بزرگان معماری

دانلود پاورپونیت معرفی معماران معروف هرزوگ و دمورن سوئیسی

معرفی هرزوگ و دمورن:

ژاکوب هرزوگ :متولد آبریل ۱۹۵۰، شهر بازیل سوئیس
ژاک دمورن: متولد می ۱۹۵۰، شهر بازیل سوئیس

عناوین و افتخارات این دو معمار بزرگ

۱۹۷۵- کسب مدرک معماری از دانشکده فنی فدرال سوئیس – در شهر زونیخ
۱۹۷۷- فعالیت به عنوان دستیار پروفسور در زونیخ
۱۹۷۸-تاسیس دفتر هرزوگ و دمورن در شهر بازیل
۱۹۸۳- هرزوگ به عنوان استاد مهمان در دانشگاه آمریکا، دعوت شد
۱۹۸۷-برنده جایزه معماری از آکادمی هنر در برلین. ۱۹۸۹ استاد مهمان در دانشگاه هاروارد (هرزوگ و دمورن)
۱۹۹۱- استاد مهمان در دانشگاه آلمان
۱۹۹۱-کرسی استادی برای معماری و طراحی در زونیخ، سوئیس
۲۰۰۱-برنده جایزه معماری Pritzker
۲۰۰۲ برگزاری نمایشگاه در مونترال کانادا
۲۰۰۳- برپایی نمایشگاه از طرح های دفتر هرزوگ و دمورن در مونترال
۲۰۰۵- برپایی نمایشگاه مادرید
۲۰۰۶، مجله نیویورک تایمز این شرکت را تحسین‌شده‌ترین شرکت معماری دنیا دانست.

آثارمعماری هرتزوگ و دمورن

Walker Art Center در میناپلولیس مینه‌سوتای آمریکا
Forum Building بارسلونای اسپانیا: این ساختمان را سمبل بارسلون جدید می‌دانند
ورزشگاه مشترک تیم‌های بایرن مونیخ و مونیخ ۱۸۶۰ موسوم به «آلیانز آرنا»
استادیوم ملی پکن که به ورزشگاه آشیانه پرنده
موزه M. H. de Young Memorial در پارک گلدن گیت سانفرانسیسکو
مرکز حرکات موزون «لابان»
تیت مدرن لندن
خانه رودین France
مجموعه هنر مدرن، گوتز در آلمان
کتابخانه دانشگاه در آلمان
موزه‌ هنرهاى زیباى سن فرنسیسکو
موزه ی هنرهای میامی

نگاهی به اندیشه ها و آثار هرتزوگ و دمورن

آنچه که برای ما جالب است، رابطه بین تصاویر مرئی ونامرئی جهان هستی است… ژاکوب هرتزوک در تداوم اتفاقاتی که در تاریخ هنر قرن بیستم روی داده است در دهه 60 شاهد رویکردی از هنر موسوم به مینیمالیسم هستیم مبتنی بر خلوص و سادگی در احجام و جلوگیری از هرگونه تزئین و…، مفاهیمی نو را القا می کند. در این بین نیز گروهی از معماران با استفاده از اتفاقات این دهه سعی در تبیین ایده ها ونظریات نو با نیم نگاهی به معماری به مثابه یک هنر کاربردی در کنار تجسمی سه بعدی از ذهنیات خویش دارند.

ایده های طراحی هرتزوگ و دمورن

کی از ابزارهای به کار رفته در ایده های این دو معمار ترکیب مصالح و ساختارهای مختلف با هم است؛ از نظر آنها، تکنولوژی یک وسیله است نه هدف. این دو از بحث های تکراری و ساختاری تکنولوژی مدرن دوری کرده، در عوض طرفدار راه حل هایی هستند که با فرهنگ ساختمانی محل قرارگیری پروژه تناسب داشته باشند، مخصوصا بازیافت و تغییر شکل دهی دوباره مصالحی که غیر قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، در سوئیس می‌توان ساختمانهایی یافت که از بتن مسلح با پوشش چوب یا مواد دیگر ساخته شده‌اند. هرتزوگ و دمورن نیز از چنین سیستمهای دوگانه ای استفاده می کنند. آنها همیشه از ساختارهای فولادی بهره می برند که دارای نماهای آزاد بوده، با نواع مختلفی از صفحات شیشه ای قابل تنظیم پر می‌شوند.

نظریه منتقدین در مورد طراحی هرتزوگ و دمورن

نویسندگانی که سعی در طبقه بندی آثار هرتزوگ ودمورن دارند، اصطلاحاتی نظیر «مینی مالیسم تزیینی» را ابداع کرده‌اند، از نبود اتحاد ساختاری در کارهای هرتزوگ ودمورن بسیار گفته اند، گلایه ها کرده و آن دو را به خلق مجدد شیوه «انبار تزیین شده ونتوری» متهم ساخته اند: «کار این دو، چیزی بیش از اینکه یک جعبه تمیز سویسی را در یک پارچه زیباتر ومدرن تر بپیچیم، نیست. در قسمت های درونی، حس ادراک فضایی وجود ندارد و لذا این بخشها در مقایسه با بخشهای شفاف بیرونی دلتنگ کننده به نظر می‌رسند…!».
از همان ابتدا آنها بر این باور بودند که یکی از اهداف معماری افزایش میزان ادراک ما از جهان هستی است. ساختمان‌ها به منزله قالب ها یا فیلترهایی هستند که دیدگاه ما را بر روی شهر یا کشور متمرکز می‌کنند. با استفاده از مصالح مختلف، انعکاس، هندسه و خطوط بنیادین می توان تجربه واقعیت های مختلف مصنوعی، هنری، صنعتی و… را تشدید کرد.

این فایل دارای 38 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا