پروژه های درسیمعماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی زه وی هکر و آراتا ایسوزاکی

بیوگرافی زه وی هکر

هکر در گراکو لهستان متولد شد. او در لهستان و سمرقند رشد کرد. او تحصیلات خود را در معماری در دانشگاه کراکو فناوری آغاز کرد. او در سال ۱۹۵۰ به اسرائیل مهاجرت کرد. در آنجا او معماری را در تکنیون موسسه فناوری اسرائیل مطالعه کرد و در سال ۱۹۵۵ فارغ التحصیل شد. بین ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ هکر در سپاه مهندسی مبارزه با نیروهای دفاعی اسرائیل خدمت کرد. پس از خدمت سربازی او شرکتی با الدار شارون (تا سال ۱۹۶۴) و آلفرد نویمان (تا سال ۱۹۶۶) تاسیس کرد.

نمونه پروژه های زه وی هکر

معرفی خانه حلزونی

شاخص آفتاب که به صورت آرایشی و زیینی در یک استوانه مرکزی ساخته شده است.
خانه حلزونی بر کناره تپه ای در رامت گان در شهر تل آویو قرار دارد. زوی هکر در طراحی خانه حلزونی ایده ی دگرگونی – بی ثبا تی و تغییر پذیری خد را بسیار ساده به نمایش می گذارد.بنابراین تزلزل و ناپایداری میتواند خیلی پیچیده و در هم تافته باشد.

ساختمان یک راه پله چرخشی توسعه یافته به صورتی متقارن از یک خانه است. یک مجموعه توسعه یافته از سطح هایی که روی زمین به صورت چرخشی رو به بالا می روند. در لبه پایینی تراسهایی که رو به اسمان باز میشوند خلق شده است. در طرف دیگر یک ناحیه با سایه خنک کننده بوسیله سطح های پایینی قرار دارد. از سرمای ناحیه سایه دار برای کریدورها رمپ ها ورودی ها پلکان ها و یک آسانسور استفاده می شود.
مهمترین عامل گرمای ساختمان حیاط مرکزی آن می باشد.

مدرسه هنزگالینسکی:

درزبان یهودی این مدرسه به خانه کتاب نامیده می شود مدرسه یک شهر داخل یک شهر است و خیابانهای آن همدیگر را در میدان ملاقات می کنند ومیدانها همان حیاطها هستند. استفاده از بتن ساده وموج دارکردن آلومنیوم وپنجره های استاندارد و پنجره های سقفی از ویژگیهای این مدرسه است. .
راهروی آن به شکل منحنی ای شبیه مار است که در اسکیس هم نشان داده شده است که در درون یک آفتابگردان قرار گرفته است وفضاهای مختلف را به هم متصل می کند و کلاسها همان گلبرگهای آفتابگردان هستند که نور مناسب را دریافت می کنند.

معرفی معمار آراتا ایسوزاکی

آراتا ایسوزاکی فارغ التحصیل از دانشگاه توکیو جایی که او شاگرد کنزو تانگر بود.
او تا سال 1963 تحت نظارت و رهبری تانگر کار کردو پس از آن آتلیه شخصی خود را باز کرد. او به عنوان معمار پیشرو معماری مدرن ژاپنی مطرح است.
ایسوزاکی نویسنده آثار مهم نظری هنر است . بیشتر اوقات او به عنوان یکی از اعضای هییت ژوری در مسابقات بزرگ بین المللی حضور داشته است . به عنوان نمونه در مسابقه طراحی ترمینال کانسای 1988 ، او در حال حاضر سرپرست آتلیه نوگیزاتا در توکیو می باشد.

Arata Isozaki graduated from the University of Tokio where he was a student of Kenzo Tange. He worked under Tange´s leadership till 1963 when he opened his own atelier. He is considered to be the leading figure in modern Japanese architecture. Arata Isozaki is the author of significant co theoretical works. Many times he participated as a jury member in largest international competitions, for example, a competition for a design of Kansai airport (1988). He is the head of Nogizaka Atelier in Tokio, Japan.

تالار کنسرت کیوتو

ااین ساختمان خانه نوازندگان کیوتو است که به یاد بودجشن هزارودویست ساله شهر کیوتو ساخته شده است.
ایسوزاکی از سه عنصر اصلی هال بزرگ وهال دسته جمعی ومرکز اجتماع استفاده کرده است. هال دسته جمعی به شکل شش گوشی داخل استوانه است که برای گروههای کوچک سی نفره ویا تکنوازی وپیانو است.روشنایی سقف سکو به شکل برج فلکی درخشان است.
اوهمچنین رنج خاصی از رنگهاو مصالح رابکار می گیردکه می تواند در مقابل عبور زمان مقاومت کند .

موزه منکایند:

لاکرونا یک بندر ساحلی در شمال اسپانیا است که به بادهای خشمناک وموجهای خشن آن معروف است.ساختمان درسایت تک است ودر چشم انداز مناسب نزدیک برج فانوس دریایی واقع شده است یک سری از رمپها فضای سه طبقه را به هم متصل می کند ودر بیشتر پروژه از صخره های منطقه استفاده شده است بدلیل احساس روشنایی که به طور غیر طبیعی با سنگ پیوند می یابد.

این فایل دارای 44 اسلاید به صورت پاورپونیت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

پاورپوینت معرفی معمار هوگو آلوار هنریک آلتو

دانلود فایل بیوگرافی و معرفی آثار معمار ایرانی هوشنگ سیحون

دانلود پاورپوینت معرفی معمار هوگو آلوار هنریک آلتو

معرفی سبک بین الملل معماری معاصر

پایداری ابدی مفهوم خیابان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا