دانلود های رایگانروستا

دانلود پاورپوینت رایگان روستای کندوان

تاریخچه روستای کندوان:

در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه سهند، توده ها و گدازه های مذاب بوسیله باد، برف و باران در طی هزاران سال شکل گرفته و به فرم کران درآمده است.
نخستین ساکنان روستا، ساکنان روستایی بنام حیله ورکه در 2 کیلومتری غرب کندوان قرار داشته بوده اند، که برای در امان ماندن از یورش مغولها (قرن 7 هجری) به دشتی در مقابل کندوان فعلی مهاجرت کردند و در طول تاریخ کرانها را با تیشه های دستی حفاری کردند و ساکن شده اند.

موقعیت جغرافیایی:

روستای کندوان در شمال شرق ایران، در استان آذربایجان شرقی، در 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز و 22 کیلومتری جنوب اسکو واقع شده است.

ملاحظات اقلیمی:

دلیل نامگذاری کندوان خانه های کندویی شکل هستند که در دل صخره های کله قندی قرار گرفته اند که محلی ها آنرا کندجان می نامند.
در روستای کندوان بیش از 292 خانوار ساکن هستند.
اهالی کندوان اکثرا دارای موهای خرمایی، چشمهای زاغ و یا میشی و چهره ای گندمگون دارند و زبان غالبشان ترکی است.
روستای کندوان سومین روستای صخره ای جهان است 2 روستای دیگر که یکی در کاپادوکیای ترکیه و دیگری در داکوتای امریکا قرار دارند. اما کندوان تنها روستای صخره ایست که هنوز مردم در آن زندگی می کنند.
معاش مردم کندوان عموماً از راه دامداری، کشاورزی و تا حدودی صنایع دستی است.

شهر کندوان دارای اقلیم سرد و کوهستانی می باشد.

نکاتی برای مقابله با سرما درطراحی ساختمان:

1- ساختمان ها در دل خاک فرو می رود
خاک نقش مهمی به عنوان عایق حرارتی و برودتی ایفا می کند. شهر کندوان نیز از این نکته به خوبی استفاده نمود و با قرار دادن ساختمان ها در درون کرانها و دل کوه از خاک به عنوان عایق حرارتی استفاده نموده اند. لذا درون خانه ها در زمستان گرم و در تابستان خنک می باشد.

2- نورگیری ساختمان ها
بهترین نوع نور چه از نظر شفافیت و چه از نظر حرارت نور جنوب میباشد طراحی شهر کندوان نیز به صورتی می باشد که کشیدگی ساختمان رو به جنوب بوده تا بتوانند ازاین نعمت طبیعت استفاده مناسبی برای بحث گرمایش خود داشته باشند.

3- ارتفاع سقف

یکی از قسمت های ساختمان که بیشترین پرت حرارتی را دارد و نقش مستقیمی با گرمایش ساختمان را دارا می باشد سقف یا همان بام ساختمان است که امروزه با عایق کاری آن از پرت حرارتی جلوگیری می کنند اما درگذشته همچنین در کندوان با کم نمودن ارتفاع سقف سعی به گرم کردن ساختمان  می کردند زیرا گرم نمودن این فضا آسانتر می باشد.ارتفاع سقف در کندوان از 2.5 متر تجاوز نمی کند .

نمونه شناسی (مسکن):

در داخل خانه ها برای هر شی فضاهایی تقسیم شده است:
اشیایی که هر روز مورد استفاده نیستند در فضایی صندوق مانند گرد آمده اند.
وسایل اتاق خواب در انتهای فضای اصلی قرار می گیرند که اغلب هم اتاق پذیرایی ست هم نشیمن و خواب.
در اکثر اتاق ها هنگام ورود محلی مخصوص قرار گرفتن ظروف آب، شیر و لبنیات وجود دارد از این محل سوراخی به خارج کنده شده که مانند کانالی کوچک آب را به خارج هدایت میکند.
در دیوارها طاقچه هایی برای وسایل کنده شده است.

نگاهی بر معماری صخره ای در سایر نقاط

معماری صخره ای از نوع کندوان فقط در یک منطقه دیگر از روی زمین ایجاد شده و آن در دره زیبای گورمه ترکیه است که در قلب آناتولی در حدود 300 کیلومتری جنوب شرقی آنکارا واقع شده است.

معرفی هتل بین المللی ”لاله“

هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان که سومین هتل صخره ای در دنیا می باشد شرایط حضور گردشگران خارجی و داخلی را در بهترین شکل فراهم نموده است.
هتل لاله کندوان نخستین هتل بوتیک در ایران می باشد که برای ساختن آن 9 سال کوه هارا حفر کرده اند.
دارای 10 کران می باشد.

این فایل دارای 33 اسلاید به صورت پاورپوینت می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا