مرمت ابنیه

دانلود پرو‍‍ژه ی مرمت ابنیه برج پیزا (نمونه خارجی)

شروع به ساخت برج معروف پیزا (Pisa / Piza)
شروع به ساخت برج معروف پیزا (Pisa / Piza) که از جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد به آگوست سال ۱۱۷۳ باز میگردد. اما بواسطه چندین تاخیر بسیار طولانی در ساخت آن که اغلب بخاطر جنگ های قومی صورت گرفت، پایان کار آن به حدود ۲۰۰ سال بعد موکول شد. بطوری که در نهایت هنوز هم معلوم نیست که آیا معماری اولیه این برج همان است که در حال حاضر ما می بینیم یا خیر.
ارتفاع این برج از سطح زمین حدود ۵۵ متر می باشد و ارتفاع فونداسیون آن داخل زمین حدود ۳.۵ متر می باشد. این برج که در اصل برای قرار دادن ناقوس کلسیای بزرگ شهر پیزا طراحی و ساخته شده است حتی قبل از کامل شدن و کج شدن نیز، از شهرت قابل توجهی در اروپا برخوردار بود.
معمار اصلی این بنا در نظر داشت که پس از طبقه هم کف شش طبقه دیگر بالای این برج بسازد. در واقع اینگونه هم شد اما خیلی زود پس از اتمام ساخت سه طبقه در سال ۱۱۷۸، برج شروع به کج شدن کرد و از آن زمان به بعد علاوه بر اصلاح طراحی، تلاشها برای جلوگیری از کج شدن بیشتر آن آغاز شد.
برج پیزا؛ یک اثر معماری ویژه
برج پیزا یادبود قرون وسطی
علل ساخت این برج
:نخستین اشتباه در احداث برج پیزا که موجب کج شدن آن طی سال‌های بعد گردید مکانیابی نادرست استقرار این برج بود. خاک زیر برج پیزا را لایه‌هایی از جنس شن و خاک رس تشکیل داده است.
به دلیل استفاده از فونداسیون نامناسب و غلط، این ساختمان به سمت جنوب متمایل شده است و کج شدن آن، همچنان ادامه دارد.
چرا برج پیزا کج شده است؟
شایعات و نظر کارشناسان درباره ی کج شدن برج پیزا
چرا برج پیزا هنوز پابرجاست
عملیات ترمیم و بازسازی برج
برگرداندن برج به حالت اولیه

توجه :این فایل شامل۴۷ اسلاید پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا