طرح و نقشه های معمارینقشه فرهنگی هنری

پروژه طراحی معماری فرهنگسرا

بیان مساله

پروژه طراحی معماری فرهنگسرا
پروژه طراحی معماری فرهنگسرا

تاثیر فرهنگ بر هنر، هنر بر فرهنگ، فرهنگ بر معماری، بخصوص درقرن حاضر، صد چندان شده است. این تاثیر به حدی است که نفوذ هرکدام از حوزه های یادشده در دیگری درپاره ای موارد باعث تغییرات بنیادی شده است و از طرف دیگر نمی توان یک هنرمند یا فیلسوف یا عالم را به تنهایی در حوزه خودش مورد مطالعه قرار داد. گاه یک هنرمند با اثر هنری خود سخنی فیلسوفانه و یا عالمانه می گوید و یا کار فیلسوف، رابطه گفتارها و اندیشه‌های وی با مردم و درک آنها از جانب ایشان، می‌تواند هنر باشد. اما وجود این تعاملات نیازمند ایجاد فضای مناسب برای هنرمندان، ادیبان و عارفان درهر شهری می باشد.

هنر، سرچشمه ی فرهنگ

هر فرهنگ بازتاب سیستم ارزشی یک نظام اجتماعی است. در مفهوم جامع می توان گفت که دانش و هنر مظاهر این بازنمایی هستند. در حالی که دانش در جهتی شدیداً عقلانی گام بر می دارد و تنها با شعور انسان سروکار دارد، هنر چیزی است ادراکی که با احساس سروکار دارد که این جنبه ی غیرعقلانی و احساسی فرهنگ همانند جنبه ی علمی آن، قدمتی طولانی دارد.
هنر که ارنست کریز آن را رؤیاهای زیباشناختی می نامد، به نظر فروید نیز سرآغاز فرهنگ است. به این ترتیب هنر در گذشته ی دور به تعبیر امروز نیز استحاله ی ترفیعی اعمال و رفتار آئینی با محتوای نمادین بوده و هست، هنر چیز مستقلی نبوده است، بلکه جزئی از ساختار اجتماعی- اخلاقی بوده است.

اصول و ضوابط طراحی فرهنگسرا

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم می‌گردد. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند.

استانداردهای لازم برای طراحی فرهنگسرا

برای اطلاع از بخش ها و قسمت های مختلف یک فرهنگسرا از نظر طراحی ساخت و معماری به مقاله زیر مراجعه فرمایید. البته برخی قسمت ها از نظر طراح الزامی و برخی دیگر نه.که کاملا وابسته به نظر طراح می باشد.

این پروژه دارای:

پلان مبلمان طبقه همکف

پلان مبلمان طبقه اول

طراحی سایت پلان

برش A-A

برش B-B

دارای 5 عدد رندر با کیفیت خارجی

توجه: نقشه های موجود در این فایل به صورت اتوکدی قابل ویرایش میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پروژه طراحی کامل فرهنگسرای خانه کودک

دانلود پروژه طراحی فرهنگسرا همراه با رندر تریدی مکس

دانلود رساله فرهنگسرای هنر و معماری ایران کامل محصولی از معماری بنا

دانلود رساله معماری طراحی معماری فرهنگسرای گرافیک

دانلود فایل مطالعات و برنامه فیزیکی طراحی فرهنگسرا

دانلود فایل معرفی نمونه های مشابه طراحی فرهنگسرا

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من این پروژه فرهنگسرا روخریدم ولی فایلش اصلا نیومد حتی لینکم نداشت برای دانلود الان من بایدچیکارکنم پولشو دادم ولی فایلشو نه😭😭
    بفرستیدش برااام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا