عناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت معرفی کامل بررسی اسکلت ساختمان

پی سازی:

اتخاذ تدابیر لازم واجرای درخورآنها،به منظورتامین پایداری هرنوع ساختمان،برای بوجودآوردن تعادل مناسب بین بنا وزمین درتماس باآن پی سازی نام دارد.
بعد از اینکه عمل پی کنی به پایان رسید را باید با مصالح مناسب بسازند تا به سطح زمین رسیده و قابل قبول برای هر گونه بنا باشد مصالحی که در پی بکار میرود باید قابلیت تحمل فشار مصالح بعدی را داشته باشد و ضمناً چسبندگی مصالح نسبت به یکدیگر به اندازه ای باشد که بتوانند در مقابل بارهای بعدی تحمل کند و فشار را یکنواخت به تمام پی ها انتقال دهد چون هرچه ساختمان بزرگتر باشد فشارهای وارده زیادتر بوده و مصالحی که در پی بکار می رود باید متناسب با مصالح بعدی باشد.
پی سازی را با چند نوع مصالح انجام می دهند مصالحی که در پی بکار می رود عبارتند از ، پی سازی با سنگ ، پی سازی با بتن ، پی سازی با بتن مسلح.

پی سازی با سنگ

پس از اینکه عمل پی کنی به پایان رسید پی سازی با سنگ باید از دیوارهایی که روی آن بنا میگردد وسیع تر بوده و از هر طرف دیوار حداقل ۱۵ سانتیمتر گسترش داشته باشد یعنی از دو طرف دیوار ۳۰ سانتیمتر پهن تر می باشد که دیواری را رد وسط آن بنا می کنند ، پی سازی با سنگ با دو نوع ملات انجام می شود چنانچه بار و فشار بعدی زیاد نباشد ملات سنگها را از ملات گل و آهک چنانچه فشار و بار زیاد باشد ملات سنگ را از ملات ماسه و سیمان استفاده می کنند اول کف پی را ملات ریزی نموده و سنگها را پهلوی یکدیگر قرار میدهند و لابِلای سنگ را با ملات ماسه و سیمان پر میکنند (غوطه ای) به طوری که هیچ منفذ و سوراخی در داخل پی وجود نداشته باشد و عمل پهن کردن ملات و سنگ چینی تا خاتمه دیوار سازی ادامه پیدا می کند .

نحوه اجرایی آرماتور بندی فنداسیون

پس از اجرا و ریختن بتن مگر (تسطیح کف)، میلگرد گذاری فوندانسیون و شنازها طبق اطلاعات موجود در نقشه از گوشه ای آغاز می شود. بنابراین ابتدا مش زیرین بسته و سپس برای نگهداری مش بالایی به فاصله های مناسب خرک گذارده می شود. البته ارتفاع خرک باید محاسبه شود تا ازجمع ارتفاع خود و ضخامت شبکه رویی و ضخامت بتن بالایش ارتفاع دلخواه فونداسیون حاصل شود هنگامی که خرک کار گذارده می شوند و می خواهند مش بالایی را ببندند، ابتدا میلگردهایی به این خرک ها بسته می شوند ، برای این که بتوانند شبکه بالایی را ببندند، و نگهدای مش در ارتفاع مناسب به خوبی صورت گیرد و خدک ها همزمان با هم عمل نمایند.
بعد از ان اولین سری میلگردهای مش بالایی را در جهت عمود بر این حرک ها کار می گذارند و در نتیجه مش بالایی نیز بسته می شود سپس میلگردهایی که برای راحتی کار بسته شده بودند باز می شوند. باید توجه داشت که برای ایجاد پوشش بتن از فاصله دهنده یا (کاور) در کنار میلگردهای زاین و طرفین استفاده می شود. این کاورها در شکلها و اندازه های مختلف ساخته می شوند.

این فایل شامل ۲۱ اسلاید به صورت پاورپونیت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا