انسان طبیعت معماریتنظیم شرایط محیطی

دانلود پاورپوینت معرفی معماری سبز و کاربرد آن در ساختمان

مقدمه معماری سبز

قبل از هر چیز که یک ساختمان سبز خلق شود مانند هر چیز دیگر به یکخالق احتیاج دارد. این موضوع یعنی ایجاد ساختمان سبز به سلامت فردی که در آن و در محیط اطراف آن زندگی می کند کمک خواهد کرد و از او پشتیبانی خواهد کرد و از او باعث رضایت مندی و سودمندی آنان خواهد شد. این موضوع نیازمند کاربرد با دقت انرژیهای تصدیق شده در معماری است : استفاده از طبیعت بادوام و منبع مواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای استفاده های گرمایی و نیروی برق و روشنایی روزانه و دوباره استفاده کردن از ضایعات و…یک اتحاد و یکپارچه سازی ساختمانی ظریف این سساستراژیها را تولید می کند.البته باید توجه داشت که تبدیل فرهنگ بشر به یک پایه و تغییر ساختار اساسی روح و سرشت انسان بستگی دارد. ما باید یکی شدن و به هم پیوستن و وابستگی به یکدیگر را با یک چیز خیلی وسیع تر از خودمان را دوباره کشف کنیم. جهان طبیعت قلم رویی است روحانی که نسبت به همه چیز برتری می یابد. اول شخص و بعد جامعه این عقیده بولوزوف است. او عقیده دارد ما باید هر دو گروه را مجبور سازیم که موافق حقایق زندگی در جهان باشند. در غرب به این مئله اعتقاد دارند که مزیت در طرح محیطی و طراحی آن در صورتی پیشرفت می کند و موفق خواهد بود که حقیقاً مجمع و گروه طراحی آن فقط گروهی از طراحان باشند arc. اولین شرکتی است که دست به این کار زده است . این شرکت تشکیل شده است از معماران . سازندگان و مهندسین و سرانجام عده ایاز طراحان باید پاسخگو در تمامی پروژه های این شرکت باشند. این شرکت در جریان طراحی های خود از روش یک روش قدرتمند در ساختمان سازی ها به شمار می رود . بسیاری از ساختمان ها که در این شرکت در بین طراحان به توافق می رسد توافق آنها به خاطر مطلوبیت آن اثر است .

ساختن خانه ها و اماکن تجاری با انرژی مؤثر بیشتر ، بعضی از جنبه های معماری سبز عبارتند از:

افزایش آسایش ، قابلیت زندگی و بهره وری .
بهبود دوام ، کیفیت و قابلیت زندگی و بهره وری .
بهبود دوام ، کیفیت و قابلیت نگهداری .
ثبات وضعیت محیط داخلی .
پس انداز پول به وسیله کم کردن هزینه زندگی .
پی بردن به گزینه های ساختمان های با عملکرد بالای خورشیدی .
انتخاب زمینه مصالح ساختمانی سبز جهت ایفای نقش شما برای کمک به حفاظت محیط زیست
بطور کلی فرآیند سبز این گونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرارگیرد و بدین ترتیب،بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد. در مجموع اصول گوناگونی در ایجاد هر نوع سازه مطرح است که نقاط مشترک فراوانی را برای بحث دارا می باشند،با این حال موضوعات ارائه شده مجموعه ای از اصول مختلفی هستند که در نظر گرفتن آنها سبب ایجاد توازن و پدید آمدن معماری سبز خواهد شد.
معماری سبز برخاسته از معماری پایدار و توسعه پایدار بوده که این ناشی از نیاز امروز در مقابل پیامدهای سوء جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر است. حفظ و حراست از منابع طبیعی جهان،مصونیت از آلودگی هوا و سایر آلودگی های محیطی،حفاظت از لایه ازن،بهداشت جسمی و روانی،آینده بشریت و… از موضوعاتی است که در این راستا مطرح بوده و ضرورت آن به عنوان یک وظیفه چهانی روز بهروز آشکارتر می شود.

بام سبز

از آن جا که احداث بام سبز در برنامه ریزی شهری بیشتر شهرهای پیشرفته جهان به صورت یک دستورالعمل اجرایی در ساختمان سازی در آمده است،لزوم استفاده از انرژی های پاک و توجه به محیط زیست و ساکنان آن در گسترده زمانی نامحدود ضروری به نظر می رسد.امروز در آلمان بطور تخمینی ۱۰% از خانه ها دارای بام سبزند.در شهر توکیو برنامه توکیو ۲۰۰۰ در آوریل ۲۰۰۱ وارد عمل شد،در این برنامه فضای قابل استفاده ساختمان های جدید با متراژ بیش از ۱۰۰۰ متر مربع باید دارای ۲۰% فضای سبز باشند.

این فایل دارای ۴۳ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا