تازه های معماری

طراحی خانه مسکونی کاملا سازگار برای افراد نایبنا در ویچنزا ایتالبا

استودیو معماری So & So  یک خانه کاملا هوشمند و کاملا ظریف برای افراد نابینا طراحی کرده اند، این خانه در ویچنزا یک شهر در شمال شرقی ایتالیا و مرکز استان ویچنزا است(این شهر تقریباً در ۶۰ کیلومتری باختر شهر ونیز و ۲۰۰ کیلومتری خاور شهر میلان قرار دارد) را طراحی کردند. در ادادمه با سایت معماری بنا همراه باشید


این خانه برای افراد نابینا کاملا مناسب طراحی شده است. در این ساختمان مسکونی طراحان تصمیم به اجرای یک فرایند طبیعی برای تنظیم و جستجوی وسایل خود برای افرادی که ناتوانی بصری برای حرکت به فضای جدید خود را به طور کامل شناسایی کنند.

مساحت ساخت  این بنای مسکونی 232 متر مربع است که در ابتدای سال 2018 انجام شد.

 ورودی اصلی

ورودی اصلی

صاحب خانه که خود هم نابینا است، فرایند یادگیری یک محیط جدید، نه تنها برای عملکرد فضای، بلکه برای زندگی روزانه در آن خانه حیاتی است. به همین ترتیب، از روز اول، موضوع کلی پروژه، تمام فضاهای این پروژه بسیار ساده و فابل لمس طراحی و ساخته شد. به همین ترتیب با انتخاب کامل از مواد و مصالح سنگی و کاشی ساخته است که در آن آنها به دنبال تعادل کامل از بافت بین مصالح است که هدف این کار برای هدایت افراد نابینا در این خانه بین عناصر برنامه با استفاده از یک سیستم نقشه یکپارچه است.

داخلی منطقه ناهار خوری
طراحی داخلی فضای ناهار خوری
داخلی منطقه ناهار خوری
طراحی داخلی فضای ناهار خوری
آشپزخانه کوچک و کاربردی
آشپزخانه کوچک و کاربردی که برای نابینایان کاملا مناسب است

اولین گام در طراحی ساختمان اینگونه بود که فضاهای اطراف یک ستون از راهرو مجزا را به حداقل برساند(یعنی ستونی در فضا نباشد) و هرگونه اثر لای پنداری ممکن را تضمین کند و از حرکات کارآمد در سراسر خانه اطمینان حاصل کند. در سه نقطه اصلی در جاده مرکزی، ورودی هایی است که از گاراژ، درهای ورودی و حیاط خلوت دسترسی دارند.

منطقه آشپزخانه و ناهارخوری
فضای آشپزخانه و ناهارخوری
طبقه های چوبی
طبقه های بالا با اصتفاده از کفپوش های چوبی
ورودی اتاق اصلی
ورودی اتاق اصلی خواب


از توجه شما متشکریم:

منبع:

www.homedsgn.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا