تازه های معماری

طراحی مجتمع تجاری در هند با نمای خارجی شش ضلعی

استودیو معماری Ardete این ساختمان با نمای داخلی شش ضلعی را طراحی کرده است.

شرحی که توسط معماران ارایه شده‌است  Hexalace ::  یک ساختمان تجاری است که در درجه اول برای “تعیین اهداف خاص مرحله ای” ساخته شده‌است . در یک طرح تجاری تنگ با هنجارهای ساختمانی چالش برانگیز , از ابتدا مشخص شد که این مفهوم باید از نمای خارجی نشان داده شود . با در نظر گرفتن شرایط دشوار آب و هوایی شامل گرمای شدید و نمای ساختمانی روبروی غرب ، نمای خارجی به عنوان حایلی از عناصر stratifying ظاهر شد .

علاوه بر این , دیوار پرده‌ای ضخیم چند طبقه ای برای خروج هوای بین صفحات و ساختمان اصلی برای افزایش تاخیر زمانی و متعاقبا کاهش بهره گرمایی در نظر گرفته شده ‌است . بنابراین , نمای خارجی به واسطه خاصیت ذاتی آن , به عنوان bronchioles برای ساختار خود عمل می‌کند .

با توجه به گرمای شدید که در هند اتفاق می افتد، معماران یک لایه بتنی ضخیم 3 اینچ با بخش های برش شش ضلعی ایجاد کردند که به عنوان یک عنصر سایه ای استفاده می شود.

لایه دیگری از اشکال شش ضلعی که از فریم های فلزی ساخته شده است، به صورت افقی در کنار صفحه نمایش بتنی نیمه نفوذ پذیر قرار می گیرد که به عنوان حصار بالکن دو برابر می شود.

همچنین نما دارای خوشه‌های کوچک سبز است که محیط کار را برای کاربران در درون خود باز نگه می دارد و به محیطی نسبتا طبیعی مبدل می گرداند. در پایان , چیزی که تبدیل به اثر شد , تجربه ای بود که  تنفس امری ضروری در آن قلمداد می شد، و با استفاده جسورانه ازهندسه به وجود آمد.

بالکن ها همچنین خوشه های کوچکی از گیاهان را تشکیل می دهند و جلبک های کوچکی از سبز را ایجاد می کنند که نمای ساختمان را در خود دارند.

 

از توجه شما سپاس گذاریم

منبع:

www.contemporist.com


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا