پروژه های درسیروان شناسیطراحی دکوراسیون داخلی

دانلود پاورپوینت اصول طراحی نورپردازی در منزل مسکونی

نور پردازی می تواند تفاوت بزرگی را دراحساس شما ازمنزلتان بوجود آورد.


نور پردازی به شما کمک می کند که وظایف و تکالیفتان را راحت انجام دهید و احساس امنیت و راحتی بیشتری در شما ایجاد می کند و به شما اجازه می دهد از منزلتان با تمام انرژی نهفته در آن لذت ببرید.نور پردازی زیبایی و شور و هیجان را به اطاق اضافه می کند. می تواند یک اطاق کوچک را طوری درست کند که بزرگ و دلباز به نظر برسد، ویک اطاق بزرگ دنج و جالب . می تواند فضایی مهیج برای مهمانی شبانه یا فضایی آرام برای استراحت پس از یکروز خسته کننده ایجاد کند.نورپردازی در موارد زیاد دیگر می تواند تفاوت ایجاد کند که در مقایسه با سایر موارد دکوراسیون منزل و تغییر مدل آن بسیار کم خرجتر است.

تعیین نیازهای شما.

نورپردازی باید برای کامل کردن سبک زندگی شما طراحی شود. بنابراین، شما نیازدارید که ابتدا طراحی نورپردازی مناسب برای نیازهای شخصی و خانوادگیتان را توسعه دهید. وقتی می خواهیم طراحی نورپردازی را انجام دهیم، به فعالیتهایی که در هر اطاق اتفاق می افتد و فضایی که می خواهیم خلق کنیم و عناصری که می خواهیم به آنها اهمیت دهیم، توجه می کنیم. باید به خاطر داشته باشیم که نور در اطاقهای تیره جذب شده و حتی ذخیره می شود، و در اطاقهای با رنگ روشن انعکاس یافته و به عنوان روشنایی اضافی استفاده می شود. همچنین توجه داشته باشید به نواحی که بیش از یک هدف را سرویس می دهند و جاهایی که بیش از یک نوع نورپردازی نیاز دارند.

موارد بنیادی در نورپردازی.

سه نوع نورپردازی اصلی وجود دارد که باهم خانه شما را روشن می سازند : نورپردازی عمومی، . یک طرح نور خوب آمیخته است از همه سه نوع نورپردازی تأکیدی نورپردازی برای انجام کارها و نور در یک ناحیه بر طبق عملکرد و سبک.

شکلها و فرم های نورپردازی:

لوازم نصب شده در سرسرای تأترها و راهروهای بزرگ مادامیکه شما از نور عمومی استفاده می کنید، می تواند فضای یکپارچه ای ایجاد کند. شما به دیدارمهمانها نیاز دارید و برای عبور مطمئن آنها در میان نواحی دیگر منزلتان، از لوستر یا چراغهای سقفی در کریدر، راه پله و یا راهروهای ورودی استفاده کنید.

نورمخفی، نورپردازی عمومی، منطقه ای و تأکیدی را به صورت نامعلوم تأمین می کند. در سقف طوری جایگذاری می شوند که فقط جای برش آنها معلوم باشد. چراغهای نور مخفی را در هر جای خانه مثل زیر پیشامدگی لبه بام در خارج، می توان استفاده کرد. آنها برای نواحی با سقفهای کوتاه مناسبند و با یک تعدیل ویژه می توانند در سقف کلیساهای جامع استفاده شوند. آنها مثل نور پائین، نورهای تأکیدی تعویض پذیر و نورهای پخش شده روی دیوار، در دو نوع کم ولتاژ و جریان استاندارد در دسترسند. و از بین لامپهای التهابی، تنگستن-هالوژن و کم مصرف انتخاب می شوند.

چراغهای زیر کابینت یا زیر قفسه نورپردازی تأکیدی و کاربردی را باهم ارائه می دهد. زیر کابینتهای آشپزخانه توسط پیشخوان بالای آن روشن می شود. در یک نمایش کابینت، اموال با ارزش قابل نمایش جلوه گری می کند. آنها در کارگاهها و هر جایی که نیاز به نور مستقیم روی دست باشد، استفاده می شوند. آنها شامل لامپهای کم مصرف لاغر، لامپهای مسیری کوچک، و لامپهای هم خانواده ریز کم ولتاژ هستند.

طراحی با نور در اطاق نشیمن یا حال

موقع طراحی نورپردازی برای اطاق نشیمن یا حال، لازم است که فعالیتهای مختلفی که در آنجا صورت می گیرد را در نظر بگیرید.شما می خواهید نور عمومی را برای سرگرمیها و تماشای تلویزیون، نور منطقه ای را برای خواندن و دوختن و نور تأکیدی را برای کارهای هنری و طرحها، و سیمای معماری جالب استفاده کنید.

مطالعه و خواندن، نیازمند نور منطقه ای است، که از پشت کتف خواننده بیاید. این کار با قرار دادن آپاژدر ، در سمت چپ یا راست میز خواننده انجام می گیرد. قسمت پایین فانوس آپاژدر باید در تراز چشم قرار گیرد تا از تابش شدید نور جلوگیری کند.

قفسه های شیشه ای و بلورآلات، می توانند بوسیله دو نورپردازی مخفی انعطاف پذیر مورد تأکد واقع شوند. با استفاده از لامپهای کم ولتاژ و لامپهای تنگستن-هالوژن، نور سفید براق ساطع خواهد شد، که بلور آلات را دارای تلألو نور خیره کننده خواهد کرد، و همچنین روشنایی مضاعف را برای پذیرایی و متمایز کردن آن تأمین می کند.

تلویزیون، بازیهای ویدئویی، و کامپیوترها سطح پایینی از نور عمومی را نیاز دارند، تا نه تصاویر صفحه نمایش را مخدوش کند، و نه به چشم بیننده ها بازتاب داشته باشد. نورپردازهای مینیاتوری برای تأمین هر دو نوع نورپردازی عمومی و تأکیدی، می توانند در زیر قفسه ها قرار بگیرند.

طراحی با نور در اتاق ناهارخوری:

نورپردازی اتاق نهارخوری باید هم زیبا و هم کاربردی باشد. این موضوع نیازمند آمیختن نور عمومی ، نور منطقه ای ، و نور تاکیدی است که میتواند چندین حالت عملکردی ایجاد کند که شامل شام رسمی ،جمع شدن خانواده در کنار هم ، و دیگر فعالیت ها ازجمله : تکالیف ، سرگرمی ها یا حسابرسی خانوادگی باشد . کنترل کاهش نور این توانایی را به شما میدهد که نورهای مختلف برای هر موقعیت ایجاد کنید.

لوستر نقطه مرکزی اتاق نهار خوری است که در بالای میز نهارخوری آویخته شده است. لوستربه عنوان یک عنصر تزیینی به کار می رود که زیبایی وسایل ظریف شما را بالا می برد. وقتی که نور تضعیف می شود یک فضای نرم و تابان شبیه به نور شمع ایجاد می شود .اگر با نور پایین مجهز شود لوستر ،نور منطقه ای برای میز و نور تاکیدی برای قسمت مرکزی آن فراهم می کند.

نور خطی یا نور مخفی ، نور پردازی عمومی را فراهم می کند در حالی که شما را قادر می سازد تا وسایل با ارزش سراسر خانه را برجسته نمایی کنید .حلقه هایی که از طریق چهار چراغ نور پایین مخفی در اطراف میز وجود دارد نور لوستر را تکمیل میکند در حالی که نور تاکیدی برای ظروف روی میز شما را فراهم می کند . نور خالص سفید چراغهای ولتاژ پایین با لامپ های تنگستن_ هالوژن ، کریستال ها و ظروف نقره ی شما را براق و درخشنده خواهد ساخت.

طراحی با نور خارج ساختمان

نور پردازی خارج ساختمان باعث میشود زیبائی منزل شما دو چندان شود ، انرا ایمن تر نشان دهد و همچنین ساعات خوش شمارا در خارج از خانه بیشتر میکند. و یک نوع سرمایه گذاری است زیرا باعث شیک شدن منزل شما می شود و در نتیجه ارزش انرا بالا می برد.

یک نور پردازی مناسب در قسمت جلوی ورودی ، شما را مشتاق میکند تا با مهمانها حال و احوال و به ملاقات کننده ها هویت ببخشید. فا نوسهای دیواری در هر طرف از درب ورودی به خانه شما یک چهرهُ گرم دعوت کننده می دهد و همچنین حس اطمینان به کسانی که وارد می شوند ، در زیر رواق یا پیشانی ساختمان از لوستر ، چراغ سقفی و یا نور مخفی استفاده کنید.یک ورودی مجزا عقبی یا کناری می تواند توسط یک فانوس دیواری نصب شده در کنار سوراخ کلید درب نور پردازی شود.برای صرفه جوئی انرژی توجه کنید که در فانوسها دیواری از نوع جدید فلورسنت فشرده شده استفاده شده باشد. و یا از منابع نور قابل شارژ با شدت جریان بالا از قبیل بخار جیوه یا سدیم فشار بالا بهره گرفته شود.

این فایل دارای 50 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

پاورپوینت معرفی نماد نشانه ها در معماری

دانلود پاورپوینت بررسی کامل نور در معماری

دانلود پاورپوینت نور پردازی در فضای باز


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا