بزرگان معماریتازه های معماری

معرفی معمار، معلم و نظریه پرداز ژاپنی ، آراتا ایسوزکی

معمار، معلم و نظریه پرداز ژاپنی ، آراتا ایسوزکی (متولد ۲۳ جولای ۱۹۳۱) از طریق کشور ژاپن به برخی از معتبرترین بناهای قرن بیستم در سراسر جهان کمک کرد و امروز هم در بالاترین سطح کار می کند. ایسوزاکی در ابتدا در قالب پروژه های متمایز مدرنیسم کار می کرد و افکار و نظریه های خود را بر روی معماری به سبک پیچیده ای توسعه می داد که شکل و فضای خالص را به همان اندازه که ایده های بعد از مدرن را فراگرفت. پروژه های ایشان به شدت قابل انعطاف پذیر است و از نظر اجتماعی، بسیار حذاب است.

Capture

مرکز کنوانسیون ملی قطر

Capture

 

بیوگرافی:
آراتا ایسوزکی در یک خانواده ثروتمند متولد شده و فارغ التحصیل از دانشگاه توکیو در سال ۱۹۵۴ است، و کار و تحقیقات خود را زیر نظر گروه معماری تانگ مجرب ژاپنی مدرن آغاز کرد. بعد از مدتی که در این شرکت تانگ مشغول به کار بود ایسوزکی تبدیل یه مهم ترین معمار و نظریه پرداز شرکت تانگ شد. و حتی پس از ترک شرکت تانگ در سال ۱۹۶۳، در طول دهه ۱۹۷۰ با مربی قدیمی تانگ خود همکاری میکرد.

Capture

برج آلیانس

ایسوزکی، به سرعت نام خود را درمعمارن معرف دنیا و معماری ثبت کرد. و توجه خاصی به طراحی کتابخانه مدرسه پیش دانشگاهی دانشگاهی Oita در کشور ژاپن طی سال ۱۹۶۶داشت، به این ترتیب ساختمانی بتنی که با سبک بروتالیزم و متابولیسم همخوانی دارد، را طراحی کرده است. ایسوزکی برای احتیاط لازم معمار اوزاکا را برای طراحی نمایشگاه این مدرسه فرا خواند.

Capture

همانطور که به سرعت به عنوان اسوشاکی نام خود را ساخت، او به همان اندازه سریع در تقصیر طبقه بندی بود. اولین کاوشهای سنتی مدرنیستی او به سرعت به نفع خود، نوآوری های شخصی تر، ترکیب ایده های پسا مدرن و معماری زمینه ای افتاد. حس شوخ طبعی او کمک کرد؛ باشگاه فوجییمه (۱۹۷۳) در شهر اویتا شکل یک علامت سوال را مطرح می کند که ظاهرا نشانهی ایسوزکی است که توسط وسواس کشورش به گلف دلگرم شده است.

ایسوزکی به دلیل سرعت در انجام پروژه ها لقبی به عنوان اسوشاکی گرفت، ایسوزکی سرعت خاصی در انجام برج بلند مرتبه داشت. ایشان به عنوان اولین کاوشگر معماری سنتی و معماری مدرنیستی و ترکیب ایدهای پسا مدرن به نام خود به ثبت رساند. حس شوخ طبعی ایسوزکی کمک کرد؛ که باشگاه فوجییمه در سال(۱۹۷۳) در شهر اویتا ژاپن به شکل یک علامت سوال را طراحی کند که ظاهرا نشانه شخصیت خود ایسوزکی است. این پروژه در حال حاضر یک زمین گلف است که مخاطب های زیادی را به خود جذب میکند.

Capture

ایسوزکی به خاطر سبک خاص خود و خلق و خوی معماری که داشت؛ در آمزیکا مورد توجه قرار گرفت به همین منظور در دهه ۱۹۸۰ موزه هنرهای معاصر لوس آنجلس را طراحی کرد که مورد تحسین عموم مردم قرار گرفت. به رقم ساخت این پروژه طراحی کمپین بازی های المپیک در سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ را به ایشان سپردند.

Capture

به گفته وب سایت معماری “ایسوزکی معماری است که در قالب ایده ها و فضاهای شخصی خود ایجاد کرده است که در هر پروسه فکری، ویژگی خاصی را در بر دارد.او در عین حال، برابر وسوسه ای که برای اعمال سبک طراحی به امضای معماری خود اسرار دارد و آن را به هر چیزی ترجیح می دهد.
ساختن روش های معماری خاص در زمینه های اجتماعی و فرهنگی،سیاسی باعث شده پروژه های ایشان یکنواخت به نظر نرسد و همچنان برای عموم و معماران خالص و پیچیده به نظر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا