تازه های معماری

طراحی فرودگاه بین المللی چوبی در دل جنگل

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی در شهر بانکوک کشور تایلند قرار دارد و در ارتفاع ۲ متری از سطح دریا واقع شده‌است. مساحت این فرودگاه 16132 متر مربع (173،643 فوت مربع) در داخل جنگل ساخته شده که برای کارمندان و مسافران به راحتی قابل دسترس است.


در ساخت و ساز  این طرح چشم نواز برای یک ترمینال فرودگاه جدید در شهر بانکوک کشور تایلند ارائه داده است که جزئیات پیچیده چوبی که از جنگل های بومی تهیه شده است در حال ساخت است. گفته می شود ساختمان جدید در سال 2025 به پایان خواهد رسید.

جزئیات سازه ایی در این مرحله در حال حاضر قوی نیست. اما فرض بر این است که ترمینال دومین فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی 348000 متر مربع (3.7 میلیون فوت مربع) از فضایی را به فرودگاه سووارنابومی بانکوک خواهد داد. جالب ترین ویژگی طراحی داخلی آن است که  16132 متر مربع است که سازه آن را جنگل استوایی تشکیل میدهد به این این فرودگاه حس بصری و چشم انداز جنگل های سرسبز تایلند و شامل یک آبشار است زا تداعی میکند.

منطقه جنگل های گرمسیری برای کارکنان و مسافران قابل دسترسی خواهد بود که تبدیل به یک مکان دلپذیر قبل از رفتن از این فرودگاه باشد.

ساختمان ترمینال جدید به صورت نمادین با ستون های چوبی بزرگ و یک انگشت یقه ی هرمی که در داخل ادامه می یابد جلو می رود. طراحی این ستون های زیبا توسط کنگو کوما (یک معمار اهل ژاپن است) ساخته شده است

– کنگو کوما طراح موزه پل چوبی یوسوهورا در ژاپن را ساخته است. در حقیقت، طراحی این ستون های زیبا الگو گرفته شده از هیمن موزه پل چوبی یوسوهورا است.

ساخت و ساز این فرودگاه زیبا در سال 2019 آعاز میشود و تا سال 2025 به اتمام میرسد.پیش بینی شده این فرودگاه به ارزش تقریبی 35 میلیارد بایت(یعنی 1 میلیارد دلار) هزینه بر باشد.

در ساخت این فرودگاه بین المللی شرکت معماری ژاپنی نیکن سِکی در رقابت بود.

با تشکر از توجه شما:

منبع:

newatlas.com


مطالب مشابه:

دانلود فایل word مطالعات اولیه طراحی فرودگاه

دانلود فایل مطالعات اولیه طراحی فرودگاه

دانلود رساله طراحی پایانه فرودگاه بین المللی با رویکرد تعامل معماری و سازه

دانلود نقشه کامل طراحی فرودگاه همراه با رندر۳dmax

دانلود پاورپوینت سالن فرودگاه مرکزی مونیخ(MAC)


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا