زنگ تفریح معمارینقشه مجموعه تفریحی

دانلود فایل اتوکدی طراحی پلان مجتمع تفریحی به صورت رایگان

مجتمع فرهنگی تفریحی:

 

 

پروژه طراحی مجتمع فرهنگی تفریحی

امروزه خواسته‌ها و نیازهای جوامع مدرن به خصوص نسل جوان با گذشته کاملا متفاوت شده است و مواردی که امروزه به عنوان یک نیاز ضروری در نظر گرفته می‌شوند، در گذشته دارای چنین جایگاهی نبوده‌اند. دو مورد از مواردی که امروزه توجه زیادی را به سوی خود جلب نموده‌اند، مقوله سرگرمی در عین رعایت معیارهای فرهنگی یک جامعه هستند. لذا در این راستا مجتمع‌های فرهنگی تفریحی در جهت بر طرف نمودن این نیاز جوامع امروزی به وجود آمدند. اینگونه مجتمع‌ها که معمولا مساحت زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و به امور فرهنگی و تفریحی می‌پردازند.

 

فضاهای مجتمع فرهنگی تفریحی

یک مجتمع فرهنگی تفریحی می‌تواند در برگیرنده فضاهایی تحت عنوان باغ کتاب، موزه، تاریخ و فلسفه، غرفه‌های فروش کتاب، موزه‌های مرتبط به علوم مختلف از علوم طبیعی و زمین شناسی گرفته تا آثار باستانی و سنتی، سالن نمایش، تئاتر تحت عنوان بخش فرهنگی و نیز انواع سالن‌های ورزشی مختلف، استخرهای بزرگ و کوچک، سونا و جکوزی، رستوران‌های مدرن و سنتی، کافی شاپ‌ها، چایخانه‌ها، زمین اسکیت و ماشین رانی، زمین پینت بال و بسیاری از تسهیلات دیگر باشد.

 

پروژه کامل مجتمع فرهنگی تفریحی:

 

پروژه کامل مجتمع فرهنگی تفریحی

پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی یکی دیگر از مواردی است که در مقوله اماکن دارای کاربری چندگانه، یکی از گزینه‌های اصلی دانشجویان به عنوان پایان نامه معماری است. با این حال طراحی یک پروژه کامل مجتمع فرهنگی تفریحی به سبب تعدد فضاها و نیاز مبرم این مرکز به تعامل با اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان، نیازمند صرف زمان بسیاری در جهت تدوین یک برنامه فیزیکی مجتمع فرهنگی تفریحی و همچنین مطالعه چندین نمونه موردی مجتمع فرهنگی تفریحی خارجی و ایرانی است. از این رو امروزه بسیاری از دانشجویان معماری ترجیح می‌دهند از یک پروژه کامل مجتمع فرهنگی تفریحی طراحی شده توسط سایر دانشجویان معماری یا معماران، به عنوان یک الگو و راهنما جهت طراحی پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی خود بهره گیرند.

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا