مطالعات اولیه پروژه

دانلود مطالعات پایه طراحی بیمارستان

تاریخچه ی بیمارستان

بیش از ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ادیان و آیین ها با شفای بیماران نمود قطعی پروردگارشان تلقی می شدند. معبد ساتورنوس، و بعدها معبد اسکلپیوس در آسیای صغیر، به عنوان مراکز درمانی شناخته می شدند.در سال ۴۳۱ قبل از میلاد، بیمارستان های برهمایی در شریلانکا ایجاد شدند، پادشاه آشوکا ۲۳۰ قبل از میلاد بیمارستان های زنجیره ای را در هندوستان بنا نهاد. حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد رومیان بیمارستان هایی را برای درمان بیماران و سربازان مجروحشان ایجاد کردند.
به هر حال می توان گفت بیمارستان به مفهوم امروزی آن، به تاریخ ۳۳۱ پس از میلاد مسیح باز می گردد.
در حدود سال ۳۷۰ پس از میلاد، قدیس باسیلیوس اهل قیصریه موسسه مذهبی در کاپادوکیه تاسیس کرد که شامل یک بیمارستان، یک بخش قرنطینه برای بیماران جزامی و ساختمانی برای فقرا، سالمندان و بیماران بود.
بیمارستان های فرانسه که به هتل دیو(اقامتگاه های خداوند) معروف بودند در سال ۵۴۲ در لیون و در سال ۶۶۰ در پاریس احداث شدند.
طی قرون وسطی ادیان به اعمال نفوذ خود در احداث بیمارستان ها ادامه دادند.رشد بیمارستان ها در خلال جنگ های صلیبی که از اواخر قرن یازدهم آغاز شد، شدت یافت.در قرون وسطا به ویژه در قرن دوازدهم تعداد بیمارستان ها به سرعت در اروپا افزایش یافت.همچنین در قرون وسطا حمایت از موسسات بیمارستان مانند از سوی مقامات غیر مذهبی نیز آغاز شد.
ساخت اولین بیمارستان داوطلبانه در انگلیس در سال ۱۷۱۸ توسط هوگنوهای فرانسوی آغاز شد و با احداث بیمارستان هایی در لندن ادامه یافت.

توجه :این فایل به صورت word قابل دانلود میباشد

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا