مطالب معماری

دانلود مقاله رایگان اسکیس در معماری و معماری منظر

منظر رشته است که فضا را تعریف و طراحی می کند و دو مولفه  عینی_ذهنی را همراه هم و بدون جدایی در خود جای داده است.
در کنکور اسکیس معماری منظر، طراحی فضاهای بیرونی مطرح است و از داوطلبان خواسته می شود که بطور مثال پارک محله ای در یک شهر مورد نظر طراحی شود.
در کنکور اسکیس معماری منظر، یک شیت ۵۰ در ۷۰ تا شده در اختیار داوطلبان قرار داده می شود که داوطبان مجازاند که بروی یک طرف از این شیت طرح خود را ترسیم کنند که به معنای این است شیت بندی کمی متفاوت در شیت ۵۰ در ۷۰ لازمه این نوع ترسیم است.
نکته مثبت این است که مدیریت زمان برای داوطلبان اسکیس معماری منظر اهمیت کمتری پیدا می کند زیرا ترسیم در یک شیت ۵۰ در ۷۰ زمان آنچنانی رو از داوطلبان نمی برد. اما کسانی که سرعت دست بالایی دارند و برای این موضوع تمرین کردند براحتی می توانند بیش از مدارک خواسته شده از داوطلبان ترسیم کنند و یا حتی دیتیل و یا جزییات بیشتر بروی شیت خود ترسیم کنند.

موضوعات خواسته شده از داوطبان اسکیس معماری منظر، حدودا شامل چندین تیپ می شود که اگر دانشجویان بتوانند به تسلط بالایی در این تیپ بندی ها برسند، بخشی مهمی از اسکیس معماری منظر را مسلط شده اند.
موضوعات خواسته شده تقریبا و حدودی شامل طراحی پارک محله، پارک کوهستانی، نظرگاه بروی یک تپه، بازطراحی باغ های قدیمی و تبدیل به پارک های جدید، طراحی لبه ساحل و یا رودخانه، طراحی ورودی و قسمت از پارک، طراحی پلازای شهری و … است.

مدارک خواسته شده اصولا شامل:
طراحی سایت پلان
•طراحی پلان
•چندین برش ( حدودا ۲ برش)
•پرسپکتیو
•بزرگنمایی از قسمتی از پلان
•ایزومتریک و دید کلی به مجموعه و… است.

طراحی و ترسیم جزییات از اهمیت بالایی برخوردار است که پیشنهاد می کنم حتما چندین مورد از جزییات محوطه را یاد بگیرید.

این فایل شامل ۳۳ اسلاید به صورت pdf قابل دانلود میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا