اخبارتازه های معماری

مدرن ترین ساختمان مسکونی منحصر به فرد

در Borówiec لهستان یک خانه مسکونی طراحی شده توسط استودیو معماری “لینا” ساخته شده است. شکل این خانه: دو بلوک با سقف شیب دار و یک مکعب گاراژ نامتقارن است که ترکیبی از  معماری معاصر و معماری سنتی است. آجر، بتن و ورق است که با مواد اولیه ساخته شده است.

capture

هدف طراحی این ساختمان به گونه ایی است که نمای خیابان دارای کمترین پنجره، حفاظت از ساکنان از سر و صدا که به آنها آرامش می دهد. علاوه بر این، انواع مختلف نرده ها باعث می شود که آنها احساس امنیت را القا می دهد. به همین دلیل اسم این ساختمان را خانه نرده ایی گذاشته است.

شکل این ساختمان توسط عملکرد آن ساخته شده است. اعضای خانواده، پدر و مادر و دو فرزند، به طور مستقل زندگی می کنند. از این رو طراحی آن به دوبخش اصلی تقسیم می شود. بخش اول طراحی طبقه اول به صورت جداگانه و مختص برای بزرگسالان طراحی شده که باعث می شود برای لذت بردن از آرامش در فضای خانه استفاده کنند. این در حالی است که بچه ها می توانند در بخش دیگر خانه مشغول بازی و سرگرمی های خودشان باشند.

capture

طبقه همکف یک بخش مشترک برای همه ساکنان است. این بخش شامل یک آشپزخانه منحصر به فرد به سمت باغ و یک اتاق نشیمن بزرگ منتهی می شود با یک اشکوب کوتاه، به اتاق زیر شیروانی می رسد. یکی از ویژگی های غیر معمول ساختمان این است که پنجره ایی در راهرو وجود دارد که خودرویی منحصر به فرد مالک در گاراژ مکعبی شکل دیده میشود.

capture

دهانه پنجره به شما اجازه نگاه در داخل از یک منطقه به دیگری میدهد. پوشش شیشه ای بزرگ آشپزخانه و محل غذاخوری با باغ و جنگل اطراف آن متصل می شود.

capture

اتاق نشیمن بزرگ شامل یک فضای باز است که در آن پنجره به صورت نامنظم دیده می شود که در معرض نور طبیعی است. جالب ترین بخش این ساختمان یک اتاق نیم اشکوب(نیم طبقه) با کتابخانه، بر اساس پرتو های فلزی بزرگ است. قفسه با پرتوهای بلوط قدیمی الگو گرفته از یکی از خانه شهری قدیمی پوزنان ساخته شده است.

capture

capture

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا