طرح و نقشه های معماری

دانلود پروژه معماری مدرسه معلولین جسمی و حرکتی

مقدمه

معلولیت با آغاز زندگی انسان همزمان است و با رشد صنعت و ماشینی شدن انجام کارها و وقوع جنگها، تعداد معلولین در حال افزایش است. امروزه تعداد قابل توجهی از جمعیت جهان (حدود 10 درصد) به نوعی معلولند و برای گذراندن یک زندگی عادی به یاری سازمانها و موسسات ذیربط جامعه نیازمندند.
پذیرفتن این اصل که هر انسان (فارغ از رنگ، نژاد، ملیت و نوع معلولیت) حق مسلم دارد که از موهبت های خدادادی بهره مند شود،ضرورت توجه و تاکید بر آموزش و اشتغال معلولین را بیش از پیش مورد تأیید قرار می دهد. انسان معلول تمام نیازها و امیدهای یک فرد عادی را دارد و می خواهد آموزش ببیند، کار کند و مایحتاج زندگیش را برآورده سازد. او به شدت خواهان استقلال است و هیچگاه دوست ندارد دیگران با او رفتار ترحم آمیزی داشته باشند.
امروزه در راستای کمک به معلولین، هدف های پنجگانه سازمان بین المللی کار مصوب سال 1979 میلادی، در اکثر کشورها مورد توجه و عمل قرار گرفته است. این اهداف به شرح زیر است:
1- کمک به معلولین برای سازگاری و هماهنگی با جامعه
2- تلاش در جهت دریافت کمکهای ملی و بین المللی برای آموزش و به کار گماری معلولین
3- راه اندازی طرحهای تحقیقاتی به منظور تسهیل زندگی روزمره و رفت و آمد معلولین به محیط کار
4- آگاهاندن مردم از حقوق و توانایی های معلولین
5- افزایش اقدامات پیشگیرانه از معلولیت ها

پروژه معماری مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی کامل

از آنجا که معماری فرآیندی فرهنگی و بسیار پیچیده و تأثیرگذار بر ذهنیت جوامع بشری است، پیچیدگی¬های منحصر به فردی دارد. این پیچیدگی¬ها در جوامعی که چالش¬های فرهنگی، تاریخی بسیاری پشت سر گذاشته¬اند از شدت و اهمیت فوق¬العاده¬ای برخوردار است. معماران نقش ویژه¬ای در حرکت تمدن¬سازی اینگونه جوامع به عهده دارند. اگر پنداریم معماری، خود قابلیت دگرگونی اجتماعی را دارا می¬باشد، با در انداختن کنش¬های متقابل اجتماعی و ایجاد کنش و فضاهای منفی، قلمرویی به رشد رسیده را تعریف می نماییم. به بیان دیگر معماری نوعی دگرگونی متعالی اندیشه¬هاست و هنر طبیعت و هنر زائیده دست بشری و تلاشی عظیم برای رسیدن به بیانی پایدار است که بتواند دغدغه¬های جاوید شدن و ماندگاری را پاسخ دهد.

مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی امروزه یکی از مورد نیاز ترین مکان ها و مراکزی می باشد که باید در کنار فضا های درمانی طراحی شوند تا معلولین عزیز در برطرف کردن نیاز های درمانی خود با هیچگونه مشکلی روبرو نباشند و بتوانند به راحتی امور مربوط به درمان خود را در دسترس داشته باشند که در این رابطه قبلا در وب سایت تخصصی معماری ۹۸ نمونه طرح ها و پروژه هایی نظیر پروژه کامل مدرسه معلولین ارائه داده ایم و در این مقاله برای ارائه طرح نهایی به ارائه پروژه معماری مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی می پردازیم تا طرحی کامل با داشتن تمامی مدارک و جزئیات را نیز در اختیار داشته باشید .

پروژه مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی

مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی با رویکرد حداکثر تعامل اجتماعی و محیطی معلولین موضوع پروژه معماری ای می باشد که در این مقاله برای ارائه در نظر گرفته ایم , با تجه به حجم امار تصادفات و اتفاقاتی که سبب معلولیت افراد میشوند و سالانه افراد زیادی بر اثر سوانح و … دچار معلولیت های جسمی و حرکتی میشوند بنابراین در نظر گرفتن مکانی مناسب برای این عزیزان برای گذران وقت و همچنین انجام امور درمانی و توانبخشی امری لازم و ضروری می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه مراکز توانبخشی معلولین تاسیس و دایر میگردند که در این مقاله نمونه پروژه معماری مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی به عنوان یکی از نمونه های طراحی شده در این رابطه ارائه میگردد.

این پروژه شامل:

فایل اتوکد کامل مبلمان شده
فایل سه بعدی رویت قابل ویرایش
پوستر شیت بندی زیبا و حرفه ای
فایل psd لایه باز فتوشاپ

پلان های ترسیمی موجودر در این فایل:

_ سایت پلان
_ پلان قسمت های مختلف این مدرسه
_ چهار عدد نمای مختلف
_ سه عدد برش
_ دارای 10 عدد رندر باکیفیت خارجی

نمونه رندرهای موجود
نمونه رندرهای موجود
نمونه رندرهای موجود
نمونه رندرهای موجود
نمونه رندرهای موجود
نمونه رندرهای موجود
پلان طبقه همکف
پلان طبقه همکف
پلان کامل مدرسه معلولین
پلان کامل مدرسه معلولین
نمای غربی
نمای غربی
نمای شمالی
نمای شمالی
نمای شرقی
نمای شرقی
نمای جنوبی
نمای جنوبی
برش های موجود
برش های موجود

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا