مرمتمرمت ابنیه

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه محصولی از معماری بنا

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه محصولی از معماری بنا

موقعیت بنا
موقعیت جغرافیایی
استان کرمانشاه

استان کرمانشاه با مساحت 24361 کیلو متر مربع تقریباً 5/1 درصد از کل مساحت ایران را به خود اختصصاص داده و بین 33 درجه و 36 دقیقه تا 35 درجه و 15 دقیقه عرض شمالی و 45 درجه و 24 دقیقه تا 48 درجه و 3 د قیقه طول شرقی نصف النهار گرینویچ قرار دارد و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 1200س متر می باشد .
استان کرمانشاه درغرب ایران قرار دارد ، این استان از شمال با کردستان از مشرق با همدان، از جنوب شرقی با لرستان و از جنوب با ایلام همسایه است و از غرب نیز با کشور عراق هم جوار می باشد .
نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران به تفکیک استان .

این استان بنا بر برآوردها سال 1385 مجموعاً 760/902/1 نفر جعمیت دارد . مرکز اینشهر کرمانشاه است که دارای حدود 567/570 نفر جمعیت است که حدود 3 درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود و از این نظر در کل کشور دارای رتبه سیزدهم است . از این تعداد 35/59 درصد د ر نقاط شهری و 30/39 درصد در نقاط روستائی زندگی می کرده اند و بقیه جمعیت به صورت غیر ساکن می باشند در این استان در مقابل هر 100 نفر زن ، 106 نفر مرد وجود داشته است . این نسبت در بین اطفال کمتر از یک سال برابر 107 نفر و در بزرگسالان 65 ساله و بیشتر معادل 137 نفر بوده است .
از جعمیت این استان 14/4 درصد در گروه سنی 65 ساله و بیشتر قرار داشته اند . 14/55 درصد بین 15 تا 64 ساله و 71/40 درصد کمتر از 15 ساله می باشند . در سال 1375 میزان با سوادی درجمعیت 6 ساله و بالاتر استان به 57/76 درصد می رسد که این رقم در نقاط شهری 14/97 درصد و در مناطق روستائی و غیر ساکن 30/92 درصد به دست آمده است . به عبارتی دیگر در استان به طور متوسط از هر 10 نفر 9 نفر باسواد می باشد .
سالنامه آماری ایران – 1383

 

نژاد :

اگر چه اظهار نظر درباره نژاد کرد ، کاری بس دشوار است ولی به نظر می رسد کردهای کرمانشاه ، همچون کردهای کردستان آریایی تبار واز ساکنان قدیم فلات ایران می باشند . این قوم یکی از شعبات نژاد آریایی است که از هزاره دوم پیش از میلاد وارد ایران شدند و درکوه های زاگرس سکنی گزیدند .
کردها مردمانی ایرانی تبارند که زبان ، فرهنگ و آداب و سنن آنان در ارتباط و پیوند با دیگر مردمان در قلمرو وزیست اقوام ایرانی است . در اسناد سومری و آشوری از بخشی از اقوام ساکن در سرزمین کوهستانی شرق آشور ، شمال شرق و شرق بین النهرین و سرزمین سومر به نام کرتی یا گودی و کارتی و کارد نام برده اند و در منابع ارمنی واژه کردوخ بر اینان اطلاق شده است . در آثار یونانی سده چهارم پیش از میلاد صریحاً به واژه کردوخی اشاره شده که محققین معتقدند کردوخی که با کردها ارتباط نژادی داشته اند .
از زمان هخامنشان تا دوره پس از اسلام اینان به نام « کورد» و «کرد» نامیده شده اند .

 

 

تاریخچه هواشناسی کرمانشاه

ایستگاه هواشناسی کرمانشاه یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین ایستگاههای هواشناسی کشور می باشد و آمار به سالهای 21-1320 شمسی باز می گردد . اولین ایستگاه در کرمانشاه بنا به روایات در چهار راه مدرس کنونی ( پل حاج محمد تقی خان) در یک منزل استیجاری تأسیس شد ولی مدرک علمی و مستند در دست نمی باشد اما آنچه از قرائن بر می آید و می توان به اطلاعات آن نیز دست رسی یافته و استفاده نمود این است که در زمان نفوذ انگلیس در ایران و حضور در شهر کرمانشاه در بیمارستان مسیح واقع در سه راه شریعتی کنونی در سال 1321 ( 1943 میلادی) ایستگاهی جهت اندازه گیری پارامتر های جوی احداث شده و آمارهای بارندگی آن نیز موجود می باشد در سال 1951 ( 1330 شمسی ) یک ایستگاه سینوپتیک بمنظور تأمین نیاز های ناوبری هوایی و آمار و اطلاعات پایه ای هواشناسی تحت نظارت و راهبری هواشناسان نیروی هوایی تاسیس و اندازه گیری پارا مترهای جوی در آن صورت می گرفت تا سال 1334 که این ایستگاه به نظارت و سرپرستی اداره کل هواشناسی کشور انتقال یافت . در سال 1346 شمسی رسماً ایستگاه جو بالای کرمانشاه در ابتدای جاده همدان در سال 1350 شمسی ایستگاه سینوپتیک و جو بالای کرمانشاه به این مکان انتقال یافته و عملیات اندازه گیری پارامتر ها و کاوش جو در آن ادامه دارد.

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه

 

فهرست

پلان طبقات

تزئینات

سقف های تیروچوبی

ضخامت دیوارداخلی
آسیب شناسی طبیعی

رطوبت

ترک ورطوبت

ترک دیوار

رنگ پریدگی مصالح و بنا

آسیب پذیری ها ی انسانی

 اجرای نا صحیج نادوانی و ریخته شدن رطوبت نزولی بر دیوار

عدم استفاده از مصالح همگون با مصالح بنا

سیم کشی برق به صورت نمایان

لوله ها به صورت نمایان

نمایان بودن لوله ناودان و تغییرات درپله ها

تغییرات در مصالح بازشوها

الحاق بازشوهای جدید

طرح مرمتی( پیشنهادی)

مرمت استحکامی


دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه محصولی از معماری بنا

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه محصولی از معماری بنا

دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه

این فایل در قالب پاورپوینت شامل 53 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


دانلود پاورپوینت مرمت خانه های قدیمی خانه ای با قدمت صدساله در استان کرمانشاه محصولی از معماری بنا

همچنین بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا