردن و آشامیدن فراهم کرد. فضای مجلل محوطه‌های عمومی با تزئینات و دکورهای عالی و نیز روشنایی مناسب و تزئینات پرگل باید به گونه‌ای باشد که مهمان احساس کند در فضایی با استانداردهای بین‌المللی قرار گرفته است.

در میان انواع طرح های مربوط به طراحی هتل ها نمونه پروژه هتل ۵ ستاره بیشتر از موارد دیگر مورد توجه می باشد که در همین رابطه در این مقاله از وب سایت تخصصی معماری بنا در راستای ادامه ارائه نمونه طرح های هتل ۵ ستاره به ارائه این نمونه می پردازیم تا این طرح زیبا که در حجم و فرمی منحصر بفرد طراحی شده است را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم , نمونه ارائه شده در این مقاله میتواند طرح موفقی برای ارائه طرح هتل باشد که رداین بخش از مجموعه نقشه هتل ارائه میگردد چرا که طرح و فرم زیبای این پروژه هتل ۵ ستاره چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب میسازد که در ادامه توضیحات کاملتری در رابطه با این طرح ارائه میگردد .

پروژه طراحی هتل 

طراحی یک پروژه هتل به عنوان عالی‌ترین انواع هتل، نیازمند ملاحظات خاصی است که جز از طریق مطالعه مواردی همچون برنامه فیزیکی هتل و استانداردهای طراحی آن در کنار بررسی مواردی همچون مطالعات هتل نمونه موردی خارجی و داخلی و آثار معماران مطرحی همچون معرفی معمارانی همچون پیتر آیزنمن و سانتیاگو کالاتراوا میسر نمی‌شود. لکن امروزه به سبب تعدد انواع پروژه کامل هتل طراحی شده، امکان الگوگیری از آنها به عنوان راه‌حلی جایگزین مطرح است و می‌تواند یاریگر دانشجویان معماری و معماران در جهت طراحی یک پروژه هتل ۵ ستاره جدید باشد.

این فایل شامل :

  • پلان مبلمان شده طبقات

  • پلان ستون گذاری

  • سایت پلان

  • 1 عدد رندر نمای اتوکدی

  • حجم سه بعدی به صورت اتوکدی

پلان زیرزمین
پلان زیرزمین
پلان همکف
پلان همکف
پلان طبقه اول
پلان طبقه اول
پلان طبقه دوم
پلان طبقه دوم
سایت پلان
سایت پلان

این فایل به صورت اتوکدی قابل ویرایش می باشد.

دانلود مستقیم از سیات معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا