پروژه های درسیمطالعات اولیه پروژهنقشه فرهنگی هنری

دانلود پاورپوینت معرفی پردیس سینمایی پارک ملت

رضا دانشمیر( طراح و مشاور پروژه):

ما هدفمان تنها ساخت یک سینما نبوده و میخاستیم پدیده ایی را به شهر اضافه کنیم، پدیده ایی که مردم را به فکر وادارد و چشم اندازه های جدیدی را از شهر و معماری به ایشان مهیا کند.

معرفی و مقدمه:

عمده هدف ایجاد این مجموعه در پارک ملت، ارائه خدمات علمی، فرهنگی و هنری در رده های مختلف سنی است که در دو بخش کودکان و بزرگسالان قابل تقسیم است.
بخش کودکان با دارا بودن سینمای کودکان، تئاتر، مرکز علمی و فضاهای نمایشگاهی، این امکان را فراهم می سازد تا در طول روز کودکان همراه مربیان و معلمان خود از فیلم های علمی-تفریحی مرکز استفاده کنند.
بخش بزرگسالان که شامل سالنهای نمایش فیلم، رستوران و کافی شاپ می باشد، فضاهای بحث و تبادل نظر را در کنار گذراندن اوقات فراغت در پارک فراهم می آورد.

ایده ی طرح:

این ساختمان در یک نگاه، فرمی کشیده دارد و حجم آن یادآور فرم های اکسپرسیونیستی است و زیبایی شناسی آن ریشه در دیدگاه مینیمالیستی دارد، ولی لزوماً خود پروژه مینیمالیست نیست.
معماری پروژه محصول سازه و فرم آن می باشد. درست همین دیدگاه است که طرح پروژه را از یک دیدگاه فیزیکی مدرن یعنی حل عملکرد و رسیدن به فرم و سازه معماری جدا می نماید.

روند شکل گیری حجم.

سطح پویا و نا آرام نمای سینما با جسارت در دو انتهایش قطع می شود
قطع شدن جریان نما تاکیدی برای امکان امتداد آن است. همچنین دیاگرام حرکت انسان در جداره شفاف سینما برای نمایش حضور انسان به عنوان موضوع اصلی است.

معرفی سایت:

پردیس سینمایی پارک ملت در منطقه 3 شهرداری تهران و در زمینی کشیده و نامنظم به مساحت 6000 مترمربع در منتهی الیه جنوب غربی پارک با زیر بنای 15000 مترمربع بین سالهای 1383 و 1387 خورشیدی طراحی و اجرا گردید. حجم پروژه زبانی ساده و سلیس دارد و خود آن نیزمحصول فرم کشیده و نامعین سایت است.

آنالیز طرح:

سازماندهی فضایی عناصر پروژه منجر به ایجاد سه فضای باز و کشیده شده است.
فضای اول در زیرزمین به فعالیت های نمایشگاهی، فضای دوم در همکف به ایوان سرپوشیده ی ورودی، و فضای سوم در بالاترین سطح به رستوران و غذاخوری مجموعه اختصاص پیدا کرده اند.

برای اینکه ارتباط بین فضای پارک و خیابان قطع نشود، یک حفره در زیر حجم طراحی شده که مانند قاب عمل میکند و مخاطبان از خیابان داخل پارک را دیده و بالعکس. همچنین ورودی تعریف شده و دعوت کننده ای را به وجود می آورد.
از طریق ارتباط شیب های چرخشی در سالن همراه هم، یک ایوان سرپوشیده به وجود آمده.

این فایل دارای 56 اسلاید به صورت پاووینت میباشد

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود فایل مطالعات موردی طراحی پردیس سینمایی

دانلود نقشه اتوکدی و رساله معماری سینما


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا