تازه های معماریروستا

روستای عجیبی در چین که داخل یک غار زندگی میکنند+عکس

روستای ژونگ‌دونگ در عین ناباوری در حالی درون یک غار مشغول به زندگی خود هستند که نحوه ارتباط این روستاییان با میحیط بیرون بسیار کم است.


حتی این روستای عجیب دسترسی کاملی به وسایل ارتباطی الکتریکی و الکترونیکی همچون تلوزیون و گوشی همراه و رادیو را ندارند. این روستای عجیب در استانِ گوئیژوی چین قرار دارد و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و تنها راه ارتباطی با این مردمان روستایی با یک ساعت کوهنوردی قابل دسترسی است به نظر میرسد زندگی برای ساکنان این روستا یسیار سخت و طاقت فرسا باشد. ولی برای اهای این روستا هیچ چیزی دور از انتظار نیست و آنها با این شرایط سخت مشکلی ندارند و به زندگی روز مره خودشان مشغول هستند.

miao-room-cave-village-china-mihanpost-3
روستای ژونگ‌دونگ و ساکنینش در حالی داخل یک غار زندگی میکنند که مقامات چینی اعلام کرده اند که در چین هیچ انسان غار نشینی زندگی نمیکند. و علی رقم این سخنان در سال ۲۰۰۸ توسط دولت چین مدرسه ای در این غار بنا شده که برای بچه های روستای ژونگ‌دونگ مشعول به نحصیل باشند.

miao-room-cave-village-china-mihanpost-2

miao-room-cave-village-china-mihanpost-6

و بعد از آن نیز توسط بزرگان روستا تلاش شده تا راهی برای دسترسی بهتر به نقاط پایین دست کوه به منظور زفت آمد هرچه آسانتر ایجاد شود که این اتفاق رخ داد و گاهی نیز توریست ها برای دیدن این روستا به آنجا سفر کرده و همین راه نیز باعث شد تا دانش آموزان روستای ژونگ‌دونگ بتوانند برای ادامه تحصیل به نقاط دیگری از چین راهی شوند.

شایان ذکر است همانطور در عکس های زیر مشاهده میکنید منبع درآمد این روستائیان از از دام پروری و صنابع دستی میباشد.

miao-room-cave-village-china-mihanpost-1

miao-room-cave-village-china

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا