دانلود های رایگاننقشه رستوران و فست فود

دانلود فایل اتوکدی طراحی رستوران سنتی به صورت رایگان

طراحی رستوران سنتی

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی رستوران، تعیین کردن یک دکور و چیدمان زیبا و مشتری پسند برای محیط داخلی آن می باشد. در واقع فضای داخلی چنین محیطی باید به گونه ای باشد که برای مشتریان احساس آرامش ایجاد نماید که در کنار سرو نمودن غذاهای با کیفیت، بتوانید تا حد زیادی رضایت آنان را تامین نمایید. با توجه به تعدد رستوران ها در شهر ها و مناطق مختلف و همچنین تعدد طرح های مختلف برای استفاده جهت طراحی دکوراسیون داخلی، بسیار مهم است که شما بتوانید به گونه ای عمل کنید که به اندازه ی کافی متمایز و برتر از رقبای خود باشید.

 

در این خصوص توجه به سبک رستوران دارای اهمیت می باشد؛ به این صورت که در انواع مدرن یا سنتی می توان از المان هایی استفاده کرد که توصیف کننده ی نوع و سبک باشند و موارد خاصی رادر ذهن مشتری تداعی کنند و با ایجاد نمودن تصویر ذهنی قابل قبول، باعث شوند که مخاطبان با رستوران شما ارتباط لازم را برقرار نموده و محیط آن را دوست داشته باشند. به این ترتیب در طراحی دکوراسیون داخلی اگر که برای رستوران سنتی صورت می پذیرد، باید از عناصری استفاده نمود که تا حد زیادی به ایجاد فضایی سنتی، نوستالژیک و هماهنگ با سلیقه ی سنتی گذشته کمک نماید. البته به این نکته توجه داشته باشید که منظور از سنتی بودن، تنها ایرانی بودن نیست برای مثال می توان یک رستوران مراکشی را در نظر گرفت که علاوه بر ارائه دادن انواع خوراکی ها و غذاهای معروف مراکش، از چیدمان و دکوری برخوردار است که مشتری با ورود به این محیط تفاوت و تمایز و نزدیکی با فرهنگ و تمدن آن کشور را احساس خواهد کرد؛ پس در خصوص رستوران سنتی ایرانی نیز لازم است چنین باشد.

 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی

دقت داشته باشید که در برخی از موارد نوع بنا و ساختمان به گونه ای است که از لحاظ ساخت، سالن ها، پنجره ها، ایوان، ستون ها و ….. کاملا مطابق با معماری قدیم ایران است؛ در این صورت آن فضا به صورت خالص احساساتی که باید را به مشتریان منتقل می کند، اما اگر چنین بنایی در دسترس نبود، شما می توانید با به کار گیری از تکنیک های لازم، متریال خاص و مطابق با سلیقه ی ایرانی محیط داخلی را به فضایی گرم و دلچسب تبدیل نمایید. معمولا سفره خانه ها یا رستوران های سنتی دارای جلوه ی خاصی هستند و آن هم به خاطر پیروی کردن از فرهنگ ایرانی است. یکی از متداول ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی دیده می شود، این است که معمولا دارای دو فضای مجزا به صورت سر پوشیده و یا محیط آزاد هستند که علاوه بر ایجاد دو فضای متفاوت در فصول گرم و سرد سال، حق انتخاب بیشتری را به مشتریان می دهد.

 

یکی دیگر از مواردی که در گذشته بیشتر مورد توجه قرار می گرفته است ، استفاده از حوضچه و فواره در محیط داخلی رستوران یا سفره خانه بوده است که حس خوبی را برای مراجعه کنندگان ایجاد نماید، البته ممکن است امروزه با توجه به محل قرار گیری رستوران، سلیقه ی مخاطبان و یا سلیقه ی شخصی فرد کارفرما بسیار کمتر از این گزینه استفاده شود. به هر حال شما پس از راه اندازی رستوران سنتی باید یک برنامه ی مشخص و جامع برای طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشید و پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید در مدت زمان کمتری به یک نتیجه ی درست برسید و بتوانید آن را با حداقل هزینه ها پیاده سازی نمایید، حتما از خدمات مشاوره طراحی دکوراسیون رستوران سنتی گروه سر آشپزان برتر استفاده کنید.

 

برای طراحی دکوراسیون رستوران سنتی از چه مواردی استفاده نمایید؟

هر آن چه که زیباست و بیانگر فرهنگ خاص و با اصالت ایرانی می باشد و می تواند زیبایی ها را به نحو احسن به مشتریان منتقل نماید؛ مثل تجهیزات سنتی، وسایل دکوری خاص، مبلمان و صندلی ها، تابلوهای نقاشی قدیمی و ….
استفاده از رنگ های گرم یا روشن برای کف پوش و دیوار پوش ها و …
استفاده از پوشش های گیاهی و گلدان های طبیعی در محیط که روح تازه ای به فضای داخلی رستوران می بخشند.
تفکیک فضاهای داخلی ( فضای سرو غذا، نشیمن، فضای سرو چای و …. )
به کارگیری از تکنیک های نور پردازی صحیح در قسمت های مختلف یک رستوران، با توجه به نوع محیط و کاربرد آن
هماهنگی نور ها با دکور استفاده شده در آن بخش از فضای داخلی ( استفاده از نورهای به صورت ترکیبی )
استفاده از متریال های مناسب مثل چوب که حس گرما و صمیمیت بیشتری در محیط ایجاد می نماید.

 

این فایل شامل :

پلان مبلمان شده
2 عدد نمای طراحی شده به صورت اتوکدی می باشد.

 

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا