عناصر و جزئیات ساختمانی

پاورپوینت معرفی دیوار های پوششی شرکت کناف ایران

دیوارهای  پوششی شرکت کناف ایران دارای سه بخش می باشد:
بخش اول :دیوارهای پوششی بدون سازه
بخش دوم :دیوارهای پوششی با سازه متصل به دیوار زمینه w623
بخش سوم :دیوارهای پوششی با سازه مستقل از دیوار زمینه

—بخش اول دیوارهای پوششی بدون سازه

معرفی دیوار های پوششی 

مرور ساختار : دیوارهای پوششی بدون سازه کناف ساختارهای سریع و کارآمدی جهت بازسازی دیوارهای بنایی قدیمی ، پوشش دیوارهای بنایی جدید(نازک کاری) و بهسازی حرارتی و صوتی ساختمانها می باشد .در این ساختار از یک لایه پنل گچی یا پنل مرکب( پنل گچی پوشش شده با لایه عایق ) استفاده می شود . صفحات مذکور بدون زیر سازی فلزی و به وسیله چسب خمیری مخصوصی بنام پرلفیکس (یا به وسیله بتونه درز گیر کناف ) مستقیما به دیوار زمینه متصل می شود .درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه درز مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطح یک پارچه حاصل میشود. سطح به دست آمده قابلیت اجرای رنگ ، کاغذ دیواری و پوشش های دیگر را خواهد داشت .

این روش در شرایط زیر قابل استفاده می باشد:

*-دیوار زمینه شاقول ، صاف، مستحکم ، فاقد رطوبت و عاری از هر گونه آلودگی باشد .

*-فاصله میان لایه پوششی و دیوار زمینه محدود باشد .

*-ارتفاع پوشش کاری حداکثر سه متر باشد .

تشریح مزایا دیوار های پوششی

بدون شک مهمترین مزیت دیوارهای پوششی بدون سازه کناف عدم نیاز به زیرسازی است این ویژگی موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا می شود . بااستفاده از این ساختار می توان بدون افزایش قابل توجه وزن جداره و با کمترین فضای اشغالی نازک کاری و عایق کاری جداره را آنهم در یک مرحله انجام داد.

اجزای ساختار دیوار پوششی

۱-صفحات روکش دار گچی : در ساختار های دیوار پوششی بدون سازه از پنل معمولی استفاده می شود .
۲-صفحات مرکب این نوع صفحات  از ترکیب پنل های گچی با یک لایه عایق به دست می آید .صفحات مرکب در دونوع mw,PS تولید می شوند بدین ترتیب که پنل های گچی با یک لایه عایق پشم معدنی mw یا پلی استایرن psپوشش داده میشوند صفحات مرکب نوع mwدارای عایق صوتی و حرارتی بوده و صفحات مرکب نوع ps صرفا دارای عایق حرارتی می باشند .
۳-چسب پرلفیکس کناف : برای نصب صفحات گچی و صفحات مرکب بر روی سطوح ساخته شده با مصالح بنایی از چسب پرلفیکس کناف استفاده می شود. پرلفیکس از گچ و مواد افزودنی ویژه ساخته می شود.
۴-مواد و مصالح درز گیری و آمده سازی: این مواد و مصالح شامل نوار درز گیر ، چسب جدا کننده ، نوار محافظ گوشه ، بتونه درز گیر (فوگن فولر) ، گچ پوششی ماستیک و پرایمر زیر رنگ می باشد .

این فایل شامل ۳۳ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا