مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت بررسی رابطه اعداد در معماری

مقدمه :

اعداد در طبیعت به شیوه ها و اطوار گوناگون دیده میشوند گویا طبیعت برمبنای اعداد شکل گرفته یا خود رابا ماهیتی جدید رو به رو کرده است .بر این اساس بوده است که در هر انچه در کره خاک دیده شده و یا به وسیله انسان به گونه ابزار ی ”انسان ساخت ” افریده شده است میتوان نمونه هایی از کاربرد شگرف اعداد را یافت .اعداد در معماری نیز به طریق گوناگون کاربرد می یابند ،چرا که هستومندهای طبیعی و یا انسان ساخت و یا سراسر هستی این کاربرد اعداد راباید داشته باشند که بزعم نگارنده طبیعت و معماری و حتی سراسر هستی بدون اعداد و کاربرد انها بی معنا و خالی از اعتبار است .

 

 

معبد پارتنون :

هنر معماری نیز در حدود 2500 سال است که از این عدد استفاده میشود به طور مثالذدر بسیاری از معابد های یونانی ، میشود بارها این نسبت را پیدا کرد .مثلا در معبد پارتئون (معبد دختر )که در بین سالهای 447 تا 338 پیش از میلاد مسیح در اکرو پولیس اتن ساخته شده و عظیم ترین یادگار هنر معماری یونان باستان است ، نسبت ارتفاع تمامی ساختمان به طول تیر بزرگ برابر عدد طلایی است . که چندین مستطیل طلایی در بنا وجود دارد . در ضمن اگر مستطیل محیط بر بنای بیرونی این بنا تجسم شود می توان دریافت که مستطیل طلایی است .

از جمله اثار قرون وسطا که عدد طلایی در ان به چشم میخورد میتوان به یکی از شاهکارهلی معماری سده ی دوازدهم میلادی ،کلیسای اوس پنسکی در چرینگوف (جمهوری اوکراین) اشاره کرد که اگر نسبت اندازه ها در قسمتهای مختلف کلیسا را محاسبه شود همه جا به تقریب به عدد طلایی رسیده میشود .

 

 

فهرست

مقدمه

اعداد در ادیان
مصادیق معماری درطبیعت
عدد فی
تعریف نسبت طلایی
نسبت طلایی در طبیعت
نسبت طلایی در بدن انسان
نشانه های عدد طلایی در هنر و طبیعت
فیبوناچی
مارپیچ فیبو ناچی
کاربست عدد پی در معماری تخت جمشید
پل ورسک در مازندران
مقبره ابن سینا
معبد پارتنون
بیستون از دوره هخامنشی
قلعه دالاهو کرمانشاه
برج و میدان آزادی
اهرام مصر
نتیجه گیری و جمع بندی

 

 

این فایل در قالب پاورپوینت شامل 27 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

http://memaribana.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا