تازه های معماری

ساخت برزگترین آسمان خراش افقی دنیا در چین توسط معمار معروف موشه سفدی

چین دارای بیش از سهم قابل توجهی از شاهکارهای مهندسی چشمگیردنیاست، که میتوان از نظر ساخت آسمانخراش ها در جهان رتبه دوم و در ساخت پل رتبه اول جهان قرار دارد.


در آینده ما خواهیم دید که بزرگترین آسمانخراش دنیا را میتوان مشاهده کنیم.

ساخت و ساز این پروژه با مشارکت معمار معروف موشه سفدی در شهر چونگ کینگ که در حال حاضر در حال ساخت این آسمانخراش در جنوب غربی چین است.

طراحی بزرگترین آسمانخراش افقی جهان در چین،توسط موشه سفدی
طراحی بزرگترین آسمانخراش افقی جهان در چین،توسط موشه سفدی

این آسمانخراش عظیم 300 متر طول دارد که در ارتفاع 250 متری از سطح زمین روی چهار برج مخلوطی شکل ساخته میشود.

در این برج فضاهایی همچون دفاتر اداری،آپارتمانهای مسکونی،مجتمع های تجاری در طبقات مختلف و هتل هایی برای افامت مهمانان طراحی شده است.

دو برج عمودی که در کتار یکدیگر ساخته شده اند در اتفاع 350 از سطح زمین هستند که در میان طبقات با برج های کوچکتر در ارتباط است. در مجموع این پروژه عظیم دارای 8 برج در حال ساخت میباشد.

در طراحی داخلی برح افقی فضاهایی همچون یک استخر بسیار بزرگ،و در کنار آن درخت های خرما کاشته خواهد شد که زیبایی طرح را دوچندان میکند. سازه مورد استفاده در این آسمانخراش افقی از حنس فولاد که با وزن 12000 هزارتن است و 3200 قطعه شیشه که فضای بیرون به راحتی قابل مشاهده باشد و همچنین 4800 پانل آلومینیومی محصور شده است.

شرکت مهندسی Arup تخصص خود را در زمینه استجکام سازی سازه به کار برد به کمک این تیم به حرکات ناشی از بادهای خطرناک و فعالیت های لرزه ای، کاملا مورد آزمایش قرار گرفت تا خیال سازندگان و کارفرمایان را در این زمینه راحت کنند.

برای ساخت موثر، ساختار فولاد برای اولین بار به 9 بخش تقسیم می شود – چهار بخش که در بالای برج چهار برج ساخته شده است؛ سه بخش میانی بین چهار برج که بر روی زمین ساخته شده اند و توسط جک های هیدرولیکی به جای جاسازی شده اند؛ و دو بخش کانتینری که در قسمت های کوتاه از دو انتهای برج های راست و چپ قرار می گیرند  این آسمانخراش افقی را مهار میکنند.

انتظار می رود این پروژه عظیم که ساختار فولاد آن تا اواسط سال 2018 به طور کامل در جای خود باشد. پس از این، متریال هایی همچون درختان و گیاهان برای باغ های آسمان نصب خواهد شد.این پروژه در سال 2019 برای عموم باز خواهد شد.

پروژه که در شهر چونگ کینگ ساخته شده کاملا از طبق اصول معماری پایدار به کار رفته (استاندارد معماری سبز) و برنامه های انرژی کارآمد برنامه ریزی شده شامل سایه های بهینه سازی برای کاهش گرما، سیستم آبیاری کارآمد، تلاش برای بازیافت زباله های ساختمانی و استفاده از ساختمان های پاسماند های بازیافت شده مواد برای انژری گرمایی آسمانخراش.

از توجه شما متشکریم.

منبع:

newatlas.com


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا