طرح و نقشه های معمارینقشه فرهنگی هنری

دانلود نقشه کامل فرهنگسرای هنر و معماری

علت انتخاب موضوع فرهنگسرا

  • ایجاد یک پتانسیل قوی درشهر

  • رشد کیفی فرهنگی منطقه

  • نیازهای امروز جوانان

  • مکانی برای اوقات فراغت جوانان

  • ایجاد زمینه های اقتصادی

  • محلی برای هدایت انرژی جوانان

  • سعی درتامین سلامت روانی جامعه

مقدمه طراحی فرهنگسرا:

پیشرفت های اجتماعی و سیاستهای علمی تکنولوژی  بشر ارتباطات فرهنگی مردمان گوناگون را در  سراسر دنیا آسان نموده است.  پیشرفت سیستمهای ماهواره‌ای – مخابراتی آرمان ها، اندیشه‌ها و سنتهای اجتماعی را بر بال امواج سوار کرده و از این سوی جهان به آن سوی جهان در آن واحد انتقال می‌دهد. امروزه برخوردهای فرهنگی تا حدی افزایش یافته که باورهای فرهنگی، هویتهای  فرهنگی، ملی به آسانی قابل تغییر و تردید می شود. باورهای فرهنگی که جامعه‌ای  در طول سالیان دراز  به آنها خوی کرده و با آنها زندگی کرده به سرعت رنگ می‌بازد  و این خبر در سایه تقابل های گسترده اندیشه‌ها و سیر و انتقال اصول فرهنگی  از طریق شیوه‌های صحیح تکنیکی صورت نمی‌گیرد.

 در پس این انتقال ها و برخوردهای فرهنگی همیشه روش های انسانی و دوستانه بکار می‌رود. به باد یغما رفتن وتاراج اصول فرهنگی جامعه و بر باد رفتن اخلاق و فضیلت های اجتماعی آن اهداف سلطه‌گری در زمینه‌های اجتماعی  – اقتصادی  را در بر گرفته و شیوه‌های  اعمال دشمنی‌های گسترده نیز در حد گسترده‌ای امروزه رواج یافته و این چیزی جز تهاجم فرهنگی نیست زیرا هنگامی که مبانی فرهنگی یک جامعه حتی به زیر سوال رفت و جامعه دچار سستی شد با تسلط و اعمال شیوه‌های جدید زندگی بیگانگان هموار می‌گردد بنابراین  برخوردهای مقابله گرایانه با این تهاجم فرهنگی امروزه علاوه بر داشتن ابزارهای  علمی و فنی لازم هوشیاری اجتماعی خاصی را احتیاج  دارد.

متاسفانه مهم‌ترین  قشری که مورد تهاجم فرهنگی  قرار می‌گیرند نسل جوان هستند. زیرا نسل جوان در هر مملکتی در واقع پایه گذار  نحوه پیشرفت و زندگی  و آرمان های آن جامعه در آینده است ، بنابراین تربیت و آموزش جوانان هر کشور تضمین کننده راه پیشرفت های اجتماعی –  اقتصادی و فنی آن کشور است. امروز از سالیان دراز تجارب آموزش فرهنگی ممالک پیشرفته تقریباً این نتیجه حاصل شده است که مراکز تربیتی سنتی مانند معمول هر جامعه نظیر مراکز دانشگاهی و کانون های خاص تربیتی امروز  نمی‌توانند هم بار آموزشی فرزندان یک جامعه را بر دوش بکشند و یا اینکه از اصول فرهنگی آن دفاع لازم را به عمل آورند و اینکه  در تهاجمات فرهنگی مختلف و اجتماعی آسیب پذیر نباشند. بنابراین  نیاز به بازگشایی و احداث مراکز جدید آموزشی – فرهنگی – تربیتی، با شیوه‌های نوین مدیریتی می‌باشد یکی از این مراکز علاوه بر احداث مرکز علمی و آموزشی فعال ایجاد هسته‌ها و مراکز فرهنگی که تماماً  زمینه‌های آموزشی – تربیتی را داشته  در بر دارد.

این پروژه شامل:

_ پلان اندازه گذاری طبقه هم کف

_ پلان ستون گذاری

_ سایت پلان و پلان مبلمان طبقه همکف

طراحی سایت پلان
پلان طبقه همکف و طراحی سایت پلان

فضای پلان طبقه همکف و طراحی سایت پلان شامل:

  1. لابی
  2. گالری
  3. قسمت اداری
  4. سالن مطالعه
  5. آرشیو کتابخانه
  6. نمایشگاه فروشگاه
  7. نمازخانه اقایان
  8. نمازخانه بانوان
  9. کلاس های هنری
  10. کارگاه های آموزشی
  11. سرویس بهداشتی
  12. انبار
  13. آمفی تئاتر
  14. آمفی تئاتر روباز
  15. سوپر مارکت
  16. آبدارخانه
  17. حیاط مرکزی

_ برش A-A

_ برش B-B

_ نمای شرقی

_ نمای غربی

_ نمای جنوبی

_ نمای شمالی

توجه: تمامی نقشه های موجود در این فایل به صورت اتوکدی و قابل ویرایش میباشد.نماهای موجود در این فایل به صورت رندر تریدی مکس میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود نقشه کامل اتوکدی طراحی فرهنگسرا

دانلود نقشه کامل رایگان فایل اتوکدی طراحی فرهنگسرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا