طرح و نقشه های معمارینقشه فرودگاه

دانلود نقشه اتوکدی فرودگاه همراه با حجم سه بعدی

تعریف فرودگاه

در زیر تعاریف مختلفی از فرودگاه ارائه می شود که البته همگی در نهایت به یک فضا، مکان و کاربری اشاره دارند.
«فرودگاه مجموعه ای است از تأسیسات و تجهیزات گوناگون که به منظور فراهم آوردن امکانات برای جابجایی ها و ترابری های هوایی گرد هم آورده شده اند همانگونه که حمل و نقل دریایی نیازمند بندر است، فرودگاه هم می تواند به بندر هوایی تشبیه شود که لازمه ترابری هوایی است» (بهینا / ۱۳۶۴).«فرودگاه به محدوده مکانی – فضایی اتلاق می شود که برای برقرار کردن ارتباط هوایی بین نقاط مختلف بکار می رود (نشریه ۱۹۷ برنامه و بودجه / ۱۳۷۹).«فرودگاه محلی است که برای نشت و برخاست هواپیما تعیین شده است»

تقسیم بندی سایت فرودگاه

فرودگاه ها اصولاً به دو بخش زمینی و هوایی تقسیم می شوند:الف) بخش زمینی: مجموعه ساختمانها، تأسیسات و تجهیزاتی که با مرز فیزیکی مسدود شده و یا ایستگاههای کنترل امنیتی که از سطوح وابسته به استفاده هواپیما جدا می شود. این مجموعه وظایف ارائه خدمات به مراجعین از سمت شهر و هواپیما ها از سمت توقفگاهها را به عهده دارند. افراد برای تردد به برخی از قسمتهای این مجموعه باید دارای مجوزهای خاص باشند (نشریه ۱۹۷ برنامه و بودجه ۱۳۷۶).
ب) بخش هوایی: مجموعه اراضی، حریم ها و تأسیسات و تجهیزات که در ارتباط مستقیم فیزیکی به خدمات مربوط به نشست و برخاست ، توقف و حرکت هواپیما بوده و با مرز مسدود و با ایستگاههای کنترل امنیتی از مجموعه زمینی جدا می گردد (نشریه ۱۹۷ برنامه بودجه ۱۳۷۹).

اهمیت فرودگاه

در دنیای امروز که هر روزه به سرعت زندگی افزوده می شود حل مسائل مربوط حمل و نقل سریع و بی دغدغه را می توان کانون توجه همه اشخاص مرتبط با این سرعت دانست. حال فرودگاهها که نقش اساسی در همه ابعاد حمل و نقل دارند وظایف سنگینی را بر دوش دارند تا بتوانند به بهترین نحوه کالاها و اشخاص را در پرتو حضور هواپیما به مقاصد مورد نظر برساند.
مسافر، فرودگاه و هواپیما هر سه نیازمند یکدیگرند تا بتوانند چرخه ای مطلوب که رسیدن به هدف نهایی یعنی حمل و نقل ایمن و سریع است دست یابند.
جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی در جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست و فرودگاه در کنار مابقی پایانه ها از حساس ترین بازیگر این نقش هستند.

پروژه معماری فرودگاه یکی از پرکاربرد ترین موضوعات در طرح معماری می باشد که بدون شک مد نظر اساتید قرار میگیرد تا دانشجویان در این رابطه به ارائه نقشه فرودگاه با تمامی جزئیات و مدارک همراه و رعایت اصول و ضوابط ببپردازند از این رو در وب سایت تخصصی معماری ۹۸ انواع پروژه طراحی فرودگاه در طرح ها و فرم های مختلف ارائه شده است تا شما عزیزان بتوانید طرح مورد نظر خود را در میان انبوه طرح های فرودگاه بیابید که در همین راستا در این مقاله نمونه طرح کاملی ارائه میگردد که تمامی مدارک لازم برای ارائه در طرح معماری را داراست و اطلاعات کاملی این طرح در ادامه این مقاله ذکر شده است .

پروژه طراحی فرودگاه

پروژه معماری فرودگاه موضوع جذابی برای ارائه در طرح و یا ارائه پایان نامه می باشد چرا که فرودگاه ها یکی از مهمترین فضا های ارتباطی و مرتبط با امر مهم حمل و نقل می باشند که وجود آنها در هر منطقه شهری لازم و ضروری می باشد تا امکان مسافرت ها و جابجایی های هوایی نیز وجود داشته باشد که با توجه به این موضوع و همچنین اهمیت طراحی این مکان ها معماری آنها از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که باید در طراحی و ساخت این مجموعه در کنار در نظر گرفتن طرح و فرم زیبا برای این فرودگاه تمامی ضوابط و معیار های طراحی نیز در نظر گرفته شود تا طرح کامل و زیبایی بوجود آید.

این فایل شامل :

پلان اتوکدی طبقات
پلان اندازه گذاری
پلان ستون گذاری
پلان فونداسیون
4 عدد نمای اتوکدی
4 عدد برش اتوکدی
فایل سه بعدی اتوکدی
1 عدد رندر خارجی اتوکدی

این فایل به صورت اتوکدی و قابل ویرایش می باشد.

 

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود فایل word مطالعات اولیه طراحی فرودگاه

دانلود نقشه کامل طراحی فرودگاه همراه با رندر۳dmax

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا