دانلود های رایگانطرح و نقشه های معمارینقشه هتل و موزه

دانلود نقشه اتوکدی موزه کرد همراه با فایل تریدی مکس

موزه:

بی شک وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یک مفهوم کلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد.
پس فرهنگ. میراث هر قومی است که از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است. فرهنگها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تکامل دارند:
زاده می‌شوند، کودکی و نوجوانی دارند. کمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگهای دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.

خصوصیات فیزیکی ساختمان موزه با عملکرد صحیح:

خوانایی مسیر: در طراحی یک موزه به منظور نمایش، باید به نکات خاصی توجه نمود تا بازدید کنندگان از موزه بتوانند به راحتی و بدون اینکه در فضاهای پیچ‌در پیچ آن سر در گم گردند به راحتی در مسیری روشن به حرکت در آمده و از کلیه سالن‌های نمایش در صورت تمایل از ساختمان موزه خارج شوند.
تناسبات اشیاء با سالنهای نمایش: تالارهای نمایش می‌بایست که متناسب با ابعاد و اندازه‌های سوره‌های نمایش انتخاب شود. برای مثال در سالنی بزرگ به نمایش در آوردن آثار ظریف و کوچک که بازدید کننده می بایست در فاصله نزدیک به آن قرار گیرد به هیچ وجه مناسب نیست و بالعکس آثار هنری در اندازه‌هاتی بزرگ را در تالارهای کوچک به نمایش در آوردن صحیح نمی‌باشد.
ایجاد ارتباطی با فضای بیرونی از آنجایی که عموماً سالنهای نمایش اشیا و آثار مختلف در موزه‌ها فضایی بسته را تشکیل می‌دهند و نورهای غیر مستقیم طبیعی و مصنوعی روشنایی این مکانها را تأمین می‌کنند می‌بایست در مسیر حرکت بازدید کنندگان مکانهایی را جهت دید به فضایی باز و نور گل و گیاه ایجاد نمود تا از احساس دلتنگی از یکنواختی مسیر حرکت بازدید کننده کاسته شود و وی را تشویق به ماندن نماید.
ایجاد نمایشگاههای موقت در زمینه های هنری: به منظور هرچه فعالتر کردن ساختمان یک موزه می‌بایست در جوار عملکرد اصلی یک موزه که همانا تالارهای نمایش، در دوره‌های طولانی‌تر برگزار می‌شوند، یک سری تالارهای آزاد به منظور برپایی نمایشگاه‌های دوره‌ای و فصلی از آثار با ارزش در زمینه‌های مختلف هنری از هنرمندان قدیمی و یا معاصر (در رابطه با طبیعت) پیش‌بینی نمود. تا همواره برنامه‌های جدیدی به منظور بازدید افرادی که قبلاً از تالارهای اصلی و دائمی موزه دیدن کرده‌اند فراهم نمود. و تا ارتباط این‌گونه افراد با موزه همواره حفظ شده باشد.
ایجاد فضای تحقیق و کتابخانه: ایجاد فضاهایی به منظور تحقیق و آموزش در زمینه‌های خاص، به رشد و تکامل ذهنی و فرهنگی افراد علاقه‌مند کمک مؤثری می‌نماید. به طور مثال وجود کتابخانه‌ای با کتبی در زمینه‌های مختلف موجود در موزه به منظور تحقیق افراد علاقه‌مند.
ایجاد سالن نمایش: وجود سالنهای نمایش فیلم، اسلاید، سخنرانی و غیره به منظور آموزشهای سمعی و بصری به مراجعین چنین مراکزی.
اموزش فنی و حرفه‌ای: ایجاد کلاسهای آموزش تئوری و عملی به منظور ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش جوانان کشور و تشویق به فراگیری هنرها و فن‌ها و آموزش مرمت این گونه آثار و خلق آن.
غرفه‌های فروش و بوفه و چایخانه و …. در کنار این عملکردها ایجاد فضایی مناسب در بهترین نقطه از ساختمان با دیدی متنوع و جاذب جهت استراحت مراجعین به صورت چایخانه بسیار مفید می‌باشد تولید، ضمن معرفی بیشتر صنایع تولید از طریق فروش به مراجعین داخلی و بویژه خارجی امکان رشد اقتصادی موزه را می‌توان فراهم نمود

خصوصیات و توضیحات مورد نظر در پروژه موزه کرد شامل:

1. استفاده از موقعیت توپوگرافی و شیب موجود برای طراحی
2.توجه به محور های اصلی سایت برای طراحی و در نتیجه رسیدن به یک هندسه ی متعارف برای خوانایی بیشتر دسترسی ها
3.با توجه به نام گذاری شهر سنندج در سال 2007 به نام شهر هزار تپه در نتیجه الهام از تپه های موجود در طراحی
4.آبیدر بهترین فضا برای طراحی مجتمع ها ی فرهنگی و موزه ها می باشد بدلیل قرار گیری در بافتی باز و وجود کار بری هایی همچون کانون فرهنگی ،موزه ی وحش، رستوران،مسجد …و.
5. با توجه به نیاز به ارتباط فرهنگ کرد با مشاهیر و فرزانگانی که در زمینه ی فرهنگی تلاش کرده اند نیاز به ایجاد فضایی برای این دو موضوع به صورت جدا و نهایتا ارتباط این دو موضوع و رسیدن به فضایی یک پارچه و در ارتباط با هم
6.با توجه به خصوصیت سایت از نظر جداره های پله ای شکل و موقعیعت خاص آن ها برای اجرای نقوش بر جسته و با توجه به موضوع طراحی (معرفی آثار و فرزانگان کرد) می توان از نقوش برجسته توسط استاد کاران مجسمه ساز محلی استفاده کرد و در نتیجه گسترش موزه و تبدیل آن از موزه ی صرفا محدود به فضای بسته عملا به فضایی باز گسترش می یابد
7.با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دسترسی ها به سایت و توانایی دید پرنده توسط انسان از دسترسی های بالای سایت در نتیجه قرار دادن بام و سقف حجو در نما و توجه خاص به آن و در نتیجه حرکت و شیب گرفتن بام ها همراه با تپوگرافی و دسترسی های سایت.
8.با توجه به مخاطب طرح و نظر یکی از متصدیان فرهنگ کرد (هادی ضیاء الدینی) به نظر او وجود نور به عنوان نمادی از عرفان،مذهب و کار و تلاش در فرهنگ کرد و افکار شیخ اشراق(سهروردی)می توان در طراحی فضای خاصی را با بازی با نور و نور های مستقیم با توجه به تکنیک های معماری ایجاد نمود که نهایتا منجر به ایجاد فضایایی همخوان با افکار کرد و بزرگان آن شد .
9.استفاده از رمپ در بین گالری ها و سیر سعودی برای رسیدن به موضوع های نمایش و در نتیجه طی کردن مسیری سلسله وار برای جلوگیری از سردرگمی باز دیدکننده و مخاطب
10.استفاده از تپوگرافی و حالت پله ای سایت و تکثیر حرکت های منحنی و تبدیل همان هندسه به فرم معماری موزه
11.استفاده از متریال سلب و نهایتا اجسام سلب برای معرفی و حس جدیت و پایداری موزه
12. الهام گرفتن از طرح های معماری موزه توسط بزرگان معماری
13.جلوگیری از تکرار مکرر در نشان دادن آثار با ایجاد فضاهای متنوع و انواع طراحی داخلی گالری ها و نوع قرار گیری آثار
14.استفاده از تکنیک های معماری برای جلوگیری از ورود نور غرب به داخل فضا ها

اسکیرین شات پروژه موزه کرد:

طراحی سایت پلان مجموعه
پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
پلان طبقه اول
پلان طبقه دوم
پلان طبقه دوم


این فایل شامل:

_پلان اتوکدی مبلمان شده طبقات

_ پلان اکس بندی

_ ۴عدد نمای مبلمان شده شمالی جنوبی شرقی غربی

_ ۴عدد برش مبلمان شده طولی وعرضی

_ طراحی سایت پلان مبلمان شده

_ ۴۰عدد رندر داخلی و خارجی تریدی مکس

توجه : نقشه ها دارای فرمت اتوکدی وقابل ویرایش هستند

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پروژه طراحی موزه مردم شناسی همراه با رندر های ۳max

دانلود پروژه طراحی موزه هنرهای معاصر همراه با رندرهای ۳max

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا