مطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل معرفی طراحی داخلی همراه با نمونه های موردی

تاریخچــه

نمایشگاه طراحی داخلی درتورنتو توسط Steven Levy و Shauna Levy برپا شد.Levy با تجربه 25 ساله در زمینه نمایشگاه “تجارت و مصرف کننده” و نیز صنعت طراحی فرصتی را برای طراحی شهری معاصر ایجاد کرد تا هم متخصصان طراحی و هم عموم مردم به بهترین طرح ها در زمینه طراحی برای خانه ها دسترسی داشته باشند.
نخستین نمایشگاه طراحی داخلی در ژانویه 1999 تؤام با هیاهوی عظیمی برپا شد و به شدت توسط رسانه ها و طراحان و مصرف کننده ها مورد توجه قرار گرفت و با حضور 25000 بازدید کننده واقعه بی نظیری در آمریکای شمالی بود که توسط مؤسس مجله Wall Paper Tyler Brule,ومجریان برجسته ای چون Gijs Bakker از ‘Droog Design’ هلند و طراح و سازنده ‘America Furniture’ , ‘Holly Hunt’ راه اندازی شده بود.
شرکت های طراحی داخلی برجسته کانادا ‘Cecconi Simone’,’Del Terrelonge’, ‘Gluckstein Design Planning’ و ‘Powell &Bonnell’ , هر کدام فضای نشیمنی به مساحت 60 فوت مربع را طراحی کردند که بازتابی از جدیدترین نمونه های طرح های مسکونی می باشد و 275 ارائه دهنده بهترین طرح ها را به نمایش گذاشتند.اکنون در نهمین سال خود , انرژی و سرزندگی IDS و جایگاه آن در طراحی داخلی همچنان در حال رشد و ترقی می باشد.

 

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی مجموعه دانش ” فن و هنری است که با عناصر متعلقه و مرتبطش از قبیل فرم رنگ بافت و …. سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارائی و کار کرد مناسب در کنار زیبائی ” معانی و معناها میباشد.طراحی داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها “کثرت ها و کاستی ها “و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا ” طبیعت در برابر هندسه ( معماری ارگانیک ) ” داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو و احساسات زنانه از سوی دیگر (که در اوج وجود به تفاهم رسیده اند )می کوشد ارتباط معنائی و فرمال ( fomal )را مفهوم بخشد .در واقع طراحی داخلی به وسیله این ترکیب می خواهد به اهداف مورده نظر خود در طراحی فضا دست یابد.
در طراحی داخلی با ایجاد ضرب و اهنگ در هندسه می توان احساسات انسانی را بیدار ساخت در تمامی ابعاد نفوذ کرد و حرکتهائی غیر از حرکتهای عمودی و افقی ایجاد کرد.
ما در معماری با فرکانس های نوری که طول و عرض و ارتفاع را تعریف می کنند، سروکار داریم و موقعی که این سه به موجزترین شکل واقع شود، شما احساس زیبایی می کنید .
مجموعه ای از اشکال هندسی، که به صورت مجرد و بی هیچ واسطه ای در فضایی دو بعدی تعین یافته اند. تناسبات، ابعاد، غلظت، تونالیته رنگ های استفاده شده و تحریکات حسی موجود در هر اثر ، بیانگر هماهنگی دقیق در اجزاء است.
انسان به واسطه گرافیک محیطی در کنار طراحی داخلی با محیط پیرامون خود سخن می گوید ، و با دیگران ارتباط برقرار می کند. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.
محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیک ” محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.
مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی – ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع کننده است.

 

آبشارهای خانگی (Aspen)

این دیواره سنگی توسط نیروی جنبشی فواره‌ها و همچنین پوشش مسی موج‌دار و سنگ ریزه‌هایی که طبق الگویی خاص ترکیب یافته‌اند صدای آرامش بخشی را تولید می‌کنند. آب در قسمت پایین در یک تشتک زیبای مسی، ریخته می‌شود و توسط پمپ قابل تنظیم دوباره به قسمت‌های بالا فرستاده می‌شود. تأثیر بصری آن به وسیله چراغهای روشن کوچک که ساختار این دیوار را روشن می‌کند تشدید شده است. این دیواره 75/18 اینچ عرض، 5/6 اینچ عمق و48 اینچ ارتفاع دارد.

 

آبشارهای خا نگی bluworld

این آبشارهای خانگی مجلل با طراحی زیبا وکیفیت بالا، نامزد استفاده در ساختمانهای مسکونی بزرگ و لوازم تجاری شده اند. این آبشارها از گرانیت و شیشه های آییینه ای زیبا ساخته شده اند که محیط های زیبایی برای داخل خانه ها به وجود آورده اند. آنها در رنگها و سایز های مختلف برای هر سلیقه ای با خصوصیاتی مثل تنظیم پذیری جریان آب، کنترل درجه صدای آن، روشنایی، تخته سنگ قابل انتقال، موجود می‌باشند بعلاوه از افزودنی های معطر می توان در آن استفاده کرد که عطری خوش آیند در خانه رابه وجود می‌آورد. در ضمن این آبشارها یکپارچه و آماده نصب است و فقط باید از آب پر شده وبه پر زده شوند.
عماران با مطالعاتی در زمینه شفافیت، نیمه شفافیت و کنتراست در نور و بافت، قصد داشتند فضای کسل کننده 64000 فیت مربع آزمایشگاه را به یک محیط تحقیقاتی زیست مولکولی با جدیدترین تکنولوژی در سه طبقه تبدیل کنند.نقشه کریدور طولانی به طرح یک لابراتوار وسیع تبدیل شد که تعامل میان گروههای تحقیقاتی را افزایش می داد.و همچنین با افزایش مساحت پنجره ها میزان نور طبیعی نیز افزایش یافت.طراحی مجدد کامل لابراتوار اصلی حاکی از علاقه کارفرما به داشتن دید وسیعتری به فضای بیرون می باشد.هیئت داوران «خلاقیت به کار رفته دراین پروژه با وجود محدودیت های بسیار» را تحسین کرده و در رابطه با افزایش نور طبیعی وارده به داخل فضا ابراز خرسندی کردند.
یک طراح داخلی مسئول طراحی، دکوراسیون و عملکرد فضای کارفرماست خواه فضا تجاری باشد یا صنعتی و مسکونی. او همکاری نزدیکی با معماران و کارفرمایان برای تصمیم‌گیری در مورد ساختار یک فضا، نیاز کاربران آن و بهترین سبک مناسب هر دو مورد دارد. این حرفه ترکیبی از مهندسی و هنر می‌باشد و مستلزم داشتن ذهنی منحصر به فرد برای بکارگیری مناسب هر دو رشته است.
علاوه بر شناسائی رنگ و محصولات و مصالح و مبلمان باید مهارت گفتگو با کارفرما و قبول سفارشات را داشته و روشهای اجرا و نگهداری عناصر معرفی کنندۀ فضا را بداند. همچنین باید ساختار فضا را بشناسد. این عامل از دانش مورد نیاز برای طراح او را از دکوراتور متمایز می‌کند.
طراح داخلی باید قابلیت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه، تصمیم‌های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقۀ کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ناامید کننده باشد. بخصوص کسانیکه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی خودشان را شروع کنند. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات و زمان‌بندی کارها مهارت داشته باشد. این اصل موجب تعجب تعداد زیادی از طراحان واقعی می‌شود که انتظار دارند تأثیرپذیری کمتری از قواعد اجرایی و فنی در مورد پیدایش یک فضاء و حس کلی آن داشته باشد.
افراد موفق در این صنعت اظهار می دارند قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی تعیین کنندۀ موفقیت یک طراح داخلی است. با وجود پیچیدگی کار، آنان که بخوبی از عهدۀ آن بر می‌آیند بسیار راضی و خشنودند.
شرایط علمی و حرفه‌ای در ایالات متحده برای اکثر زمینه‌های طراحی با توجه بر اسناد و تجربیات بطور کلی یکسان است یک طراح داخلی مطابق شرایط ملی استاندارد باید مدرک کارشناسی داشته باشدو برای کسب مجوز حقوقی در آینده بایستی در امتحان صلاحیت حرفه‌ای که توسط انجمن ملی طراحان داخلی برگزار می‌شود پذیرفته شوندکارفرمایانی که خواهان تحصیلات تکمیلی (طراحی داخلی) هستند علاقمندند کسانی را به کار گمارند که مدرک تحصیلی مهندسی، طراحی و هنر را دارند. سراسر ایالات متحدۀ و کانادا 105 کالج و دانشگاه معتبر وجود دارند اعتبار آنها براساس آموزش طراحی داخلی است. و سازمانهای حرفه‌ای قابل توجهی در این زمینه هستند که طراحان زیادی برای پیوستن به آنها تلاش می کنند. برای کسب شایستگی استخدام در این سازمانها باید بعد از 3-2 سال کار آموزی و فعالیت در امتحان صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شود.

 

این فایل به صورت word شامل 75 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا