نقشه مدرسه و دانشگاه

دانلود فایل اتوکدی طراحی دانشکده معماری به صورت رایگان

طراحی دانشکده معماری

در معماری چنانچه قابل اثبات است ابتدا ماهیت و مفهوم وجود دارد، بعد ماده خلق می شود یعنی آنچه که تصور نامیده می شود .

شکل وجود به خود می گیرد و سرانجام تصویر این تصور به بیرون ذهن منتقل می شود. پس دیدن، نگاه کردن و اندیشیدن در معماری بسیار حائز اهمیت می باشد. پرورش خلاقیت ذهنی دانشجو در فضایی که زشت، بی تناسب، بی روح بدون توجه به ارگونومی انسانی طراحی شده است بسیار مشکل بوده در صورتی که کیفیت فضایی و متناسب بودن و کارکردی بودن آن تأثیر بسزایی در پرورش ذهنی یک دانشجو به خصوص، دانشجوی هنر و معماری دارد.

در این تحقیق بر آنیم که با بررسی فضاهای تشکیل دهنده یک دانشگاه هنر ، آموزش هنر و معماری، دانشجوی هنر و معماری و ارتباط آنها با فضا و پیرامون خود به ضوابط و معیارهایی دست پیدا کنیم که طراح را دریافتن راه حل نهایی یاری رساند. نظر به اینکه اکثر پژوهش های موجود درباره کیفیت فضاهای آموزشی در برخی
زمینه های خاص مانند دانشگاه ها و یا دانشکده معماری بسیار ناچیز و کمرنگ می باشد، اجرای این پژوهش ضروری به نظر می‌رسد. یافته های این تحقیق و پژوهش می‌تواند ما را در ایجاد فضای انسان ساخته بهینه تر، دانشکده های کاراتر و نیز به بیان نظریه های جدیدتر یاری دهد.

ضرورت توجه به این مطلب با دانستن اینکه، در ایران دانشکده های معماری به طور خاص برای این موضوع طراحی نشده اند و یا در هنگام طراحی به این موضوع توجه نشده است بیشتر مشخص می شود و نهایتاً سعی می شود به مشخص شدن فاکتورهای مؤثر راهکارهای لازم برای طراحی بهینه دانشگاه هنر با تأکید بر کیفیت فضاهای آموزشی ارائه گردد.

 

 

تحقیق در رشته معماری چه معنایی دارد؟

«از یک نظر ، می توان گفت که تحقیق معماری در طول تاریخ این رشته برقرار بوده است . طی قرن های گذشته تحول فرم های معماری و مصالح ساختمانی تحت تأثیر تجربه همراه با آزمون و خطا ، مشاهده مثال تحول نیم قوس های حائل ، مثال ملموس ومشهودی است که در ساخت ناو اصلی کلیسای نتردام پاریس اتفاق افتاده است . ترکیبی از مرمت، باستان شناختی و تحلیل سازه توسط ویلیام کلارک و رابرت مارک ، کارایی فنی طراحی قوس اصلی حایل را نشان می دهد . از سوی دیگر به نظر می رسد که نقاط اصلی حاصل از سازه طراحی شده ، همراه با نیاز های حفاظت ساختمان ، در نظام نیم قوس های حائل اوایل قرن سیزدهم میلادی تحولی اساسی محسوب می شود . ادامه مطالعه و مشاهده سازمان یافته در کلیساهای مختلف ، ابداعات بیشتری را در پی داشته است . تحولات زیاد دیگری در مصالح ساختمانی و ابداعات سازه ای در تاریخ رشته معماری قابل ذکر است.

 

این فایل شامل :

پلان مبلمان شده طبقات
2 عدد نما
2 عدد برش
روند طراحی
سایت پلان می باشد.

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا