رساله معماری

دانلود رساله کامل اتش نشانی

مقدمه

همواره انسان در طی دوره های مختلف برای حفظ حیات خویش ، به دنبال مکانی امن برای زندگی بوده است که او را از خطرات طبیعی و غیر طبیعی در امان دارد . با گذشت زمان ، با تغییرات ایجاد شده در نحوه زندگی، پیشرفت و تکنولوژی ، خطراتی تکنولوژی ، به همراه مزایای بی شماری که برای بشر به ارمغان آورده است ، خطرات تازه و نوی را نیز به وجود آورده که انسان را در مدت زمان کوتاهی به کام مرگ می کشاند . توسعه شهرنشینی و کاربرد تکنولوژی پیچیده در امکانات شهری ، استفاده از تأسیسات عظیم و ساختمانهای بلند و فعالیت مراکز اجتماعی و اقتصادی بزرگ ، تولید روزافزون محصولات مصرفی در مراکز صنعتی و تولیدی، به کارگیری مراکز بزرگ تخلیه و نگهداری کالا و محصولات ، از جمله عواملی هستند که سبب به وجود آمدن این نظرات که از مهمترین آنها ، آتش سوزی می باشد ، می گردد . که انسان را تهدید می کند نیز ، تغییر یافته است .
لذا ضرورت وجود نهادی ، جهت امداد و رسیدگی به خطرات ، که بتواند هر چه سریعتر از گسترش خطر جلوگیری کند ، الزامی گردید .
ایجاد این مکان ، به دلیل حساس بودن و اهمیت آن ، نیازمند استاندارد های ویژه و خاصی است که عدم رعایت آن به شدت بر عملکرد نهاد و سرعت عملیاتی آن اثر می گذارد . مکان یابی مناسب بنا ، رعایت استاندارهای ویژه ساختمانی ، رعایت روابط فضایی و اصول داخلی بنا ، از جمله مسائل ضروری است که می بایست در طراحی و مکان یابی ایستگاه آتش نشانی رعایت و مورد توجه قرار گیرد . طبق تعریق سازمان آتش نشانی ، این نهاد در هر منطقه ، به منظور استقرار ایمنی پایدار در جامعه ایجاد می گردد و بنا به استانداردهای جهانی می بایست در مدت زمانی مابین ۳ الی ۵ دقیقه به محل حادثه دسترسی پیدا کند ، بنابراین مسیرها و شریانهای شهری واقع در اطراف هر سایت ، از دیگر عواملی است که می بایست مدنظر قرار گرفته است .
پروژه حاضر ، تلاشی است جهت پیشروی و شناخت هرچه بهتر اصول طراحی ایستگاه های آتش نشانی ، که با نزدیک تر شدن به استانداردهای جهانی ، روز به روز جامعه را به سوی ایجاد فضای ایمن سوق دهد .
شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه تاریخچه اتش نشانی وآشنایی با سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی به صورت فایل word میباشد.

توجه :این رساله شامل 120 اسلاید ب صورت فایل power pointقابل دانلود میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا