دانلود های رایگان

دانلود نقشه اتوکدی نمایشگاه دائم

طراحی نمایشگاه چیست؟

در تحقیقات بسیار زیادی به بررسی این مطلب پرداخته شده که انسان دقیقا از چه زمانی شروع به بر قراری ارتباط کرده و چگونه ارتباط و اشکال متنوع در آمده است . واضح است که در طول تاریخ و شاید از ابتدا آن مردوم در پاسخ به نیاز غریزه ای بر ای برقراری ارتباط وجهت توضیح و تفسیر امورو آموزش و بر گذاری جشن ها وادای احترام و معاملات و تفسیر تجارب از اشیا و محیط اطرافشان به عنوان ابزار ارتباطی استفاده می کردند. اگر چه در آن زمان مفهموم نمایشگاه درست تعریف نشده بود ولی استفاده بشر از این ابراز را توان اولین تجارب او در تمرین خلاقانه نمایشگاه در نظر گرفته شده است. شاید صحیح تر باشد که طراحی نمایشگاه یک فرایند ترکیبی در نظر بگیریم که رشته مختلف معماری طراحی داخلی ، طراحی گرافیکی محیطی نور پردازی ودیگر مفاهیم طراحی را بر دارد .
اما نباید از ماهیت مستقل نمایشکاه و تا ثیرات آن غافل شد.
اما آنچه که بسیار مهم است توان این محیط ها در تفسیر اطلاعات و نیز جلب مخاطبان وتاثیر آن برافکار واندیشه هاست . طراحان نمایشگاه با استفاده درست از فضا ها محیط و حرکت و تجارب واقعی ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان را تسهیل می کنند.

تاریخچه کوتاه از طراحی نمایشگاه:

هنگامی که تاریخچه طراحی نمایشگاه را مطالعه می کنیم . باید یکی از این دو ملاحظه را بپذیریم . اول این که در بسیاری از پدیده ها یافتن نقطه آغازین زمانی و یا مکانی بدون ذر نظر گرفتن اصول مشکل آفرین است. منشا تمام این پدیده ها میل درونی انسان و واکنش او به عوامل بیرونی است.این گرایش غالبا به طور هم زمان در فرهنگ های مختلف به شیوه های گوناگون گسترش می یابد . ملاحظه دوم این است که ممکن است که تعریف ما غلط اندازه باشد زیرا که پدیده ها همواره در حال تغییر وتکامل هستند و نمی توان آن ها را ثابت نگاه داشت.در طراحی نمایشگاه ممکن نیست به روش های در مقیاس وسیع شویم.

نمایشگاه ها

نمایشگاه ارزشمند اولیه به سوی موزه های عمومی و ایده نمایش همگانی هستند. در نمایشگاه بین المللی پاریس در سال 1900 میلادی از غرفه های بزرگی که برای نمایشگاه ساخته شده بود، استفاده می شد.

برای چه کسانی طراحی میکنیم؟

داشتن یک شناخت مختصر از مخاطبان هم موثر است خصوصیاتی که در پی شناخت آن در پی شناخت آن هستیم در محتوا وظاهر طراحی موثر است.افراد مسن تر به دلیل ضعف بینایی ، نور پردازی بیش تر و تابلو نوشته های بزرگ تر را می پسند ند ولی چند ولی جوانان که به زندگی بابازی های ویدیوی دردیگر رسانه ها رسانه عادت کردند به محیط هایی مملو از محرک های صوتی وتصویری بیش تر علاقمندند . خردسالان چون دقت کمتری دارند و اطلا عات را از طریق لامسه کسب میکنند لذا میتوان از نقش آنان در طراحی فضا های تاریک که به طور در اماتیک نور پردازیشده شده صرفنظر کرد حتی در نمایشگاه های تاریک مه برای بازدید کنندگان تحصیل کرده طراحی شده بازید کنندگان اکثر علانم تحصیل کرده طراحی شده بازدید کنندگان اکثر علانم راهنما و تابلو ها را نمی خوانند و گمان افزایش مطلب خواندنی موجب سردر گمی آنان می شود.

پلان همکف
پلان همکف

این پروژه شامل:

پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
پلان طبقه دوم
برش A-A
برش B-B

ریز فضاهای موجود در این نقشه شامل:

  1. لابی

  2. اطلاعات

  3. غرفه تلفن

  4. قسمت حراست

  5. اداری

  6. سرویس بهداشتی

  7. سالن آمفی تئاتر

  8. سالن انتظار

  9. گیشه

  10. نمایشگاه های دائم

  11. انبار

  12. پارکینگ

  13. کافی نت

  14. رستوران

  15. نمایشگاه موقت

  16. کارگاه مرمت

  17. گارگاه مجسمه سازی

  18. غرفه

  19. مدیریت نمایشگاه

توجه این فایل دارای فرمت اتوکدی و قابل ویرایش میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا