نقشه ترمینال

دانلود پروژه اتوکدی کاملا رایگان طراحی ترمینال مسافربری

ترمینال

ترمینال به شکل امروزی مکانی است که در شهرها که عملیات حمل و انتقال مسافر را از یک شهر به شهر دیگر ممکن می‌سازد. مسلم است که شکل امروزی ترمینال در طی گذشت زمان‌های طولانی و نیازهای روز جامعه شکل گرفته است. چنانچه در مدت زمان نه چندان طولانی انتقال مسافرین توسط کجاوه و سفرهای بیابانی دسته‌جمعی انجام می‌گرفت. اهمیت بخشیدن به مسأله امنیت سفر ـ مسأله زمان وامنیت تردد و عبور و مرور کم‌کم به شکل‌گیری مسأله‌ای به نام ترمینال منجر شد که برای شناخت بهتر این موضوع به تاریخچه استفاده از اتوبوس و حمل و نقل مسافر در کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تاریخچه

اولین اتومبیل‌هایی که به ایران وارد شدند سواری‌های فورد کروکی کلاپی با لاستیک توپر بودند که ساعتی 40 کیلومتر حرکت می‌کردند و چون گیربکس و جعبه دنده‌ای برای کم کردن زور موتور نداشتند مانند همان گاریهای قدیمی در سربالایی‌ها متوقف می‌ماندند.

با ظاهر شدن اولین اتومبیل فوراً فرهنگی در کنار فرهنگ صنعتی منشعب شد و شکل یافت که از سرعت بیشتر مایه می‌گرفت. در سال 1324 جمع کل اتومبیل‌های ایران به 5 دستگاه می‌رسید. اولین اتوبوسهایی که در ایران بکار افتاد به قوطی کبریتی مشهور بودند. سپس اتوبوس‌های بنز به کار افتاد و به شکل انواع یک طبقه امروزی از دانمارک وارد گردید. بعد از استقبال مردم، عده ای نیز موتورهای کامیون را وارد نموده و با نصب اتاق اتوبوس روی آن در خط تهران، شمیران و ری شروع به کار نمودند. وسایل نقلیه که بدینسان به وجود آمد و مورد استفاده قرار گرفته و باعث سرعت بخشیدن به امر ارتباط حمل و نقل مسافر گشتند زیانها و پیامدهایی هم داشت که گاه از سود حاصل از سرعت ارتباط فراتر می‌رفت.

 

با توسعه شبکه راهها و پیشرفت تکنولوژی در جهت مجهز شدن اتوبوسها و اطمینان بیشتر در مسافرت با آنها، امروزه در ایران اتوبوس بیش از هروسیله نقلیه دیگر چه در داخل شهرها و چه برای مسافرتهای خارج شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر خود وجود پایانه و ایستگاههای اتوبوس شهری و بین‌شهری را طلب می‌کند. یکی از موارد ضروری مهم در طراحی و احداث این مجموعه‌ها توجه به ابعاد و اندازه‌ها و استانداردهای اتوبوس و نیز روشهای مطلوب در ایجاد مسیرها و جای پارک و فضاهای لازم برای مانور آنها است.

 

 

این فایل شامل :

پلان مبلمان شده طبقات
سایت پلان
4 عدد نما
2 عدد پرسپکتیو خارجی می باشد.

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا