دانلود های رایگانطرح و نقشه های معماری

دانلود پلان اتوکدی سایت مجموعه توریستی به صورت رایگان

مجموعه توریستی

هنر معنویتی است جاری در مقاطع زمان که منشاء ابداع و خلق آثار هنری است . معماری آمیخته و فرآیندی است از علم و هنر ، ذوق و سلیقه ، اعتقاد و ایمان و مهارت های خاص که متاثر از تمدن و فرهنگ خویش در گذر تاریخ ، زبان گویای زمانه خودش است که با اتکا به تجارب پیشینیان به وجود آمده است . در حال حاضر به دلیل وجود ارتباطات در سطح گسترده و وسیع شاهد سبک های بین المللی در هنر و معماری و علوم و صنعت جهان ، امروز قریب به یک میلیارد خانه و سرپناه وجود دارد . از کاخ گرفته تا کوخ ، از کوشک گرفته تا کاشانه ، سقف سفالی ، آپارتمان ، مسجد ، کلیسا و …….. می باشیم .

با یک نگاه دقیق در همه اینها ، زبان شناسی و معماری قبیله ای ، اقلیمی و ایمانی به نوعی همراه سایر عوامل ، تبلور و بازتاب دارد . خانه ها و عمارات کویر نشین ها شکل خود را دارند. بادگیرهای یزد خنک کننده های طبیعی هستند ، اسکیموها خانه ها ی یخی می سازند ، کانادائی ها اغلب آسمان خراش های مرکز شهرهای بزرگ را با تونل زیرزمینی یا هوایی به هم مرتبط می کنند تا در زمستان های سرد کمتر از خیابان استفاده کنند . مساجد اسلامی ، معابد عیلامی ، آتشکده های زرتشتی سبک های خود را دارند و ……

 

این جهانگرد است که می تواند با سفرهای بیشتر تعداد بیشتری از این مکانها را ببیند و با مردم گوناگون از سراسر دنیا از نزدیک با واسطه یا بی واسطه ارتباط برقرار کند ، با آنها به سخن بنشیند . بنگرد آیا آنها جهان را چون او بزرگ یا کوچک می بینند .

خوشا به حال آنهایی که زمانی را برای نگریستن به نیلوفر زیبای آبها کنار گذاشته اند . خوشا به حال آنان که بزرگتر از آنند تا به فرهنگ های مختلف تنفر بورزند . می خواهند زندگی کنند و عظمت آفرینش را ازیاد نمی برند و زیر چتر خداوند زندگی می کنند .شاید برخی بپندارند توریسم ترانه تنهایی است ، یا جهانگردی صرفاً فرار از زندگی یکنواخت یا اینکه جهانگردان بخاطر گذاران وقت سفر می کنند یا اینکه آنها به دنبال قبیله گمشده خود هستند ولی هرچه جستجو می کنند آنها را نمی یابند .

من بر این اندیشه ام که جهانگردی ، جز موارد لهو لهب ، هرچه که باشد ، ارزش خود را دارد . علم روزی چند شاخه داشت ، مثل فقه و اصول ، طب و ریاضیات ، نجوم و فلسفه . ولی امروزه بر پایه همان علوم اولیه هزاران شاخه پیدا کرده است . شاخه شاخه ها خود شاخه برآورده اند . سازمان جهانی جهانگردی روز پنجم مهرماه را روز جهانگردی اعلام نموده است ، یعنی جهانگردی‌نیزدرفرهنگ انسان‌امروزجای شایسته خودراپیدا کرده‌است وهمچنان که زمان می گذرد ، نگاه بیشتر و بیشتر به گستره فرهنگ جهانگردی هدایت می شود .

قطار صنعت توریسم با شتابی شگرف ، برریل بی پایان شگفت ، در فلات فریبای فرهنگ پیش می راند تا به ایستگاه بزرگ انسان بی مرز فرزانه برسد و ماهم باید با چمدانهائی پر از کرامت انسانی ، پس از توقفی کوتاه بلیت یکسره به سرزمین بهشت آسای هشیواری انسان بخریم .

 

در این بخش برای همراهان گرامی پلان یک مجتمع توریستی را آماده نموده ایم. این فایل اتوکدی شامل پلان و سایت پلان مجتمع توریستی می باشد. مجتمع توریستی شامل بخش های مختلف خدماتی و توریستی به همراه پارکینگ و … است.

 

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا