تازه های معماری

طراحی خانه ایی با معماری سبز در حومه بروکسل(بلژیک)

به گفته معمار این ساختمان:
این خانه برای یک هنرمندی که خانه ایی با ابعاد کوچک در نظر دارد طراحی شده است.
این خانه شامل فضاهای زیر به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم میشود:

۱. سالن ورودی
۲. اتاق خصوصی(قسمت خصوصی)
۳.آشپزخانه (قلب خانه)
۴. اتاق نشیمن(قسمت عمومی)
۵. راه پله (قسمت عمومی)

Capture

Capture

Capture

طبقه دوم شامل: اتاق خواب اصلی با حمام است، و همچنین اتاق های کودکان و تاسیسات بهداشتی.
در طبقه دوم این ساختمان مجهز به یک مزسینی هستند که از طریق پارچه نبافته محافظت می شوند که به نمای داخلی دیوار شیشه ای منجر می شود.

Capture

این خانه نمادهای منحنی و گیاهی است که بسیار خصوصی هستند و به همسایگان خود در شمال، شرق و جنوب بسته می شوند. در مقابل، نمای غربی به طور کامل شیشه ای است، به شرط اینکه یک پنجره پارتیشن بزرگ باشد.

این خانه زیبا از سه جهت شمالی،شرقی،جنوبی خود که همسایه دارد به وسیله گیاهان سبز پوشش داده شده. و در نمای غربی که ورودی این خانه است از متریال شیشه استفاده شده است.

Capture

این ساختمان در طبقه همکف و اول از پنجره بزرگ و عریض استفاده شده و برای جلوگیری از دید به داخل ساختمان از پرده های پلی استر سفید پرتقالی در عرض ۱.۶ متر از بالای ساختمان به کف طبقه هم کف میرسد.

Capture

در ابتدا به عنوان یک دیوار از آجیل با یک سقف پاتینیس طراحی شده است، نماد گیاهی در نهایت از انتخاب گیاهان عجیب و غریب انتخاب شده توسط هنرمند گیاه شناسی پاتریک بلان تشکیل شده و در سه طرف ساختمان پوشش می دهد.

Capture
معمار این ساختمان برای جلوگیری از رطوبت و نم ساختمان از ، عایق رطوبتی و ضریب هوای پاکت را طراحی شده و مسائل مربوط به فیزیک ساختمان را حل کنیم تا بتوانیم سیستم های پشتیبانی لازم، سیستم های آبیاری و باروری را برای گیاهانی که به یک سیستم ایمنی متصل به سفت و سخت پانل های PVC را استفاده کنیم.

منبع:

www.archdaily.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا