انسان طبیعت معماریسبک های معماری

دانلود پاورپوینت شناختی بر نقش هندسه فراکتال در معماری

مقدمه نقش هندسه فراکتال در معماری:

بیش از دو دهه است که رابطه ی متناقضی بین معماری و علوم وجود دارد هر چند که ماهیت این رابطه امروزه تغییر کرده است اما از همان زمان فصل مشترک (این دو) هندسه فرکتال بوده است.
سرچشمه های معماری فرکتال، نمی تواند تا زمانیکه هندسه فرکتال توسط بنوت مندلبروت در اواخر دهه 1970فرمول بندی شد، آگاهانه اتفاق افتاده باشد. هر چند که جرجکانتور، پیانو،دیوید هیلبرت، هلگ ون گوک، سرپینسکی،گاستون جولیا و فیلیکس هاسدروف، همگی ایده های هیولایی(فرکتالی) این هندسه را به صورت فرمول وار (ریاضی وار) و غیرآن مطالعه کرده بودند و از پیشگامان مبرهن هندسه فرکتال بودند.

اهداف هندسه فراکتال در معماری:

آگاهی به هندسه فراکتال موجب می شود شما همه چیز را متفاوت ببینید خواندن بیشتر این مطلب خوشایند نیست شما دید کودکانه خود را از ابر ها ، جنگلها ، کهکشان ها . ( درختان ) پرو بال ، گلها ، صخره ها ، کوهها، سیلابها ، فرشها، آجرها و غیره از دست می دهید توصیف شما از این چیزها دیگر مانند قبل نخواهد بود .
باز شناسی مفاهیم تعادل ، ، تقارن ، ریتم و خود شبیه بودن ، برای فراهم آوردن زمینه ی طرح موضوع فراکتال مورد نظر است ..

نقش هندسه فراکتال در معماری:

در هندسه سنتی اقلیدسی نقطه دارای بعد صفر ، خط دارای بعد ۱ ، سطح دارای بعد ۲ و حجم دارای بعد ۳ است .
هندسه فرکتال مطالعه اشکال ریاضی است که نمایانگر جریانی از اجزای خود شبیه بی انتها پیچ در پیچ است به عبارتی تسلسل اجزای خود شبیه از مقیاس های بزرگ تا کوچک را شامل میشود.

نقش منطق فازی در هندسه فراکتال:

منطق فازی در سال ۱۹۶۵ توسط لطفی زاده استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا به جامعه علمی و دانشگاهی معرفی شد
منطق فازی عبور از دنیای سیاه و سفید و غرق شدن در دریای خاکستری هاست . منطق فازی بررسی احوال زندانیانی است که در زندان بی نهایت در حد فاصل صفر و یک اسیرند . بازیگرانی که نه سیاهند و نه سفید.

این فایل شامل ۷۷ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا