پروژه های درسیعناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت معرفی سازه های نو

مقدمه

تامین مسکن یک ضرورت برای هر خانواده ایرانی است و با توجه به نوع اقتصاد کشورمان این موضوع از اهمیت بسیار بالایی نسبت به سایر کشورها برخوردار است و به عنوان یک سرمایه و پشتوانه برای مردم محسوب می‌شود. لذا با احتساب اینکه قسمت اعظم درآمد خانواده‌ها صرف خرید یا اجاره مسکن می‌شود پس باید روندی پیش گرفت تا خانه‌ها پس از گذشت 25 الی 30 سال به عنوان کلنگی قلمداد نشده و تخریب نشوند و حداقل بتوانند بالای 60 سال عمر کنند.
پرسشی که در این باره وجود دارد این است: چرا با وجود هزینه‌های بالای تولید مسکن این محصول همچنان به‌صورت سنتی ساخته می‌شود؛ در حالی که سرمایه زیادی صرف ساخت آن می‌شود؟  پاسخ کاملا مشخص است: در ساخت‌وسازهای سنتی چون کل هزینه فقط برای یک پروژه کوچک چندواحدی صرف می‌شود.

سوپر پانل

سیستم سوپرپانل با اصلاح روش ICF ابتدایی در جهت ساختمان سازی به روش های صنعتی تر، سرعت بالاتر و مقاوم تر در برابر زلزله با تغییرات اساسی در المانهای آن، ابداع گردید. مبتکر این تکنولوژی کمپانی PLASTEDIL سوئیس می باشد که سیستم مذکور را با نام ®PLASTBAU در سراسر دنیا عرضه نموده است .
این سیستم متشکل از المانهای باربر و غیر باربر ساختمان، یعنی دیوار باربر، سقف باربر و دیوار پارتیشن است.

دیوار باربر

نقش بلت ها نگهداری پانل­های طرفین، تحمل بار ناشی از بتن­ریزی و تکیه­گاه میلگردهای لازم افقی و قائم دیوار می­باشد، ضمن آن که مقاومت بالائی در برابر کمانش دیوار در جهت عمود برصفحه دیوار فراهم می­نمایند.
فاصله بین دو پانل با تغییر طول بلت ها تا 35 سانتیمتر قابل افزایش می باشد. میلگردهای قائم دیوار از قطر 8 تا 12 میلیمتر درکارخانه به همراه بلت نگهدارنده در دیوار قرار گرفته و پس از نصب در جای خود مطابق پلان طراحی بتن­ریزی می شوند.
با توجه به اینکه ضخامت بتن و آرماتورگذاری دیوار با محاسبات سازه­ای قابل تغییر است، لذا محدودیت خاصی در تعداد طبقات قابل ساخت با این سیستم وجود ندارد. جهت حفاظت دربرابرآتش، اجرای لایه گچی یا سیمانی مطابق آیین نامه های بین المللی بر روی سطوح داخلی وخارجی دیوار الزامی است.

پانل سقفی

این پانل ها در عرض 60 سانتی متر و در ضخامت 16 تا 32 سانتی متر و طول دلخواه تولید می شوند. در قسمت زیرین این قطعه دو عدد پروفیل از ورق خم شده به شکل ناودانی وجود دارد که مقاومت مناسبی جهت بارهای وارده در هنگام نصب و ساخت به سیستم می­دهند، ضمن آنکه در مرحله نازک­کاری می­توان از آن به عنوان تکیه گاه، جهت نصب هر نوع سقف کاذب، آویز لوله یا پانل های گچی نظیر کناف استفاده نمود.
لبه های پایین مقطع به صورت فاق و زبانه با پانل های مجاور در هم قفل می شوند و در بالا، فضای لازم جهت میلگرد گذاری به شکل متداول سقف­های تیرچه بلوکی و یا هرشکل دیگر فراهم می­گردد.

دیوار پارتیشن

پارتیشن سیستم از جنس پلی استایرن و به عرض 60 سانتیمتر وضخامت از6 تا20 سانتیمتر و در طول دلخواه تولید می­شود. در داخل هر مدول 2 عدد پروفیل از ورق خم خورده پانچ شده کارگذاشته شده است که درارتفاع دیوار ادامه دارد و ضمن فراهم آوردن مقاومت ایستایی، جهت اتصال مکانیکی پارتیشن به سقف و کف و پوشش نازک کاری مورد استفاده قرار می­گیرد.لوله­های برق و تاسیسات نیز به سادگی از داخل مقطع پروفیل و سوراخ­های پارتیشن قابل عبور می­باشند. جهت حفاظت در برابر آتش اجرای لایه گچی به صورت ورق یا گچکاری سنتی مطابق آیین نامه های بین المللی بر روی پارتیشن الزامی است.

مزایای سیستم از دیدگاه استفاده کنندگان :

سیستم سوپرپانل، خواسته های مهمی را که امروزه متقاضیان واحدهای مسکونی به دنبال آن هستند دارا می باشد. اهم این نکات به شرح زیر است :
1- مقاومت در برابر زلزله های با شدت بسیار که در مملکت ما احتمال وقوع آن بسیار بالا است.
2- عایق حرارتی بالای سیستم در مقابل سرما یا گرمای محیط بیرون
3-کاهش هزینه های سوخت و برق مصرفی جهت سرمایش و گرمایش ساختمان
4-عایق حرارتی مناسب در مقابل انتقال سرو صداهای مزاحم محیط بیرون
5-عدم محدودیت در شکل معماری ساختمان و قابلیت تطابق معماری با انواع خواسته ها
6-کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به دنبال ان کاهش مقدار CO² منتشر شده به هوا و حفظ پاکی محیط زیست
7-دوام و طول عمر بیشتر ساختمان و بهره برداری طولانی تر از ساختمان
8- آسایش فکری از زندگی در داخل یک آپارتمان مقاوم در برابر زلزله، باد و سایر عوامل طبیعی مخرب

این فایل دارای 35 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا