مطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل مبانی نظری و برنامه فیزیکی مرکز همایش های مردمی

مبانی نظـری خاص پروژه

مرکز همایش های مردمی مکانی جهت کنش روابط رسمی ـ مردمی و تعاملات اجتماعی مردم در ساختار شهر می باشد. بنابراین لازم است در:
ـ مرکز همایش های مردمی مشهد در جهت پاسخگویی به معیارهای مکان یابی از جمله خوانایی ـ دسترسی مناسب قرارگیری متناسب در جهت توسعه کلی شهر و تناسب با بافت شهری زمینه در سایت مقابل هتل هما 2 در چهارراه خیام جانمایی شد.
ـ امتداد محور بلوارسجاد به عنوان یک مسیر سرزنده به واسطه ی حضور مردم پتانسیل بالایی را در جهت پویا نمودن پروژه در اختیار قرار می دهد.
ـ مرکز همایش های مردمی نیز به دلیل کشیدگی شمالی ـ جنوبی در امتداد بلوار خیام و بلوار جانباز می تواند از پتانسیل حضور مردم در بلوار سجاد به نفع سرزندگی و پویایی مسیر خیام و جانباز استفاده نماید.
ـ لازم است در جهت تعامل پروژه با مسیرهای پیاده اطراف یعنی امتداد بلوار سجاد و مسیر پارک خطی خیام فضاهای شهری متناسب با رویکرد به این مسیرها و با عملکردی جاذب جمعیت در نظر گرفته شود.
ـ چهارراه خیام که تقاطع دو مسیر اصلی در ساختار شهر است به عنوان یک گرمه ترافیکی مطرح است و لازم است در عین حفظ ارتباط بصری ورودی های پروژه فاصله ی مناسبی از این گره داشته باشند.
ـ ارتباط پارک خطی حاشیه بلوار خیام با محور بلوار سجاد بدون عبور پیاده از گره ترافیکی چهارراه خیام می تواند تداعی گر مسیری مایل که با مسیر در فضاهای پروژه صورت می پذیرد، باشد. استفاده از این قابلیت می تواند در سرزندگی و کارایی پروژه به واسطه ی حضور مردم بسیار مؤثر باشد.

 

ارائه برنامه فیزیکی
گردهمایی
زیرصحنه
گریم
لباس
انبار صحنه
استراحت
تنظیم نور و صدا
اتاق تمرین
سرویس کار کنان wc
سرویس عمومی
استودیو واحد گزارش و پخش زنده
سالن صحنه
انتظار
گرم
لباس
تنظم نور و صدا
سروس
انبارصحن
لاب اصل
پرژکسون
خدمات
رسانه ایکنفرانس خبری
خبر نگاران
vip
اداری
خدمات
شهریکتابخانه
مسجد
تجاری-
رفاهی

 

این فایل در قالب word شامل 14 صفحه می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا