تحلیل فضای شهری

پاورپوینت بررسی عوامل موثر در زیبایی شهری (تحلیل فضاهای شهری)

مقدمه:

بسیاری  از ما  در شهرها زندگی می کنیم  ، ولی هنگامی که با کمی  دقت به اطراف خود نگاه می کنیم ، در می یابیم  شهرها تبدیل  به موزه هایی  شده اند که نازیبایی ها  را به نمایش  گذاشته اند. به هنگام طلوع آفتاب ، کوچه ها و خیابانها با دستان  زحمت کش و پرکار نیروهای خدماتی شهرداری از آلودگی ها پاک می  شوند  و در انتهای  روز ، تمامی  سطح کوچه و خیابانها  پر از زباله می  شود . کمتر کوچه و خیابانی را  می توان  یافت  که با گل و گیاه و با نظمی در خور تحسین  آراسته شده باشد  ، به گونه ای که با عبور از آن ، روح انسان تلطیف یابد. در نمای  ساختمان ها خبری از بکارگیری فضای  سبز نیست  و بسیاری از مردم  اطلاعاتی  در خصوص زیبا سازی  و طراحی  فضای  سبز ندارند و خلاصه کلام آنکه  خبری از خلاقیت  انسان ها  برای زیبا سازی  شهر  نیست

عوامل موثر در نازیبایی شهرها:

روشی برای مشارکت  دادن  مردم در زیباسازی شهری طراحی نشده است .
2-مردم از آموزش های  لازم  برای یک زندگی  شهروندی موفق برخوردار نشده اند.
3-مردم هنوز به نقش زیبا سازی شهرها و تاثیرات روانی آن بر جسم  و روان خود اطلاع ندارند.

زیبا سازی:

زیباسازی به کلیه اقدامات آگاهانه ای گفته می شود که توسط شهرداری ها برای ارتقای کیفیت محیط شهری صورت پذیرفته و شهر را برای زندگی ساکنانش مناسب تر می سازد. هدف زیبا سازی فراهم آوردن محیطی است که همه شهروندان در آن احساس لذت کنند.

مبلمان شهری

مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگاه ها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شده اند.
انسان مجموعه‌ای است پیچیده از روح و ذهن و جسم. همان‌گونه که جسم آدمی به غذا نیازمند است، ذهن و روح او نیز طالب عناصری است که به او آرامش ببخشد. در جامعه شهری که ساختمان‌های بلند و خیابان‌ها و زندگی ماشینی همه جا را احاطه کرده است، جلوه‌های زیبایی و هنر، بهترین پناه برای روح خسته و آرامش‌طلب آدمی است.
ایجاد نظم و هماهنگی در نحوه و اجرای تبلیغات و تابلوهای شهری از طریق
روش های ایجاد چشم انداز مطلوب در زیباسازی شهر
تبلیغات شهری
نورپردازی اماکن شهری
نقش نورپردزی در زیبایی شهری
نمای ساختمان ها
اماکن مذهبی
خلاقیت در زیبایی شهری

این فایل به صورت پاورپوینت شامل 49 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا