عناصر و جزئیات ساختمانی

پاورپوینت معرفی عرشه فولادی در ساختمان

معرفی سقف عرشه فولادی

امروزه در دنیا احداث ساختمان و سازه‌های زیربنایی با سرعت زیادی در حال انجام است. استفاده از مصالح قدیمی‌و روش‌های سنتی ساخت دیگر جوابگوی سرعت مورد نظر و نیازهای طراحی نمی‌باشد. از این رو استفاده از مصالح جدید و کارا به همراه تکنیک‌های نوین در ساخت و ساز امر اجتناب ناپذیری محسوب می‌شود.
سقف عرشه فولادی یکی از روشهای نوین اجرای سقف میباشد که امروزه طرفداران زیادی در دنیا داردسقف عرشه فولادی با ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار بدون استفاده از شمعک و حذف قالب بندی اجرا می شود. وزن این سقف نسبت به سقف های مشابه حدود۳۰ تا ۶۰ درصدکمتر می باشد و سرعت اجرای این سقف حدود۱۱ برابر بیشتر از سقف های معمولی مانند دال بتنی و تیرچه بلوک می شود

معرفی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی

هرچند مدت زیادی از رواج این نوع سقف در کشورمان نمی‌گذرد اما در واقع این سیستم اجرای سقف از سال ۱۹۳۹ و با تدوین یک استاندارد صنعتی برای طراحی، اجرا و بهره‌برداری از این سقف توسط انستیتو سقف فولادی (SDI) به طور رسمی وارد صنعت ساختمان شده است.
سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی گامی است در راستای صنعتی سازی ساختمان چرا که ضمن معرفی الزامات و روش‌های اجرای آن در آئین‌نامه‌های معتبر بین‌المللی و تأیید آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در کشورمان، دارای سرعت اجرای بالاییست. همانطور که اشاره شد با استفاده از این روش انواع مختلف سقف‌ها با کاربری‌ها و حالات متفاوت را می‌توان اجرا نمود که ما در اینجا به ویژگی‌ها و شیوه اجرای نوع خاصی از این سقف که در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان (بند ۱۰-۱-۲-۵-۷) تحت عنوان «مقاطع مختلف با استفاده از ورق‌های ذوزنقه‌ای» به آن اشاره شده است می‌پردازیم.

مزایای کامپوزیت عرشه فولادی

۱-در اختیار داشتن یک عرشه فولادی با ایمنی بالا قبل از بتن ریزی
۲-کاهش ضخامت سقف
۳-سطح یکنواخت و یک دست زیر سقف باظاهری زیبا
۴-قابلیت اجرا در پلان های معماری پیچیده با رعایت جزئیات
۵-امکان شکل دهی وتعیین موقعیت دقیق داکت های تاسیساتی
۶-امکان اجرای سقف های مختلف با کاربری ها و دهانه متفاوت
۷-امکان اجرا در انواع شرایط آب وهوایی
۸-عمر مفید و طولانی

این فایل شامل ۱۹ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا