تازه های معماری

طراحی مرکز فرهنگی به شکل ماه در کره

شرکت ماهان هون اخیرا یک مرکز فرهنگی خصوصی با یک کافی شاپ و گالری در Gyeonggi-do، کره طراحی کرده است.

 

contemporary-architecture_230615_08

گاهی اوقات، مشتریان یک ایده روشن یا نام یک مکان را که تصور می کنند، را انتخاب میکنند. در این زمان، زمانی که ما برای اولین بار ملاقات کردیم،با یک فیلم به نام “دو ماه” ارتباط پیدا کرد. او درباره ساخت یک مرکز فرهنگی خصوصی در اطراف یک کافی شاپ و یک گالری صحبت کرد.

 

contemporary-architecture_230615_12

یک فضای آزاد و روحانی، که تا حدودی از نظر فیلم فریبنده است، جایی پر از جشن و فضای آرام است. معیارهای دیگر مهم شامل ارائه دو ساختمان جداگانه، یکی برای مشتری و دیگری برای برادر کوچکترش است.

بودجه بسیار کم بود، بنابراین از همان ابتدا تصمیم گرفتیم تا جعبه های ساده با بعضی نقاط ضربه زده شود.

 

contemporary-architecture_230615_14

سایت: این سایت یک ساعت در ساعت به سمت شمال در نزدیکی شهر الاسان است. این یک مکان غیر رسمی است که در آن انواع ساختمان ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند بدون هر گونه توجهی به یکدیگر، شهر صنعتی، و مسکونی همه مخلوط شده است.

سایت الماس شکل به دو محل تقسیم شد و دو جعبه ساده جهت ارائه فضای پارکینگ به اندازه کافی و عبور از میان دو ساختمان بود.

 

contemporary-architecture_230615_18

طراحی: بودجه کم و اتصال دو ماهه فیلم، دو الگوی اصلی برای طراحی بود. هر ساختمان دارای سه طبقه است که به طور مستقیم از طریق پله های فردی قابل دسترسی هستند، بنابراین می توان فضای مشترک را به حداقل رساند، در حالی که حداکثر می تواند برای استفاده از اجاره اختصاص یابد.

 

contemporary-architecture_230615_23

دو جعبه مواجهه با یک کره بزرگ است، بنابراین فضای جاذب مجزا را نشان می دهد که نشانگر ماه است. راست یکی با یک بالکن مانند یک عروسک نفوذ کرده است. سمت چپ یک شکاف افقی داده می شود.

 

contemporary-architecture_230615_27

طرف دیگر ساختمان ها دارای نقاط تماس با کره کوچک، عمق و دیافراگم را فراهم می کند. بی نظمی هایی که از طریق تماس با حوزه به وجود می آید به ساختمان منتقل می شود تا به فضا با برخی از باقیمانده ها تبدیل شود، فضای کمی با محدب.

 

contemporary-architecture_230615_21

طبقه بالا دارای درختان بیرونی با دیوارهای بلند است، اما دیافراگمهای دور بسیار زیاد و شفافیت زیادی در بین ساختمانهای قوی و سخت وجود دارد. مینی پانگهون مانند گنبد نیز در طبقه بالا ارائه می شود

دیوارهای ایستاده آزاد در طبقه 3 با طالع بینی از هر مشتری نشان داده می شوند. خوش آمدید به “زیور آلات و نمادها” … ماه و ستاره !!!

 

contemporary-architecture_230615_04


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا