پروژه های درسینقشه تاسیساتنقشه های مسکونی و آپارتمانی

دانلود نقشه برج مسکونی 12 طبقه همراه با نقشه های تاسیساتی

طراحی برج مسکونی بدون شک یکی از موارد مد نظر در طرح معماری می باشد که اکثرا در طرح ۵ معماری مورد توجه قرار میگیرد تا دانشجویان عزیز در این رابطه دست به طراحی نمونه زیبایی از برج مسکونی بزنند که در این رابطه در وب سایت تخصصی معماری بنا در بخش نقشه های مسکونی و آپارتمانی نمونه های زیادی از طراحی مجتمعات مسکونی ارائه شده است و در این مقاله نیز نمونه زیبایی از طراحی این مجتمعات با عنوان پروژه اماده مجتمع مسکونی طرح ۵ ارائه میگردد که با تمامی جزئیات و مدارک کامل تقدیم حضورتان میگردد .

پروژه آماده برج مسکونی کامل

امروزه با توجه به نیاز روز افزون به مسکن و تعداد واحد های مسکونی بیشتر طراحی مجتمعات و آپارتمان های مسکونی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد چرا که در برج ها و شهرک های مسکونی میتوان در مساحت کمتری نسبت به واحد های تکی تعداد افراد بیشتری را جای داد و نیاز افراد زیادی را برطرف نمود که نمونه های مختلفی از طراحی مجتمعات و شهرک های مسکونی در طرح ها و فرم های مختلف در وب سایت معماری بنا ارائه شده است.

 شناخت ویژگی های معماری برج با عمل کردهای خاص یا متنوع از مسائلی است که امروزه در عرصه دانش معماری از جایگاه خاصی برخوردار است
این تکنولوژی را نمیتوان با ترکیب ساده تکنولوژی و فن آوری های متعارف و آموزشی آکادمیک بدست آورد بلکه باید در طی مراحل عملی اجرای آن نیز به کسب تجربه و درک عملی این فن آوری ها نیز پرداخت مسائل مربوط به تغییر ماهیت الگوهای متعارف معماری ، سازه ، تاسیسات مکانیکی برقی و اثرپذیری بناهای مجاور این بلند مرتبه ها از عواملی است که ماهیت الگوی خاص و پیچیده و در عین حال تازه ای را به شکل گیری و کیفیت ساخت و ساز این بناها می دهد . بررسی نمونه های مشابه در بلند مرتبه سازی و مسائل اولویت های اصلی در شکل گیری این بناها و معضلات و پاین تغییر و تحولات در معماری آمریکا (1900_1990) به صورت ایجاد سبک جدیدی از بلند مرتبه سازی در مرکز سنتی شیکاگو بروز کرد . مسائل و معضلات ناشی از رشد بی رویه جمعیت پس از جنگ جهانی دوم باعث شد تادست اندرکاران و طراحان برای تطابق بهینه فضای موجود
با شمار روز افزون جمعیت جهان به برج سازی روی آوردند.

فن آ وری پیچیده و در عین حال پیشرفته که به ترکیب پیچیده ای از علوم مختلف نیاز مندند سبب ایجاد انواعی از برج سازی در دنیا شده که در آن تکنولوژی حرف اول را می زند کاربرد لوم و فنون جدیدی همچون سازه های سه بعدی مسائل زیست محیطی مواد و مصالح جدید و … به تدریج برج سازی را به صورت نمادی از این علوم در بطن جامعه مطرح می کند .شاید واژه علوم بیان گر بخشی از تخصص های لازم در ساختمان یک برج باشد و بخش دیگر را به فن وهنر معماری اطلاق کرد در عین حال نوع معماری این برجها نیز نیازمند اشنایی با س آمدهای غیر قابل فن آوری های پیشرفته و مدرن ( به روز ) می باشد .
شاید بتوان سبکی از معماری به نام های تک را برای ایجاد این نوع برجهان مناسب شمرد معمارانی همچون رنزو پیانو و نورمن فاستر و سزار پلی از جمله معمارانی هستند که کارهای آنها در زمره این سبک واقع می گردد مخصوصا اینکه برج سازی را نیز در تجربه کاری آنان میتوان یافت میتوان با بررسی نحوه برخورد و نوع شکل گیری برج در فرآیند طراحی این معماران به ارائه راهکارهایی فن وری های جدید در بلند مرتبه سازی که معطوف آخرین دست آورد های تولیدی می باشد در شکل گیری این بناها نقش اساسی ایفا می کنند مواد ، مصالح و سازه های بکار رفته در این بناها همگام و همسو با پیشرفتهای فن آوری در عرصه علوم مختلف خود را جزء لاینفکی از بلند مرتبه ها نشان می دهند .قرار گیری ساختمانهای بلند مرتبه در درون بافت شهری نیز از مسائل ثانویه این ابنیه بود . مسائلی که قبل از احداث این بنا در داخل بافت شهری پیش بینی نشده بود بعدها خود را نشان داد ساختمانهای بلند علاوه بر ایجاد نوعی وسیله جهت یابی شهری سبب ایجاد مسائل: جلوگیری از رسیدن نور طبیعی و هوا به زمینها و ساختمانهای مجاور ، سایه افکنی بر خیابان و ساختمان و تاسیسات مجاور ، محدود کردن  میدان دید ساخ تمان های اطراف ، تاثیر آن در خط آسمان و منظر شهری و فضاهای عمومی علاوه بر موارد فوق نکته مهم دیگری نیز در این امر بود. توسعه عمودی زیست شهری با افزایش تراکم نفر بر متر مربع در منطقه نیاز به توجه جدیدی به نحوه تخلیه و سبک سازی تراکم در حوزه نفوذ بلند مرتبه را خاطر نشان می کرد . نیاز به وجود سوپاپهای تخلیه ای که تراکم حاصل از بلند مرتبه سازی و تردد وسایل نقلیه به وجود می آورد از مسائل اصلی دیگری در این امر بود توجه به این نکته جالب خواهد بود که آسمان خراشهای نیویورک بالای محدوده متروی عظیم شهر قرار دارد که آنرا با درون و برون شهر مرتبط می کند .
مسئله مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد مسئله مدیریت اجرایی این ساختمانهای بلند مرتبه می باشند کار احداث و تداوم ساخت این مجموعه ها اگر به صورت کاری دقیق و منظم و با دقت پیش نرود حاصل امر چیزی بجز خرابی و با عدم اطمینان به پایان به موقع کار و خراش در منظر شهری خواهد بود.

مدارک موجود در فایل مورد نظر شامل:

این دارای زیر بنای 20 در 25 مترمربع  این برج شامل 12 طبقه که به صورت دو داحدی و تک واحدی میباشد ، . واحد های موجود دارای دو خوابه و یک خوابه و سوئیت میباشد، مساحت کل سایت پلان 665 مترمربع است و 60 درصد از مساحت زیر بنا ساخته شده.

در تصاویر زیر مشاهده میکنید که این پروژه تمامی نقشه های تاسیسات مکانیکی و برقی به صووزت کامل انجام شده.

این پروژه شامل فضاهای زیر است:

  1. پلان زیرزمین (پارکینگ)

  2. پلان همکف ( مغازه های تجاری و لابی)

  3. طبقه اول(پارکینگ)

  4. طبقه دوم(پارکینگ)

  5. طبقه سوم(پارکینگ و انباری)

  6. طبقه چهارم تا هفتم (دو واحدی)

  7. طبقه هشتم (تک واحدی)

  8. طبقه نهم تا یازدهم( سوئیتی)

  9. پلان شیب بندی بام

  10. طراحی آکس بندی و ستون گذاری

  11. طراحی سایت پلان

  12. برش A-A

  13. برش B-B

  14. نمای شمالی

  15. نمای جنوبی

  16. پلان کامل تمامی واحد ها به صورت تاسیساتی

نمونه اسکیرین شات از پروژه برج مسکونی مد نظر:

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود فایل اتوکدی طراحی برج مسکونی همراه با حجم سه بعدی

طراحی برج تصفیه کن هوا در دهلی نو

دانلود پروژه اتوکدی طراحی برج مسکونی همراه با رندر تریدی مکس

دانلود پروژه برج مسکونی با رویکرد معماری پایدار طرح ۵(اتوکد-رندر-حجم سه بعدی خام -پوستر)

دانلود نقشه اتوکدی کامل برج تجاری،مسکونی همراه رندر ۳max

نقشه کامل پلان اتوکدی برج تجاری


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا