تازه های معماری

طراحی مدرسه ابتدایی در سوئیس با استفاده از چوب

در سال 2017، معماران Basil Spiess، Silvia Weibel Hendriksen، Martin Zimmerli، David Brunner و Angelika Marxer که در یک شرکت معماری مشغول به کار هستند، این پروژه یک مرکز آموزشی واقع در یک منطقه مسکونی در بندر سوئیس را تکمیل کردند. در کل، آن را به مساحت حدود 3570 متر مربع را در برگرفته است.

این مدرسه مدرن با ساختار سقف مشخص شده آن، به سقف های شیب دار خانه های اطراف، سابقه روستایی این منطقه و تپه های ملایم کوه های جورا اشاره دارد. ساختمان در یک شیب ملایم واقع شده است، معماران از توپوگرافی زمین استفاده می کند و چندین فضای باز را با توجه به مسیرهای مختلف دسترسی دانش آموزان برای رسیدن بهم و خوش و بش کردن را طراحی کرده است.
این در حالی است که طبقه همکف برای مدیریت دانشکده، کارگاه ها، آشپزخانه مدرسه و پشت اتاق خانه استفاده می شود، طبقه اول شامل 9 کلاس درس و سه واحد مهد کودک است.

نمای اصلی ساختمان
نمای اصلی ساختمان

کلاس ها به طور طبیعی از ویژگی های فضایی سقف تاشو بهره می برند. هر کلاس به نظر می رسد یک خانه مستقل است، ایجاد یک محیط دوستانه و دلپذیر برای کودکان است.

نما در کنار دیوارهای چوبی
نما در کنار دیوارهای چوبی

ساختار اصلی این مدرسه یک ساختار چوبی پیش ساخته است. چوب به عنوان تنها مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در نمای داخلی این مدرسه موجود است. تمام چوب استفاده شده از جنگل های پایدار تهیه شده است. دیگر مواد ساختمانی محصولات یکبار مصرف غیر سمی با اثرات زیست محیطی کمی را برا جا میگذارد.

نمایش از واحدها که در آن ساخت و ساز تقسیم شده است
دید از واحدها که در آن ساخت و ساز تقسیم شده است
طراحی داخلی با دیوارهای بتنی و کف پله های بتنی
طراحی داخلی با دیوارهای بتنی و کف پله های بتنی

طراحی پلان مدرسه ابتدایی

        طراحی پلان مدرسه ابتدایی

مطالب مشابه:

دانلود فایل نمونه موردی داخلی و خارجی طراحی مدرسه

دانلود فایل استاندارها و ضوابط طراحی مدرسه فنی و حرفه ایی

دانلود فایل اصول و مبانی طراحی مدرسه

دانلود پاورپوینت معرفی مدرسه معماری کوپریونیون نیویورک


 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا