عناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت معرفی انواع مختلف ساختمان های هوشمند در معماری

سیستمهای روشنایی در ساختمان سازی

خانه هوشمند در دنیا با نامهای Intelligent Houseیا Smart Home شناخته شده است. خانه ای که نسبت به شرایط محیطی خود و همچنین فرمانهای صاحب خانه بدلیل دارا بودن یک هوش مصنوعی ، می تواند عکس العمل نشان دهد و همچنین این هوش مصنوعی می تواند بصورت اتوماتیک برخی از کارها را انجام دهد .باید دقت داشت که در یک خانه مدرن هوشمند همه توانمندی های تکنولوژی در جهت کاهش خطر برق، افزایش ایمنی در برابر سرقت و نفوذ افراد غیر مجاز به خانه و امنیت در برابر حوادثی مانند آتش سوزی و … در یک جمله در جهت افزایش ایمنی ، امنیت و آسایش انسان طراحی شده است. سیستمی که یک خانه معمولی را تبدیل به خانه هوشمند می کند BMS یا سیستم جامع مدیریت ساختمان نام دارد. که امروزه در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده و زمان آن فرا رسیده تا با استفاده از این سیستم سطح استاندارد اجرای برق پروژه ها را تغییر و کیفیت آنرا افزایش دهیم.

مقدمه

مصرف انرژی در چند دهه اخیر به طور سرسام آوری افزایش یافته است. بعد از بحران انرژی سال ۱۹۷۴ که با بالا رفتن قیمت نفت خام و قیمت انرژی همراه بود، بطور کلی روند مصرف انرژی کمی تغییر کرد و کشورهای بدون نفت در مصرف آن بطور سیستماتیک تر عمل نمودند . به همین دلیل ممالک مصرف کننده انرژی برای جایگزینی انرژی های جدید و صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهتر از انرژی های موجود گام برداشته اند .
تا کنون اقدامات مفیدی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به ثمر رسیده است . اما علیرغم موارد به انجام رسیده، همچنان پتانسیلهای بسیار گسترده ای برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور وجود دارد، که در صورت بکارگیری راهکارهای مناسب، نتایجی همچون کاهش سطح تقاضای انرژی و محدود شدن نرخ رشد رو به افزایش ظرفیت سازی نیروگاهی ، بهبود الگوی تولید، مصرف و بهبود ضریب استفاده از سیستم موجود و آزاد سازی ظرفیت های عرضه برای حضور فعالتر در بازارهای بین المللی انرژی را به دنبال خواهد داشت .

_ سیستم مدیریت هوشمند ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان سیستمی است که در آن با استفاده از آخرین تکنولوژی ها شرایط و امکانات ایده آلی برای ساکنین فراهم می گردد و همزمان با آن مصرف انرژی نیز در ساختمان بهینه می شود.
هدف اصلی استفاده از این سیستم، استفادۀ بهینه از امکانات موجود و انرژی می باشد که در نتیجه علاوه بر آسایش ساکنین، سرمایه اولیه ای که صرف اجرای BMS شده بود نیز با صرفه جویی در مصرف انرژی باز می گردد.
سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بخشهای مختلف ساختمان را کنترل می کند و شرایط محیطی مناسبی را ایجاد می نماید. کنترل هوشمند دما، کنترل اتوماتیک امنیت ساختمان، مدیریت هوشمند اطفای حریق و… از قابلیتهای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان می باشند. کنترل و دسترسی به سیستم مدیریت هوشمند با استفاده از نرم افزارهای مربوطه در داخل ساختمان و حتی خارج از آن (از طریق اینترنت) مقدور می باشد.
سیستمهای کنترل هوشمند انعطاف پذیری بالایی دارند که میتوان براحتی آنها را با نیازهای مختلف منطبق نمود.
_ دلیل منطقی استفاده از سیستم مدیریت هوشمند در ساختمان چیست؟
_ سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایران از نظر فنی چگونه عمل می کند؟
_ مدیریت امنیت ساختمان
_ مدیریت انرژی ساختمان
_ برخی از اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان
_ وظایف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان
_  روشنایی و تاسیسات ساختمان
_ شرح خدمات واحد تاسیسات برقی
_ فعالیتهای اجرایی بخش تاسیسات برقی
_ سیستم هوشمند روشنایی: ( نوین، جذاب و دلپذیر)
_ سرویس های  بهداشتی و حمام
_ سیستمهای کنترل تردد هوشمند ساختمان
_ کنترل تاسیسات ساختمان از طریق sms
_ مزایای سیستم هوشمند kt-100
_  قابلیت طراحی برای کاربردهای مختلف
_ سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه
_ هوشمند سازی چیلر های تراکمی وجذبی
_ قابلیتهای سامانه هوشمند
_ هواساز هوشمند
_ فن تزریق هوا در هواساز ها
_ نحوه کنترل دما در هواساز ها
_ سنسورهای ضد یخ زدگی Freezing Detector
_ سیستم اعلان نشتی گاز شهری با امکان قطع اتوماتیک شیر اصلی
_ قابلیتهای سیستـم
_ اجزای سیستم اعلان نشتی ومدیریت قطع گاز
_ سیستم کنترل مرکزی
_ سیستم مدیریت واعلان در بسترموبایل (GSM)
_ کنترل دربهای اتوماتیک ساختمان  با تلفن همراه
_ امکانات و ویژگی ها کنترل دربهای اتوماتیک ساختمان  با تلفن همراه

این فایل دارای ۷۳ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مسقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا