جاذبه های گردشگری جهانزنگ تفریح معماری

چهار خیابان گرانقیمت و رویایی ایران از لحاظ خانه های لوکس

عصر ساختمان:گرانترین خیابان تهران همان نام‌های تکراری همیشگی نیستند.این بار می‌خواهیم از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی برایتان بگوییم که به بسته‌های بی‌رقیب ثروت و اشرافیت بدل شده‌اند.خیابان‌های گمنامی مثل گلستان شمالی ،پارسا ،گلپاد و…بگذارید ماجرا را دوباره بازخوانی کنیم .
به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » ، فرشته ، نیاوران ، اقدسیه ، پاسداران . این اسامی‌خیابان‌ها و مناطق معروف پایتخت هستند که در چند سال اخیر به واسطه افزایش چشمگیر و بی‌ضابطه قیمت مسکن در آنها به عنوان نماد ثروت و اعیان‌نشینی در اذهان مردم جای گرفته‌اند. آپارتمان‌ها و برج‌های گرانقیمتی که گاهی قیمت چند متر از آنها با کل ارزش ساختمان‌های مناطق دیگر شهر برابری کرده و زندگی یک روز در آنها آرزوی بسیاری از جوانان کشور است.
البته باید توجه داشت که اعیان نشینی و نماد تجمل گرایی مختص شهر تهران و پایتخت نشینان نبوده و در اکثر شهرهای بزرگ کشور شاهد حضور مناطق و خیابان‌هایی هستیم که در طول چند سال به نماد اعیان‌نشینی تبدیل شده و در آنها ساختمان‌های گرانقیمتی هر روزه سر از خاک بیرون می‌آورند. در این گزارش تلاش شده است تا بهترین و گرانقیمت‌ترین خیابان‌های چهار شهر بزرگ تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز از لحاظ نرخ مسکن معرفی شوند . خیابان‌هایی که به‌رغم تصور، قیمت آنها از بسیاری از خیابان‌های شهر تهران بالاتر بوده و ثروتمندان زیادی را در خود جای داده است.
تهران شهر رویاها:
مطمئنا در شرایط کنونی از هر شخصی سوال شود که بهترین و گرانترین خانه‌های تهران در کجا قرار دارد بی‌اختیار مناطق شمالی شهر را نشان داده و با ردیف کردن برخی از نام‌های آشنا به سوال کننده می‌فهماند که از قافله عقب نبوده و از نرخ اعیان نشینی در پایتخت اطلاع دارد . البته این موضوع تا حد زیادی درست است و همواره در طول سال‌ها شاهد بوده‌ایم که مثلا قیمت آپارتمان در منطقه سعادت‌آباد با خیابان فاطمی‌تفاوت فاحشی دارد اما مسئله اصلی دانستن نام رتبه نخست در کلانشهر تهران است.
در این رابطه آرین افشار، مدیر املاک سران می‌گوید : بر‌خلاف تصور که همه منطقه خیابان فرشته را از بهترین و گرانترین مناطق می‌دانند در حال حاضر این مقام در دست خیابانی به نام گلستان شمالی در منطقه اقدسیه قرار دارد . وی می‌گوید : این خیابان به دلیل برخورداری از موقعیت مکانی و دید مشرف بر شهر تهران و همچنین به جهت تراکم کم ساختمان‌ها و فضای سبز به جای مانده از کوچه باغ‌های قدیم شمیران تبدیل به منطقه‌ای منحصر به فرد شده به گونه‌ای که قیمت آپارتمان در آن از متری ۲۷ میلیون تومان شروع می‌شود .
این مشاور املاک افزود : در این خیابان بیشتر ساختمان‌ها را برج‌های چندین طبقه می‌سازند که داشتن امکاناتی همچون سونا و استخر جزو بدیهی‌ترین خدمات محسوب شده و در برخی از آنها برخورداری از سالن اسکواش و دیگر امکاناتی همچون سالن اجتماعات و سینما از دیگر مزیت‌های آنها محسوب می‌شود . وی توضیح می‌دهد : ۳۷ میلیون تومان قیمت پایه آپارتمان در این خیابان است اما این نرخ به ازای هر طبقه ارتفاع تا سه درصد قابل افزایش است؛ به عنوان مثال آپارتمانی که در طبقه دهم واقع شده نسبت به آپارتمان طبقه اول تا ۳۰ درصد گرانتر بوده و با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان در هر متر فروخته می‌شود. وی همچنین در خصوص قیمت زمین در این خیابان می‌گوید : نرخ زمین در این خیابان با توجه به قرار گرفتن در کدام قسمت متفاوت است اما قیمت‌ها از حدود ۵۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۶۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است. این مشاور املاک در پاسخ به دیگر خیابان‌های گران پایتخت می‌گوید : خیابان فرشته برخلاف تصور همگان در رتبه دوم گرانقیمت‌ها قرار داشته و خیابان‌هایی همچون گلنار، گلپاد ، پارسا و فلسطین بهترین ساختمان‌ها را در خود جای داده‌اند .
وی افزود : البته در منطقه فرشته آپارتمان‌هایی واقع در خیابان فلسطین که سابق بر این محل سکونت آمریکایی‌ها بوده و جنب سفارت ترکیه قرار دارد از دیگر خیابان‌ها گرانتر است به گونه‌ای‌که در این خیابان قیمت‌ها از هر متر ۳۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۵ میلیون تومان نیز قابل افزایش است . افشار در خصوص قیمت زمین نیز می‌گوید : قیمت زمین نیز در منطقه فرشته از حدود متری ۴۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۴۵ میلیون تومان نیز می‌رسد .
وی درپاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت‌ها در چند ماه گذشته بر این مناطق تاثیر داشته می‌گوید : قیمت‌ها در این مناطق از روال معمول تبعیت نکرده و این مالکان هستند که نرخ‌ها را تعیین می‌کنند . ضمن آنکه به جهت قیمت‌های بسیار بالا بیشتر معاملات به صورت محدود و داخلی انجام می‌گیرد.
مشهد پایتخت دوم:
144
مشهد مقدس را برخی به عنوان پایتخت دوم کشور دانسته و بعد از تهران بیشترین حجم تولید و بازرگانی را به خود اختصاص داده است . در شهر مشهد هم چند منطقه احمد آباد ، سجاد و فرامرز عنوان بهترین و گرانترین را از آن خود کرده و اکثر اعیان‌نشینان و ثروتمندان مشهدی را در خود جای داده است . در این رابطه علی رضا روشن ضمیر مدیر املاک کاوش مشهد می‌گوید :در شهر مشهد چهار منطقه احمد‌آباد ، سجاد، فرامرز و‌ هاشمیه واقع در منطقه یک شهرداری جزو بهترین مناطق بوده که به دلیل افزایش حجم ساخت و سازها طی چند سال اخیر بیش از ۷۰ درصد از بافت آنها را آپارتمان‌های نوساز تشکیل می‌دهند . وی افزود : در بین این چهار منطقه خیابان احمد‌آباد نسبت به سایرین از موقعیت مکانی بهتری برخوردار بوده و قیمت‌ها نیز کمی ‌بالاتر است .
وی افزود : به عنوان مثال قیمت آپارتمان از حدود متری چهار میلیون تومان شروع شده و در برخی از برج‌ها تا متری ۱۵ میلیون تومان نیز قابل افزایش است .این مشاور املاک در خصوص نرخ زمین می‌گوید : قیمت زمین در مشهد با تهران متفاوت است و اختلاف زیادی با قیمت ملک ندارد به گونه‌ای‌که در همین منطقه زمین از حدود سه میلیون شروع شده و تا هر متر ۷ میلیون تومان می‌رسد . وی در خصوص املاک تجاری می‌گوید : قیمت املاک تجاری هم به تبعیت از موقعیت مکانی و ساخت متفاوت است و از متری ده میلیون تومان شروع شده و در برخی از مناطق تا ۷۰ میلیون تومان نیز می‌رسد . وی در پاسخ به کاهش قیمت‌ها در چند ماه گذشته می‌گوید : هم اکنون رکود سنگینی بر بازار معاملات مسکن سایه افکنده و در این چند ماهه شاهد کاهش قیمت‌ها از هر متر ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده‌ایم که بیشترین کاهش قیمت در همین منطقه احمد آباد با افت قیمت یک میلیون تومانی بوده است .

اصفهان نصف جهان:

imam-square-isfahan

بی‌جهت به اصفهان لقب نصف جهان داده نشده است . این لقب که به جهت برخورداری از تنوع بالای گردشگری به میدان نقش جهان آن اطلاق می‌شده هم‌اکنون در بخش مسکن نیز قابل تسری است به گونه‌ای‌که در چند سال اخیر شاهد ظهور مناطق اعیان نشینی هستیم که قیمت آنها در برخی از مواقع با مناطق اعیان نشین پایتخت قابل مقایسه است .
چهار خیابان رویایی کشور:
در این رابطه جلال الدین گودرزی مدیر یکی از آژانس‌های املاک اصفهان می‌گوید : در شهر اصفهان بر خلاف تهران مناطق جنوبی جزو مناطق اعیان‌نشینی بوده و مناطق شمالی را خانه‌های ارزان قیمت‌تر تشکیل می‌دهند . وی افزود: در این شهر دو منطقه مرداویج و هزار جریب مقام اول بهترین‌ها را داشته که مرداویج از موقعیت بالاتری نسبت به هزار جریب برخوردار است . وی در ادامه افزود : بیش از ۹۰ درصد از بافت این مناطق را آپارتمان‌های نوساز تشکیل داده و قیمت‌ها از حدود ده میلیون تومان شروع شده و بسته به موقعیت و امکانات تا ۱۸ میلیون تومان قابل افزایش است . این مشاور املاک با سابقه در خصوص قیمت زمین می‌گوید : در شهر اصفهان قیمت زمین اختلاف چندانی با ملک نداشته و از حدود متری ۱۲ میلیون شروع شد‌ه و تا ۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد . وی در خصوص وضعیت املاک تجاری می‌گوید: رودخانه زاینده رود که از وسط اصفهان عبور می‌کند شهر را به دو قسمت تقسیم کرده که املاک تجاری واقع در شمال رودخانه که به خیابان چهار باغ پایین مشهور است نسبت به جنوب رودخانه گرانتر بوده و قیمت‌ها از هر متر پنج میلیون تا ۳۰ میلیون در نوسان است.

شیراز شهر ادب:

1466248518-356245560

شیراز نیازی به تعریف نداشته و کمتر کسی پیدا می‌شود که نسبت به این شهر بی‌اطلاع باشد . در هر حال این شهر نیز همچون سایر شهرهای بزرگ دارای چندین منطقه خوب و اعیان نشین است که قیمت‌ها در آنها نیز بسیار بالا است .مناطقی که در منطقه یک شهرداری واقع شده‌اند . در این رابطه امین شجاع الدین مدیر املاک پدیده شیراز می‌گوید : خیابان‌های ارم و خاک شناسی جز‌و بهترین مناطق این شهر محسوب شده که در این بین خیابان ارم نسبت به خاک شناسی از موقعیت بهتری برخوردار است .
وی می‌گوید :بافت ساختمانی در این خیابان به صورت نصف بین آپارتمانی و ویلایی تقسیم شده است و بیشترین حجم ساخت و ساز مربوط به ۱۰ سال اخیر بوده است .از ویژگی‌های این خیابان قواره‌های بزرگ زمین‌های آن است که همین موضوع باعث شده تا شاهد ساخت آپارتمان‌های دو طبقه کم ارتفاع و خانه‌های نسبتا بزرگ و گرانقیمت باشیم. وی ادامه داد: در این خیابان قیمت آپارتمان‌ها از حدود پنج میلیون تومان شروع شده و تا ۹ میلیون نیز در نوسان است ضمن آنکه قیمت خانه نیز در همین رنج قرار دارد . فقط به جهت متراژ بالای ۵۰۰ متری این خانه‌ها قیمت تمام شده آن را بالا برده است .
وی در خصوص قیمت زمین نیز می‌گوید : قیمت زمین نیز به جهت بافت کم ارتفاع منطقه با قیمت ملک تقریبا یکسان است و تفاوت چندانی ندارد . این مشاور املاک می‌گوید :البته باید توجه داشت هم اکنون د‌ر برخی از مناطق شیراز همچون خیابان قصر‌الدشت بلند مرتبه‌سازی در حال رونق است که ممکن است تا چند سال آینده این منطقه را به یکی از قطب‌های اصلی شیراز تبدیل کند.
وی در خصوص وضعیت معاملات می‌گوید : در شیراز هم همچون سایر شهرها معاملات در رکود به سر می‌برد اما قیمت‌ها در چند ماه گذشته کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی را تجربه کرده‌اند که در برخی از مناطق همچون خیابان ارم به بیش از شش میلیون تومان رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا