پروژه های درسیروستا

دانلود پاورپوینت معرفی روستای سفید برگ از توابع شهرستان جوانرود

شناخت روستای جوانرود

شهرستان جوانرود در شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است که از شمال و شرق به شهرستان روانسر، از حنوب به شهرستان دالاهو و از غرب با شهرستان ثلاث بابا جانی و کشور عراق هم مرز است. شهرستان جوانرود در عرض جغرافیایی 34درجه و طول جغرافیایی 46 درجه قرارداشته و ارتفاع آن از سطح دریا 1280 متر است می باشد. همچنین مساحت شهرستان 772 کیلومتر مربع می باشد.

آب و هوا:

آب وهوای منطقه جوانرود معتدل کوهستانی می باشد، وزش جریانهای مرطوب غربی و نزولات جوی مناسب و وجود ارتفاعات و کوههای بلند سرتاسر منطقه را پوشانیده است. هوا درتابستان معتدل و در زمستان سرد است، سرمای هوا معمولاٌ از آذرماه شروع شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد ریزشهای جوی در منطقه جوانرود فراوان و در مناطق مرتفع بصورت برف می باشد و هرچه از کوهستان به طرف دشت می رویم از اعتدال هوا کاسته می شود به طوری که مناطق غربی و جنوب شرقی جوانرود به طور محسوس گرمتراز دیگر نواحی می باشند. در شهرستان جوانرود سه باد مهم دیده می شود: بادهای غربی، بادشمال و باد زلان.

پوشش جنگلی و گیاهی و وضعیت اراضی منطقه:

به علت نزول باران کافی در منطقه جوانرود پوشش گیاهی خودرو بسیار فراوان می باشد که مهمترین آنها جنگلها، مراتع و پوشش گیاهی گسترده کوهستانی و کوهپایه ای می باشد. جنگلها و بیشه های منطقه جوانرود شامل درختان بلوط، مازوج، ونوشک، زالزالک وحشی، امرود(گلاب کوهی)، بادام کوهی، آلبالوی کوهی، گون، انجیرکوهی و درخت بید می باشد. درنواحی کوهستانی و هموار منطقه انواع گیاهان خوراکی و دارویی می روید که به زبان کردی می توان به : توله که، وله ره، پرنه، خوژه، کاشمه، کلاقن، پبتز وحشی، شنگ، قازیاخه، ریواس، سوره بنه، پیچک و از گیاهان خوشبو ودارویی می توان نام برد.

معرفی روستای سفید برگ:

سفید برگ نام یک روستا در حدودا ۲۰ کیلومتری جوانرود است و برای رسیدن به آن باید ابتدا خود را به جوانرود رسانده و از آنجا با یک راهنمایی از اهالی بومی می توان در جاده بسیار زیبای کوهستانی آن قرار گرفت. البته این زیبایی در فصل بهار و على الخصوص در اردیبهشت ماه چشم نواز می باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، منطقه نمونه گردشگری سفید برگ واقع در ۱۸ کیلومتری شهرستان جوانرود، بخش کلاشی به مرکزیت شروینه یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که دارای ویژگیهای منحصر به فردی جهت گذران تعطیلات می باشد.
پوشش گیاهی بی نظیر شامل جنگل، باغ و مرتع، وجود چشمه ساران متعدد، وجود کوهساران مرتفع، آب و هوای مرطوب سرد و وجود جاذبه های متعدد
طبیعی و فرهنگی از جمله ویژگیهای بارز منطقه نمونه گردشگری سفید برگ است.
صرف ماهی کباب در سفید برگ برای گردشگران و مسافرین نوروزی به خاطره ای ماندگار برای آنها تبدیل خواهد شد.

ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻔﯿﺪ ﺑﺮگ واﻗﻊ در ۱۸ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷهرﺳﺘﺎن ﺟﻮاﻧﺮود، ﺑﺨﺶ ﮐﻼﺷﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰﯾﺖ ﺷﺮوﯾﻨﻪ، ﯾﮑﯽ از ۵۰ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺘﺎن ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎه اﺳﺖ ﮐﻪ دارای وﯾﮋﮔﯿهای ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮدی ﺟهت ﮔﺬران ﺗﻌﻄﯿﻼت ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﻮﺷﺶ ﮔﯿﺎھﯽ ﺑﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺷﺎﻣﻞ ﺟﻨﮕﻞ، ﺑﺎغ و ﻣﺮﺗﻊ، وﺟﻮد ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎران ﻣﺘﻌﺪد، وﺟﻮد ﮐﻮھﺴﺎران ﻣﺮﺗﻔﻊ، آب و ھﻮای ﻣﺮطﻮب ﺳﺮد و وﺟﻮد ﺟﺎذﺑﻪ ھﺎی ﻣﺘﻌﺪد طﺒﯿﻌﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ از ﺟﻤﻠﻪ وﯾﮋﮔﯿهای ﺑﺎرز ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻔﯿﺪ ﺑﺮگ اﺳﺖ.

دید هوایی از روستا
نمای کلی روستای سفید برگ
ورودی روستا
نقشه کاربری وضع موجود
جدول کاربری وضع موجود
معرفی خانه بهداشت
نقشه کیفیت ابنیه
جدول کیفیت ابنیه
معرفی ساختمان های نوساز
معرفی ساختمان های مرمتی
نمایی از بافت روستا
معبر اسفالته و راه اصلی روستا
معبر خاکی
جدول جمعیت روستا
اطلاعات جمعیتی روستای سفیدبرگ براساس آمار خانه بهداشت
دیدگاه و نظرات اهالی در مورد مسایل و مشکلات روستا (براساس صورتجلسه کتبی مشاور با دهیار و شورای اسلامی روستا)
حوزه نفوذ بر روستای سفید برگ
نقاط نافذ بر روستای سفید برگ
نقشه امکانات و موانع گسترش روستا


نقشه معابر اصلی و فرعی روستا
نقشه شیب معابر
جهت شیب معابر
شیب عمومی روستا
نقشه مراحل گسترش کالبد روستا
امکان گسترش روستا
نقشه پیشنهادی

این فایل داری 40 اسلاید پاورپونیت به همراه نقشه های اتوکدی میباشد

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پروژه روستای شمشیر ازتوابع استان کرمانشاه

دانلود پروژه روستای ایوک ازتوابع استان همدان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا