طرح و نقشه های معماری

دانلود فایل طراحی ویلای دوبلکس به صورت رایگان

طراحی داخلی ویلا:

وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی ویلا ی مطلوب باشد. هم چنین طراحی باید به گونه­ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه­ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند.

پیشنهاد: برای یک طراحی جذاب امروزی، استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است. در این مدل از طراحی فضا های عمومی و خصوصی برای استفاده­ راحت تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

استفاده از نور جنوب و وجود در های بازشونده کشویی بزرگ نیز، نکته­ بسیار مهمی است که می­تواند در زمان عصرگاهی و غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل نموده و موجب افزایش سطح بهره وری نوری و نشاط ساکنان گردد.

 

طراحی خارجی ویلا:

پس از طراحی فضا های داخلی و توجه به الزامات و نیاز های یک ویلا نوبت به طراحی فضای خارجی می رسد. با توجه به این که هدف از استفاده از فضای بیرونی باغ و ویلا لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب است، طراحی این فضا می بایست به گونه ای انجام شود که حداکثر کارایی و رضایتمندی ساکنین را تامین نماید.

جانمایی صحیح المان هایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما به همراه استخر، و تونل طبیعت از مهم ترین بخش های طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا می باشد.

در نظر گرفتن باغچه های گل کاری شده و فضای سبز کافی، چیدمان درست درختان و انتخاب صحیح نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمی را در زیبایی فضای ویلا و تبدیل شدن آن به یک مکان چشم نواز و فرحوی بخش بر جا می گذارد.

 

ویژگی های طراحی برتر:

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه­ تأمین برق مصرفی از طریق سلول های خورشیدی، تأمین آب گرم مصرفی از طریق آبگرمکن های خورشیدی، مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره­ای و هوشمندسازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلا، باغ یا باغچه ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید، از سوی دیگر نورپردازی جذای و کاربردی محیط داخل و خارج و همچنین نورپردازی­ بین گیاهی و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین عوامل برتری طراحی سازه نهایی بر رقیبان خود خواهد بود.

 

جمع بندی اصول طراحی ویلا:

به طور کلی طراحی فضاهای اسکان موقت تفریحی نظیر باغ و ویلا باید لوکس، چشم نواز و در عین حال کاربردی و مقبول باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح مسافران و ساکنان به بهترین نحو مهیا شود.

« روند طراحی و اجرای باغ و ویلا »

ثبت ابعاد زمین

توجه به جهت طلوع و غروب خورشید

جانمایی ساختمان ـ زمین بازی ـ آبنما ـ استخر و کلیه­ فضاهای مورد نیاز

طراحی راه های ارتباطی مناسب بین فضاها

طراحی داخلی فضای ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات و کاربردهای مد نظر

انتخاب نوع متریال مصرفی درفضاهای داخلی و خارجی

پیش­بینی تأسیسات مورد نیاز به شرح زیر :

۱ـ سیستم سرمایش مناسب
۲ـ سیستم گرمایش مناسب ترجیحاً با استفاده از سیستم خورشیدی و گرمایش از کف
۳ـ آبیاری قطره­ای هوشمند
۴ـ سیستم ایمنی مناسب
۵ـ پمپ و موتورخانه و جانمایی آن
۶ـ نورپردازی هوشمند جهت امنیت و بازده بیشتر
۷ـ اتاق سرایداری
۸ـ انبار جهت وسایل باغداری

 

این فایل شامل :

پلان مبلمان شده
4 عدد نمای طراحی شده
2 عدد برش مبلمان شده
1 عدد پرسپکتیو خارجی
سایت پلان
تیپ بندی در و پنجره می باشد.

 

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا