پروژه های درسیروستا

دانلود پروژه روستای اغوزبن از توابع شهرستان آمل

موقعیت سیاسی شهرستان آمل در استان مازندران:

محدوده سیاسی این شهرستان از شمال به شهرستان بابلسر و آمل، از جنوب به رشته کوه البرز و استان تهران، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان بابل محدود می گردد. شهرستان آمل براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای سه بخش ( مرکزی ـ دایو دشت ـ لاریجان ) و 8 دهستان می باشد.

معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیاسی:

روستای آغوزبن از روستاهای دهستان بالا خیابان لیتکوه بخش مرکزی شهرستان آمل با وسعتی معادل 202637متر مربع مساحت در فاصله3کیلومتری شهرآمل واقع گردیده است .موقعیت سیاسی این روستا در تقسیمات کشوری از سمت شمال به روستای ساییج محله از سمت جنوب به روستای عالی چنگل و روستای میخران ، از سمت غرب روستای دیورز و از سمت شرق به روستای سوته کلا و روستای سنگ کوبی محدود می گردد.

شناخت و بررسی علل پیدایش روستا :

بیش از 200 سال قبل اولین مهاجر و ساکنین این روستا در کنار درختان انبوهی از گردو ساکن شده که به مرور زمان با انباشت جمعیت این روستا به نام آغوزین معروف گردید. بطور کلی علت پیدایش روستای آغوزبن را می توان وجود زمینهای زراعی حاصلخیز باغات ، آب کافی ، توسعه دامپروری و دسترسی به جاده ارتباطی شهر آمل دانست همین امر پایداری و ماندگاری اهالی این روستا را تاکنون تعیین کرده است .

جاذبه های توریستی :

روستای آغوزبن بخاطر دارا بودن چشم اندازهای طبیعی واراضی باغی و زراعی سرسبز پیرامون روستا و همچنین به علت جلگه ای بودن منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

فعالیت کشاورزی ( زراعت ـ باغداری ـ دامداری ) :

صنایع کارگاهی:

بر اساس اطلاعات حاصله افرادی که در این بخش مشغول به فعالیت می باشند بسیاراندک بوده و سهم بسیار ناچیزی را در ترکیب اشتغال جمعیت روستا به خود اختصاص داده است این بخش 4.2درصد از جمعیت شاغل را به خود اختصاص داده است.

مالکیت اراضی روستا :

اقتصاد این روستا وابسته به فعالیت کشاورزی می باشد یا به عبارتی اکثر خانوارها در کنار فعالیت کشاورزی به سایر فعالیتها هم مشغول می باشند و کشاورزی که شامل فعالیتهای زراعی – باغی – دامی و ….می باشد شغل اصلی آنان محسوب می شود .. یکی از انواع فعالیتهایی که در کنار فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد خانوارهای روستای آغوزبن نقش اساسی دارد فعالیتهای مربوط به دام و دامداری است و اکثر خانوارهای دامدار مخارج زندگی شان را از این طریق امرار معاش می کنند و جزء منبع درآمدی آنان محسوب می شود . بطور کلی بخش کشاورزی 85 درصد از جمعیت شاغل را به خود جذب کرده است .
اقتصاد این روستا وابسته به فعالیت کشاورزی می باشد یا به عبارتی اکثر خانوارها در کنار فعالیت کشاورزی به سایر فعالیتها هم مشغول می باشند و کشاورزی که شامل فعالیتهای زراعی – باغی – دامی و ….می باشد شغل اصلی آنان محسوب می شود .. یکی از انواع فعالیتهایی که در کنار فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد خانوارهای روستای آغوزبن نقش اساسی دارد فعالیتهای مربوط به دام و دامداری است و اکثر خانوارهای دامدار مخارج زندگی شان را از این طریق امرار معاش می کنند و جزء منبع درآمدی آنان محسوب می شود . بطور کلی بخش کشاورزی 85 درصد از جمعیت شاغل را به خود جذب کرده است . `

شبکه های ارتباطی روستا:

 معبر ارتباط روستای آغوزبن را با شهر آمل  از سمت شرق میسر می سازد و سپس درغرب به سمت شهر چمستان ادامه می یابد این معبر مذکور کلا” با پوشش آسفالته  به عرض 24متر بصورت متغیر قابل شناسایی است

آب آشامیدنی:

آب لوله کشی بهداشتی از آب و فاضلاب شهرستان آمل تامین می شود که منبع اصلی در روستای ساییج محله و منبع تغذیه در روستای آغوذ بن قرار دارد.

بررسی مشکلات موجود در توزیع خدمات عمومی و زیر بنایی در سطح روستا :

اکنون مشکلات اصلی و اساسی روستا ی آغوزبن عدم وجود خدماتی از قبیل خدمات تفریحی و توریستی ، فرهنگی ( کتابخانه و … )، تأسیسات و تجهیزات پایانه فضای سبز عمومی و تجهیز شده  می باشند .

 یکی دیگر از معضلات روستا خاکی و شنی بودن شبکه معابر روستا می باشد که در موقع بارندگی وجود گل و لای در معابر تردد اهالی را با مشکل مواجه می سازد

راهکارهایی جهت بهبود وضعیت اقتصادی روستائیان

  1. حمایت از بخش کشاورزی و دامی روستا از طریق تسهیلات بانکی
  2. یکپارچه سازی اراضی زراعی و ایجاد زمینه لازم جهت کشت مجدد .
  3. جمع آوری دامها در یک مرکز خاص وخارج از بافت روستا
  4. توسعه دامپروری و پرواربندی دامها
  5. تأمین و گسترش منابع آبی
  6. ایجاد زمینه های شغلی مناسب
  7. توسعه و تقویت صنایع کارگاهی و تبدیلی
  8. توسعه و تقویت خدمات جهانگردی و پذیرایی

نمونه پلان روستایی قدیم و جدید:

 

توجه :این فایل شامل 88 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پروژه روستای وادان ازتوابع استان تهران

دانلود پروژه کامل روستای بلیران توابع استان مازندران(روستا ۲ )

دانلود پروژه روستای شمشیر ازتوابع استان کرمانشاه


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا